پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 279679 تاریخ : 1396/02/25-15:13:29
,16,17,
حمل و نقل ریلی در مسیر داخلی سازی

حمل و نقل ریلی در مسیر داخلی سازی

در 90 سالگی شرکت راه آهن امروز پنجمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی با حضور 300شرکت‌ داخلی و خارجی در تهران اغاز بکارکرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، توسعه فناوری و رویکردهای حمایت از ساخت داخل از اهداف این نمایشگاه در مسیر اقتصاد مقاومتی است.


مدیرعامل شرکت واگن پارش گفت : ظرفیت تولید این شرکت 1000 دستگاه واگن باری و 150دستگاه انواع واگن های مسافری و مترو است.
محمد مختاری گفت: در حال حاظر با 30 درصد ظرفیت کار می کنیم.

مدیر عامل شرکت ریل ترابر نیزگفت: در شهرستان ابهر واگن ریل باس تولید می کنیم و در دو نوبت کاری 400 واگن در سال تولید می شود که تا 1000دستگاه قابل افزایش است.

170شرکت داخلی با تولید ساخت انواع قطعه و تجهیزات و واگن کشور را از واردات 70درصدی تجهیزات صنعت ریل بی نیاز کرده است.

یک تولید کننده قطعات ریلی گفت : انواع تجهیزات و قطعات را تولید می کنیم و تقریبا 90درصد یک واگن باری را در داخل می سازیم.

تولید کننده دیگری هم گفت : با ساخت قطعات خط گذاری در داخل جنرال موتورز از واردات آن جلوگیری می کنیم و سالانه از خروج 2میلیون دلار جلوگیری می شود.

این نمایشگاه که تا 28 اردیبهشت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود ، جزء بزرگترین نمایشگاه‌های ریلی دنیا است.

در نخستین روز نمایشگاه چند قرارداد امضا شد که مهم ترین آن قرارداد ساخت 4 هزار و 900 دستگاه واگن باری در داخل و توسط متخصصان داخلی با تأمین مالی 100 درصد خارجی در قالب بسته 6 هزار دستگاه واگنی با همکاری روس‌ها است.

مدیر عامل راه آهن گفت : در قالب این قرارداد، 4900 دستگاه واگن کاملا در داخل و توسط 3 واگن‌ساز واگن‌پارس، واگن‌سازی کوثر و واگن‌سازی فولاد ساخته خواهد شد و 1100 دستگاه دیگر نیز در خارج از کشور ساخته می‌شود.

محمدزاده افزود: ارزش این قرارداد 250 میلیون یورو است وطبق ماده 12 مذکور، سرمایه‌گذاری در حوزه ریلی که به صرفه‌جویی سوخت منتهی می‌شود، تا سقف مبلغی می‌تواند منابع مالی ناشی از صرفه‌جویی دریافت کند. 

کشورهای خارجی حاضر در این نمایشگاه‌ها سوئد، سوئیس، بلژیک، فرانسه، هند، اوکراین، ترکیه، نیوزلند، ایتالیا، لتونی، اسپانیا، روسیه، جمهوری چک، چین، آلمان و صربستان هستند.

انجمن‌های ریلی کشورهای آلمان، اسپانیا، ایتالیا، لتونی، نیز در کنار انجمن‌های ریلی ایران در این نمایشگاه حضور دارند.

معاون امور ناوگان راه‌آهن گفت: برای توسعه ناوگان، جمع منابع مالی که باید تا سال 1402 عملیاتی شود ؛ 35 هزار میلیارد تومان در بخش خصوصی و 20 هزار میلیارد تومان در بخش دولتی است که سهم بخش دولتی بدان علت است که با عنوان مثال در خط آهن سریع‌السیر تهران-اصفهان به دلیل گران بودن ناوگان ، بخش خصوصی استقبال نکرده است.

وی اظهار داشت: برای تامین مالی در حال مذاکره با کشورهایی نظیر چین و روسیه و در حد محدود با اروپا هستیم.

معاون امور ناوگان راه‌آهن گفت: همچنین برای 70 دستگاه لکوموتیو مانوری مناقصه برگزار شد که در حال نهایی شدن است تا در داخل ساخته شود؛ هم‌اکنون واگن پارس و مپنا در این پروژه در حال رقابت هستند.

وی بیان کرد: سال گذشته توافقی با مپنا برای ساخت لکوموتیوهای ایران سفیر داشتیم، تا 50 دستگاه لکوموتیو دیگر غیر از 150 دستگاه قبلی تحویل ما دهند.

وی گفت : در کنار بازسازی و نوسازی ناوگان ریلی قرارداد فعال سازی و بهسازی 60 دستگاه لکوموتیو سرد (متوقف) با بخش خصوصی امضا کرده‌ایم که برنده این مزایده تا 5 سال این لکوموتیوها را فعال می‌کند و در مدت 123 سال نگهداری و فعالیت آنها را بر عهده دارد و تضمین می‌کند و پس از آن مالکیت لکوموتیوها به شرکت برنده اختصاص می‌یابد.

احمدی بیان کرد: تا سال 1402 باید 1800 دستگاه لکوموتیو به کشنده‌های راه‌آهن اضافه شود، امروز 700 دستگاه لکوموتیو گرم (فعال) داریم.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 383
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران