پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 351578 تاریخ : 1397/04/09-18:13:08
,17,10029,
خروج 80قلم دارو از پوشش بیمه‌ای گامی در کاهش اتلاف منابع

عضو کمیسیون بهداشت مجلس:

خروج 80قلم دارو از پوشش بیمه‌ای گامی در کاهش اتلاف منابع

عضو کمیسیون بهداشت مجلس خروج 80 قلم داروی ارزان قیمت از پوشش بیمه ای را گامی موثر در کاهش اتلاف منابع دانست.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، سیامک مره صدق با ابراز خرسندی از خروج 80 قلم داروی ارزان قیمت از پوشش بیمه ای این اقدام را در جلوگیری از اتلاف منابع موثر دانست و گفت: این داروها داروهایی هستند که بدون اینکه لزومی به مصرف آنها باشد مصرف می شوند و جزو داروهای درمان کننده نیستند؛ هیچگونه دلیلی ندارد بیمه برای داروهای مسکن و داروهایی که نقشی در درمان ندارند، پولی پرداخت کند.

نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه انتظار می رود با خروج 80 قلم داروی ارزان قیمت از پوشش بیمه مصرف بی‌رویه داروهای مسکن کاهش یابد، افزود: مشکل در این رابطه عدم نظارت علمی بر نسخ توسط وزارت بهداشت و سازمان های بیمه گر است.

وی ادامه داد: اقدام هایی در این ارتباط در کمیسیون انجام دادیم که مقرر شده الگوریتم درمانی کامل شود که از این به بعد درخواستهای پاراکلینکی و نسخه ها با ضوابط علمی بررسی شود تا اگر عدم تطابق با ضوابط علمی وجود داشته باشد با آن برخورد شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: در سطح بین المللی حداقل 40 درصد ویزیت ها بدون تجویز دارو انجام می شود اما در ایران کمتر از 10 درصد است و در کنار این میزان هزینه کل حوزه سلامت برای امور تصویربرداری بیش از 20 برابر هزینه متعارف و متوسط تصویربرداری در کشورهای اروپایی است.

مره صدق ادامه داد: تعداد دستگاه های ام آر آی و سی تی اسکن که در کشور به نسبت جمعیت وجود دارد از کشورهای اروپایی بسیار بیشتر است و این نشانه عدم نیاز به انجام چنین اموری است؛ لازمه پیشگیری از این اتلاف انرژی نظارت دقیق بر اساس پروتکل های علمی است که از اتلاف سرمایه های ملی جلوگیری شود.

نماینده کلیمیان در مجلس دهم، حذف داروهای  (OTC)  و بدون نسخه از پوشش بیمه‌ای را گامی کوچک برای جلوگیری از اتلاف منابع دانست و گفت: گام بعدی باید تعیین پزشکان بر اساس تخصص باشد و سپس تعیین ترتیب علمی درخواست آزمایشات است؛ اغلب اوقات در ویزیت اول بدون معاینه کامل درخواست سونوگرافی، سی تی اسکن و آزمایش توامان صادر می شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، افزود: در صورتی که این امور باید به صورت پلکانی و مرحله به مرحله انجام شود و انجام یکباره تنها باعث افزایش هزینه ها می شود و در کنار این می‌تواند به تشدید برخی بیماری‌ها منجر شود بدون اینکه نفعی برای بیمار داشته باشد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 328
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران