پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 354131 تاریخ : 1397/05/21-12:09:37
,7,6,
خرید خودرو به مسابقه بخت آزمایی تبدیل شده است

خرید خودرو به مسابقه بخت آزمایی تبدیل شده است

محمدرضا منصوری در خصوص آزاد سازی قیمت خودروها گفت: در حال حاضر دولت در قیمت گذاری خودروها با مشکلی جدی مواجه است چرا که از یک سو نرخ دلار افزایش یافته و از سوی دیگر با آزاد سازی قیمت دلار باز هم قیمت خودرو افزایش خواهد یافت لذا بهترین کار این است که قیمت خودرو واقعی شود البته نه اینکه تا 70 درصد افزایش یابد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محمدرضا منصوری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص آزاد سازی قیمت خودروها گفت: در حال حاضر دولت در قیمت گذاری خودروها با مشکلی جدی مواجه است چرا که از یک سو نرخ دلار افزایش یافته و از سوی دیگر با آزاد سازی قیمت دلار باز هم قیمت خودرو افزایش خواهد یافت لذا بهترین کار این است که قیمت خودرو واقعی شود البته نه اینکه تا 70 درصد افزایش یابد.

محمدرضا منصوری ادامه داد: دولت باید مابه التفاوت قیمت حاشیه و قیمت کارخانه خودروها را در صندوق حمایت ذخیره و از آن برای ایجاد اشتغال و تولید استفاده نماید البته منظور از قیمت حاشیه آن چیزی نیست که در حال حاضر شاهد هستیم به عنوان مثال اگر خودرویی با قیمت واقعی 100 میلیون تومان در حال حاضر 170 میلیون تومان به فروش می رسد، 130 میلیون تومان قیمت گذاری شود و این مابه التفاوت محاسبه شود.

نماینده مردم ساوه در مجلس تصریح کرد: در صورت عدم انجام این کار خودروسازان خودرو در اختیار مردم قرار نمی دهند و خرید خودرو به یک مسابقه بخت آزمایی تبدیل خواهد شد و هر کسی که کلید کیبورد را زودتر فشار دهد صاحب 70 میلیون تومان پول خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا فروش خودروها با قیمت حاشیه بازار کار درستی است یا خیر ؟ گفت : با وضع موجود در نهایت به این نقطه خواهیم رسید چرا که قیمت واقعی را بازار تعیین می کند لذا باید کاری کرد که قیمت حاشیه بازار کاهش یابد و رانت از بین برود.

منصوری در خصوص اینکه چرا طی سالیان گذشته خودرو از لیست کالاهای انحصاری خارج نشده است بیان داشت : شاید یکی از دلایل اصلی این امر این باشد که از واردات خودرو جلوگیری می کنند زیرا در حوزه خودروهای سنگین که واردات صورت می گیرد و فضا رقابتی است خودروها به صورت انحصاری قیمت گذاری نمی شوند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 314
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران