پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 452191 تاریخ : 1398/01/11-15:50:29
,17,22,
خسارت 500 میلیارد ریالی سیل به شهرک های صنعتی گلستان و مازندران

خسارت 500 میلیارد ریالی سیل به شهرک های صنعتی گلستان و مازندران

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: برآوردهای اولیه نشان می دهد که در سیلاب های اخیر بین 450 تا 500 میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت و تجهیزات در شهرک های صنعتی گلستان و مازندران وارد شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، فتحعلی محمد زاده روز یکشنبه در حاشیه بازدید از روند اقدامات انجام شده در شهرک صنعتی اشتهارد استان البرز با هدف پیشگیری از وقوع سیلاب در این شهرک صنعتی افزود: برآوردهای اولیه نشان می دهد سیلاب اخیر حدود 150 میلیارد ریال به زیر ساخت و تجهیزات شهرک صنعتی مازندران و 300 تا 350 میلیارد ریال به شهرک صنعتی آق قلا استان گلستان خسارت وارد کرده است.

وی اضافه کرد: منتظر فروکش آب در این مناطق هستیم تا میزان دقیق خسارت های ایجاد شده مشخص شود.
محمد زاده با اشاره به سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به شهرک های صنعتی در مناطق سیل زده اظهار داشت: مقرر شد تا تسهیلات بانکی و بخشی از معافیت های مالیاتی برای واحدهایی که دچار آسیب شده اند در نظر گرفته شود.
وی ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت با تمامی توان، امکانات و تجهیزات در اختیار واحدهای صنعتی است تا در صورت بروز هر گونه خسارت بتواند آنها را تا حد زیادی جبران و از واحدهایی نیز که در حال فعالیت هستند صیانت کند.
محمد زاده گفت: پیش از وقوع این سیلاب، طبق گزارش هواشناسی مبنی بر وقوع بارندگی در نقاط مختلف کشور، 23 اسفند ماه ابلاغیه ای به شهرک های صنعتی در سراسر کشور با هدف اعلام آمادگی و اینکه با مجموعه استانی خود شامل استانداری، فرمانداری و مدیریت بحران هماهنگ باشند ارسال شد تا در صورت بروز هر گونه مشکل بتوان آن را به حداقل رساند.
وی ادامه داد: مدیران شهرک های صنعتی در سراسر کشور به همراه مدیران فنی و عملیاتی خود پای کار بودند که موجب شد تا در دیگر شهرک های صنعتی کشور شاهد اتفاقی نباشیم.
معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: اکیپ های عملیاتی و ماشین آلات مورد نیاز در شهرک های صنعتی آماده است، لایروبی کانال ها صورت گرفته و سیل بند ها نیز تقویت شده اند.
محمد زاده افزود: در برابر سیل و سیلاب نمی توان مقاومت کرد اما با اقدامات پیشگیرانه و برنامه ریزی می توان خسارت های ناشی از آن را به حداقل رساند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به شهرک صنعتی اشتهارد اشاره و خاطرنشان کرد: مدیریت و نیروهای عملیاتی در این شهرک به صورت 24 ساعته پای کار هستند تا بار دیگر شاهد وقوع سیلاب در این شهرک بزرگ نباشیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 271
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران