پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 266712 تاریخ : 1395/11/25-15:50:18
,10031,
خروجی نخبگان از کشور سیر نزولی پیدا کرده است

خروجی نخبگان از کشور سیر نزولی پیدا کرده است

معاون ساماندهی امور جوانان گفت: بر اساس آمار جهانی خروجی نخبگان از کشور سیر نزولی پیدا کرده و سطح مشارکت رشد بسیار فزاینده‌ای داشته‌ایم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت،  محمدرضا رستمی در بازدید از پروژه های عمرانی حوزه ورزش و جوانان استان همدان، افزود: آنچه که من در این سفر و همواره به آن تاکید دارم این است که ما برای نسل جوان یکی از مهمترین و اساسی ترین پیام های شکل گیری جمهوری اسلامی ایران یعنی «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» را به خوبی منتقل و به صورت شفاف تببین کنیم چرا که اگر برای نسل جوان روشن نشود که این شعار در زمان کنونی به چه معناست و چه کاربردی دارد آنگاه ما از اهداف و آرمان های انقلاب دور خواهیم شد.

وی افزود: تاکید ما در دولت یازدهم بر عملیاتی کردن این شعار کلیدی است که در واقع این شعار وجه ممیز نظام جمهوری اسلامی ایران با نظام های سایر کشورهاست.

معاون ساماندهی امور جوانان در ادامه توضیح داد: استقلال در زمان حال و برای جوانان امروز به این معناست که کاری نکنیم تا نخبگان اجتماعی، اقتصادی و علمی از کشور خارج شوند و تمام تلاشمان را به کار بگیریم تا زمینه و فرصت حضور موثر این نخبگان را در کشور مهیا کنیم.اهمیت این موضوع در این است که اگر  این سرمایه های مادی و معنوی جوان از کشور خارج شوند بدون تردید ما کشوری وابسته خواهیم شد. کشوری وابسته به کشورهایی که جوانان ما به آن مهاجرت کرده اند و استقلال ما از بین خواهد رفت.

رستمی مفهوم آزادی در جامعه امروز را اینگونه توضیح داد: در موضوع آزادی که پیام دوم نظام جمهوری اسلامی است باید بدانیم که جوان هر نسل با نسل قبل تفاوت هایی در عقیده، اندیشه و تفکر دارد و وظیفه کنونی ما در مفهوم آزادی این است که اجازه بیان عقیده، اندیشه و تفکر را در چارچوب قانون به جوانان امروز بدهیم تا مبنای توسعه و پیشرفت کشور شود و جامعه را به جلو سوق دهد.

او در خصوص مفهوم جمهوریت و اسلامیت در جامعه کنونی گفت: جمهوریت اما در مشارکت جوانان معنا می شود اگر امروز شاهد این هستیم که جوانان در برابر تعرضات خارجی مشارکت فعالانه دارند و در صحنه های اجتماعی همانند انتخابات، راهپیمایی 22 بهمن و... اقتدار جمهوری اسلامی را به نمایش می گذارند این همان مشارکت عمومی است که نشان از جمهوریت دارد.

رستمی با بیان اینکه دولت یازدهم تمام تلاش خود را کرد تا مشارکت عمومی و اجتماعی و سیاسی جوانان را ارتقا دهد افزود: اگر احزاب سیاسی توسعه و فعالیت آنها حمایت و تقویت شود و جوانان توانمند به عضویت احزاب شناسنامه دار درآیند و ... در انتخابات و صحنه های مختلف حضور پررنگ داشته باشند همه اینها تقویت کننده جمهوریت نظام است مسئله ای که خط مشی انقلاب بوده است.

معاون ساماندهی امور جوانان تاکید کرد: من معتقدم تمام کسانی که در برابر این مفاهیم مقاومت و مخالفت می کنند باعث خروج نخبگان و سرمایه های مادی و معنوی از کشور شده  و به ریشه های این جمهوریت صدمه می زنند.

وی در ادامه به عملکرد دولت یازدهم در این سه محور اشاره کرد و عنوان داشت: تلاش دولت یازدهم همواره بر این بوده است که در این سه محور برنامه ریزی منسجم داشته باشد و خوشبختانه امروز می توانیم ادعا کنیم که بر اساس آمار جهانی خروجی نخبگان از کشور سیر نزولی پیدا کرده و سطح مشارکت رشد بسیار فزاینده ای داشته ایم. سازمان های مردم نهاد جوانان  که نمادی از مشارکت نهادمند اجتماعی است از 50 سمن در  شروع دولت یازدهم اکنون به 1500 سمن رسیده است و تا پایان دولت یازدهم نیز به 2500 سمن دست خواهیم یافت که اینها نشانه های ارزشمندی برای توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 319
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران