پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 522894 تاریخ : 1399/09/08-10:48:46
,2,15,
خدمات جدید پست بانک ایران در راستای توسعه اقتصاد دیجیتال با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح شد

خدمات جدید پست بانک ایران در راستای توسعه اقتصاد دیجیتال با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح شد

خدمات جدید پست بانک ایران در راستای توسعه اقتصاد دیجیتال در آستانه بیست و پنجمین سالگرد تأسیس این بانک با حضور مهندس آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر ناظمی معاون وزیر و رییس سازمان فناوری اطلاعات و امیر سلیمانی مشاور وی در امور نابینایان، دکتر بهزاد شیری مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و حضور آنلاین مدیران ستادی و اجرایی این بانک هشتم آذرماه بصورت مجازی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش بانک و صنعتبه نقل ازروابط عمومی پست بانک ایران: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مسیر تحقق اقتصاد دیجیتال، به دنبال تحقق تحول در بانکداری سنتی و حرکت به سمت بانکداری دیجیتال است که در سالهای اخیر اقدامات زیربنایی مناسبی در این عرصه انجام داده و امروزشاهد به ثمر نشستن میوه های آن در قالب محصولات جدید در بانک تخصصی – توسعه ای فناوری اطلاعات یعنی پست بانک ایران بودیم. خوشبختانه پست بانک ایران در برنامه های تحول دیجیتالی خود، درمسیر بهبود مستمر قرار گرفته و درمقاطع آتی شاهد تغییر در ارائه خدمات درفضای بانکداری مجازی خواهیم بود.

بنابراین گزارش: خدمات جدید شامل؛ سرویس درگاه پرداخت اینترنتی (IPG) با قابلیت صوتی جهت استفاده نابینایان برای اولین بار درسطح کشور، راه اندازی مرحله نخست سامانه افتتاح حساب غیرحضوری با احراز هویت بیومتریک، راه اندازی سجام(سامانه جامع احراز هویت مشتریان) در باجه های بانکی روستایی و آغاز فرآیند ارائه تسهیلات در قبال توثیق سهام عدالت است که مورد بهره برداری قرار گرفت.
دکتر شیری در آیین بهره برداری از این خدمات ضمن ارائه گزارشی از عملکرد پست بانک ایران به تشریح خدمات مذکور و ویژگی های آن پرداخت و گفت: افزایش 121 درصدی کل سپرده ها، رشد 151 درصدی منابع ارزان قیمت و رشد 77 درصدی سایر منابع، افزایش 104 درصدی کل تسهیلات، کاهش 53 درصدی نسبت مطالبات غیرجاری به تسهیلات، پشت سر گذاشتن زیان دهی و رسیدن به سوددهی و کاهش مناسب قیمت تمام شده پول از مهمترین عملکرد کمی این بانک طی دو سال اخیر بوده است.
همچنین مدیران شعب استان های لرستان، خراسان جنوبی، قزوین و منطقه شرق استان تهران به صورت آنلاین با حضور در محل افتتاح هریک از این خدمات به تشریح ویژگی های آن پرداختند.
گفتنی است: چهار خدمت جدید پست بانک ایران و ویژگی های آن بدین شرح می باشد:

1) سرویس درگاه پرداخت اینترنتی(IPG) با قابلیت صوتی جهت استفاده نابینایان برای اولین بار در کشور
امروزه با گسترش اقتصاد دیجیتال و تغییر سبک زندگی، شاهد اقبال عمومی در خریدهای اینترنتی هستیم. اما نابینایان عزیز به عنوان بخشی از جامعه از این خدمت بی بهره اند. چون IPG)درگاه پرداخت اینترنتی) در شبکه بانکی، قابلیت تجربه ی کاربری مناسب برای ایشان را ندارند.
برای حل این چالش باید IPG) درگاه پرداخت اینترنتی) با قابلیت ارائه کد امنیتی صوتی و سایر ملاحظات امنیتی موردنیاز برای انجام خرید اینترنتی در نظر گرفته می شد.
پست بانک ایران با افتخار و در راستای سیاست های کمیته ویژه مبارزه با بیماری کرونای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و در جهت عمل به مسئولیت های اجتماعی؛ پس از ارائه ایده و چارچوب تولید محصول با همکاری شرکت تجارت الکترونیک پارسیان به عنوان نخستین بانک در ایران، سرویس IPG)درگاه پرداخت اینترنتی) صوتی را برای نابینایان فعالسازی می کند.
این خدمت در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی و بهره مندی آسان نابینایان از خدمات پرکاربرد عمومی همراه با امنیت مالی بیشتر در فرایند خرید اینترنتی ارائه می شود.


2) راه اندازی فاز نخست سامانه افتتاح حساب غیرحضوری با احراز هویت بیومتریک
مراجعه حضوری مشتریان به بانک ها علاوه بر افزایش ترافیک و ایجاد هزینه های سربار عملیاتی برای جامعه، این روزها با وجود شرایط ویژه همه گیری ویروس کرونا به یک چالش اساسی تبدیل شده است.
یکی از مهمترین خدمات بانکی که از آن بعنوان پایه گذار بانکداری دیجیتال یاد می شود، افتتاح حساب و احراز هویت آنلاین است.
پست بانک ایران در راستای سیاست های کمیته ویژه مبارزه با بیماری کرونای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و پس از نیازسنجی و تحلیل مسئله و بر طبق مجوزهای بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران فرایند تهیه نرم افزار و تولید محصول را آغاز کرد.
هم اکنون سامانه افتتاح حساب غیرحضوری بصورت کامل آماده بهره برداری است، اما به سبب دستور بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در فاز نخست این سامانه بااحراز هویت بیومتریک کار خود را آغاز می کند.
امنیت بیشتر در حوزه خدمات بانکی، کاهش هزینه ها و صرفه جویی در زمان از مهمترین آثار راه اندازی این سامانه است.


3) راه اندازی سجام(سامانه جامع احراز هویت مشتریان) برای روستاییان در باجه های بانکی روستایی
ایجاد فرصت برابر برای روستاییان و مناطق کم برخوردار در بهره مندی از خدمات، به ویژه خدمات بازار سرمایه، همواره از دغدغه های اصلی پست بانک ایران بوده است. با افزایش اقبال عمومی حضور در بازار سرمایه و امکان خریدوفروش سهام عدالت و سایر اوراق بهادار، توجه به ارائه خدمات احراز هویت و دریافت کد سجام اهمیت بیشتری پیدا کرد.
حال پست بانک ایران در راستای سیاست های کمیته ویژه مبارزه با بیماری کرونای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و با گسترده ترین شبکه بانکی کشور پس از نیازسنجی، تحلیل و ایجاد بستر لازم برای تولید نرم افزار احراز هویت اختصاصی پست بانک ایران برای جامعه روستایی و همچنین اتصال به سامانه های شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، امکان احراز هویت متناسب با استانداردهای بازار سرمایه را در گسترده ترین شبکه بانکی کشور یعنی 6000 باجه بانکی روستایی در کشور فراهم می کند.
ایجاد عدالت اجتماعی و فرصت برابر برای همه اقشار جامعه بویژه روستاییان و اهالی مناطق کم برخوردار، افزایش ضریب نفوذ و مشارکت روستاییان در بازار سرمایه و کاهش میزان تردد به شهرها و به تبع آن کاهش هزینه های ملی از آثار مهم ارائه این خدمت خواهد بود.


4) آغاز فرآیند ارائه تسهیلات در قبال توثیق سهام عدالت
همیشه شرایط دریافت تسهیلات و معرفی ضامن به بانک ها، یکی از دغدغه های اصلی مردم بوده است. به ویژه این موضوع در مناطق روستایی و کم برخوردار علیرغم داشتن دارایی های موجود، نمود بیشتری دارد. افزایش عرضه سهام عدالت برای تامین مالی اشخاص به ویژه اقشار کم برخوردار جامعه از یک سو باعث ایجاد چالش در بازار سرمایه و از سویی دیگر موجب فروش دارایی با ارزش مردم در دوره تورمی و افزایش نابرابری می شود.
پرداخت تسهیلات خرد در قبال توثیق الکترونیکی و فارغ از بروکراسی، راهکار برون رفت از این چالش است که این مهم در پست بانک ایران با ایجاد بستر لازم برای توثیق سهام عدالت بصورت غیرحضوری فراهم شد.
پست بانک ایران در راستای سیاست های کمیته ویژه مبارزه با بیماری کرونای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و بعد از دریافت مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و ایجاد فرایندهای لازم و تغییر بستر نرم افزاری برای امکان توثیق سهام عدالت در سامانه ها و ارتباط با سازمان خصوصی سازی جهت اطمینان از مالکیت این سهام و عدم فروش آن توسط متقاضی، تسهیلات را با امکان توثیق سهام عدالت بصورت غیرحضوری ارائه می کند.
خرسندیم که با خدمت جدید شاهد افزایش امید و آرامش اجتماعی و کمک به حل مشکلات مالی هموطنان، به ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته هستیم.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 287
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران