پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 518678 تاریخ : 1399/06/11-09:32:41
,13,
خام فروشی زعفران هنر نیست

خام فروشی زعفران هنر نیست

عضو هیات رییسه شورای ملی زعفران با اشاره به اینکه خام فروشی زعفران هنر نیست، گفت: باید ارزش واقعی زعفران را به آن برگردانیم و در این راستا نیازمند حمایت دولت و بازاریابی درست هستیم.

به گزارش بانک و صنعت، علی حسینی با بیان اینکه هرسال مقداری زعفران در کشور رسوب می شود و امسال هم مانند سال های گذشته زعفران رسوبی داریم، اظهار کرد: به دنبال شتاب صادرات و عبور از خام فروشی زعفران هستیم.

وی ادامه داد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری شتاب صادرات باید در جهت فرآورده های استحصالی از زعفران هدایت شود. باید روزی از خام فروشی دست بکشیم. خام فروشی زعفران هنر نیست. باید قبل از رسیدن به مازاد زعفران در کشور به دنبال راهی برای ایجاد ارزش افزوده در زعفران باشیم. در حقیقت باید صنایع جانبی برای تولید فرآورده های گوناگون از زعفران ایجاد کنیم.

عضو هیات رییسه شورای ملی زعفران تصریح کرد: سه عنصر ماده رنگی، ماده معطره و طعم زعفران عناصر اساسی این محصول هستند. می توانیم به راحتی با ایجاد صنایع این عناصر را از زعفران جدا کرده و در بازارهای بین المللی به فروش برسانیم.

به گفته وی 10 گرم ماده رنگی زعفران را می توان به قیمت یک کیلو زعفران خام فروخت.

حسینی اضافه کرد: اینکه به عنوان بزرگترین خام فروش زعفران هر سال معرفی شویم شایسته کشور نیست و باید ارزش واقعی زعفران را به آن برگردانیم. در این راستا نیازمند حمایت دولت و بازاریابی درست هستیم. در حقیقت باید بررسی شود کدام فرآورده زعفران در دنیا پرمصرف است تا برای تولید آن اقدامات لازم انجام شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 273
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران