پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 463421 تاریخ : 1398/02/08-12:32:21
,17,10028,22,
خسارت 3500 میلیارد ریالی سیل به خراسان جنوبی

خسارت 3500 میلیارد ریالی سیل به خراسان جنوبی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: سیلاب اخیر در استان 350 میلیارد تومان خسارت وارد کرد که 295 میلیارد تومان آن مربوط به بخش کشاورزی است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، سید ابوالحسن میرجلیلی افزود: بیشترین خسارت ها در بخش کشاورزی مربوط به مزارع، باغ ها، دام، طیور و مستحدثات باغی بوده که جهاد کشاورزی نسبت به تعیین تکلیف زیان ها وارد عمل شده و موارد اولیه را مورد بررسی و اقدام قرار داده است. 

وی گفت: بخش عمده خسارت ها مربوط به زیرساخت ها در حوزه ایل راه های عشایری، راه های روستایی، شبکه توزیع نیروی برق و انتقال آب، معابر و واحدهای مسکونی بوده که زیان های آن 55 میلیارد تومان برآورد شده است. 
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی اظهار کرد: 103 رشته قنات بین 10 تا 43 درصد خسارت دیده اند که به دستور استاندار خراسان جنوبی بازسازی قنات ها در حال انجام است. 
او از تخریب 104 واحد مسکونی استان از 60 تا 100 درصد خبر داد و گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پس از برآورد خسارت اقدام به آواربرداری این منازل کرده و تعمیر موارد قابل بازسازی را در دستور کار قرار داده است. 
میرجلیلی اضافه کرد: از معدود استان هایی هستیم که با این حجم بارندگی (90 میلیمتر در برخی مناطق) هیچ گونه تلفات جانی و مصدومیت نداشتیم. 
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: همه راه های اصلی استان سه روز پس از سیلاب و بیش از یک هزار کیلومتر راه عشایری بازگشایی شد. 
سامانه بارشی اواخر فروردین امسال در شرق کشور و استان خراسان جنوبی فعال شد که اوج فعالیت آن در این استان 25 و 26 فروردین بود و موجب جاری شدن روان آب و سیلاب شد. 
سیلاب در برخی مناطق استان از جمله شهرستان های طبس، سربیشه، درمیان، نهبندان، بشرویه و زیرکوه از شدت بیشتری برخوردار بود اما با تدابیر اندیشیده شده از قبل، آمادگی دستگاه های مختلف و همکاری مردم مهار شد. 
بارندگی شدید و سیل فروردین در استان خراسان جنوبی خسارت مالی برجا گذاشت اما سازه های آبی این استان را سرریز کرد. 
استان مرزی و کویری خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند 11 شهرستان دارد. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 511
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران