پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 282989 تاریخ : 1396/05/26-10:06:30
,6,17,12,
خدمات پس از فروش ، عامل ماندگاری خودروسازان در بازار

گزارش

خدمات پس از فروش ، عامل ماندگاری خودروسازان در بازار

خدمات پس از فروش یکی از بخش‌های بحث‌برانگیز در صنعت خودروی کشور بوده و در سال‌های گذشته موجب نارضایتی فراوان مشتریان شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، عدم تحویل به‌موقع خودرو، نبود قطعات و لوازم یدکی و تامین طولانی قطعات از جمله مشکلات این بخش از خودروسازی هستند.

در همین زمینه فریدون احمدی، نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه در حال‌حاضر پیشرفت خوبی در بخش خدمات پس از فروش شرکت‌ها به وجود آمده است، می‌گوید: «دو شرکت بزرگ کشور در سال‌های اخیر توانسته‌اند رضایت مشتریان را جلب کنند.

خدمات پس از فروش و رضایت مشتریان در کشور در حال حاضر به چه شکلی است؟

شرکت‌های خدمات پس از فروش داخلی ایران‌خودرو و سایپا توانسته‌اند در حوزه خدمات پس از فروش و جلب رضایت مشتریان موفق عمل کنند.

این شرکت‌ها در بحث الزامات قانونی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، موفق به بیشترین انطباق در حوزه خدمات پس از فروش شدند که این رخداد بسیار خوب و امیدوارکننده است.

پس وضعیت خدمات پس از فروش در کشور امیدوارکننده است؟

ارزیابی‌ها حاکی از بهبود جریان خدمات پس از فروش خودروسازان داخلی است. برتری خدمات پس از فروش خودروسازان داخلی در مقایسه با خودروهای وارداتی و افزایش رضایتمندی مشتریان در این بخش نویدبخش است.

این روند نشان می‌دهد شرکت‌های بزرگ خدمات پس از فروش داخلی متوجه شدند باید به چه شیوه‌ای در بازار خودرو ادامه حیات داده و به چه نحو باید در مسیر کسب رضایت‌مندی مشتریان و رعایت حقوق آنها گام بردارند.

خدمات پس از فروش چه تاثیری بر بازار خودرو دارد؟

خدمات پس از فروش به‌عنوان اصلی‌ترین عامل ماندگاری خودروسازان در بازار است. با توجه به افزایش تولید خودروهای لوکس با امکانات و گزینه‌های متعدد در بازار، افزایش کیفی خدمات پس از فروش می‌تواند باعث حفظ خودروساز در بازار شود.

رقابت بین خودروسازان داخلی و خارجی چگونه می‌تواند به افزایش کیفیت منجر شود؟

وجود شرایط رقابتی در بازار عاملی شتاب‌زا در افزایش روند بهبود ارائه خدمات است. رقابتی که امروز میان شرکت‌های خدمات پس از فروش خودروسازان داخلی و خارجی ایجاد شده، حرکت بسیار خوب و ارزشمندی است و بی‌شک باعث توسعه خدمات و بهبود در این بخش خواهد شد. به صورت طبیعی مطالبات و درخواست‌های مصرف‌کنندگان پایانی ندارند و همواره مشتریان به دنبال کسب بهترین خدمات هستند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 353
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران