پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 264371 تاریخ : 1395/10/23-12:51:32
,10030,
حوزه علم و فناوری بدون بخش خصوصی اداره نمی‌شود

حوزه علم و فناوری بدون بخش خصوصی اداره نمی‌شود

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: تا زمانی‌که بخش خصوصی وارد سرمایه‌گذاری در حوزه علم و فناوری نشود، نمی‌توان این حوزه را اداره کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، سورنا ستاری امروز(پنجشنبه)در بازدید از پارک علم و فناوری خراسان و در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بودجه‌های جدول 14 به زودی  پرداخت خواهد شد و امیدواریم بتوانیم با این اقدام تحرک جدی در حوزه علم و فناوری داشته باشیم، اظهار کرد: واقعیت این است که با بودجه‌های دولتی نمی‌توان حوزه علم و فناوری را اداره کرد؛ بنابراین باید بخش خصوصی را وارد سرمایه‌گذاری در این حوزه کنیم.

وی در خصوص تمهدیدات برنامه ششم توسعه در خصوص شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان کرد: تمهدیدات بهتری در این برنامه نسبت به برنامه قبلی وجود دارد، اما نباید به این فکر کنیم که قرار است دولت در شرکت‌های دانش‌بنیان تحرک ایجاد کند، بلکه باید کل فضا و زیست‌بوم کشور به سمت شرکت‌های دانش بنیان سوق پیدا کند. 

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه هدف معاونت علمی و فناوری نیز همین موضوع است، افزود: ایجاد این فضا با بودجه‌های دولتی تصوری نادرست است.

ستاری در خصوص ضمانت‌نامه‌های بانکی برای شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق‌های پژوهش و فناوری استانی وظیفه دادن تضمین‌ها را برعهده دارند؛ همچنین زیرساختی در صندوق نوآوری و شکوفایی ایجاد شده که از طریق بانک‌ها این ضمانت‌نامه‌ها دریافت شود.

وی با تاکید بر اینکه هر بار به پارک علم و فناوری خراسان می‌آییم، شاهد نوآوری‌های جدیدی هستیم، گفت: این موضوع نشان‌دهنده تحرک است. البته این اقدامات برای استان کافی نیست و خراسان رضوی پتانسیل‌های بسیار بالایی در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان دارد. 

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افزود: باید اتفاقات جدیدی در خراسان رضوی رخ دهد؛ اما همین که رویکرد استان، مسئولین، بخش خصوصی  و سرمایه‌گذاران درحال تغییر بوده، بسیار مغتنم است.  

ستاری با بیان اینکه رویکرد سرمایه‌گذاران درحال تغییر به سمت ایجاد اقتصاد دانش‌بنیان در استان هست، تصریح کرد: نطفه اقتصاد دانش‌بنیان استان‌ها در پارک‌های علم و فناوری بسته می‌شود؛ یکی از مکان‌هایی که اقتصاد مقاومتی  می‌تواند خود را در آن نشان دهد، پارک علم و فناوری است. 

دکتر حسن علم الهدایی، رییس پارک علم و فناوری خراسان در این مراسم با اشاره به افتتاح ساختمان موسسات دانش‌بنیان شهید ستاری در پارک علم و فناوری، اظهار کرد: این ساختمان برای تامین فضاهای کاری، دفاتر آر&دی(تحقیق و توسعه) و شرکت‌های دانش بنیانی که عمدتا نیاز به فضاهای پایلوتی ندارند، همچون آی سی سی، آی تی، فرهنگی و زیارت و شرکت‌هایی که ارتباطات بین‌المللی یا نمایندگی شرکت‌های بین‌المللی دارند، افتتاح می‌شود. امیدوار هستیم بتوانیم از اول بهمن ماه جاری آرام آرام شرکت‌ها را در آن مستقر کنیم.

وی ادامه داد: ظرفیت این ساختمان 88 شرکت است و در مجموع 10 میلیارد تومان برای ساخت آن هزینه شده است. 

رییس پارک علم و فناوری خراسان با اشاره به اینکه بیش از 141 شرکت دانش بنیان در خراسان رضوی فعالیت می‌کنند، گفت: اغلب این شرکت‌ها با پارک علم و فناوری در ارتباط هستند، تعدادی از آن‌ها در پارک علم و فناوری‌ و تعدادی نیز در شهرک صنعتی استقرار یافته‌اند و توانسته‌اند در فضاهای مختلف گاز، پتروشیمی، داروسازی و ... حرفی برای گفتن داشته باشند، مشکلات ملی را حل و در سطح بین‌المللی نیز فعالیت کنند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 205
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران