پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 466090 تاریخ : 1398/03/22-10:39:34
,15,10028,
حمایت رایتل از تئاتر عاشقانه های خیابان

در راستای مسئولیت اجتماعی و حمایت از زنان دستفروش صورت گرفت؛

حمایت رایتل از تئاتر عاشقانه های خیابان

شرکت خدمات ارتباطی رایتل در راستای مسؤولیت اجتماعی و حمایت از فرهنگ و هنر از تئاتر عاشقانه های خیابان با موضوع زنان دستفروش مترو حمایت کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعتبه نقل از روابط عمومی رایتل، مراسم رونمایی از پوستر و نشست خبری پیش از اکران تئاتر «عاشقانه‌های خیابان» با حضور مدیریت انجمن مردم نهاد جمعیت طلوع بی نشان‌ها, تعدای از هنرمندان، فعالان اجتماعی و مدنی، اهالی رسانه و با حمایت شرکت خدماتی رایتل در سالن استاد امیرخانی خانه هنرمندان برگزار شد.

در این نشست که الهام پاوه‌نژاد و رضا یزدانی از بازیگران نمایش، شهرام گیل‌آبادی مدیرعامل خانه تئاتر وکارگردان اثر، ابراهیم حقیقی طراح پوستر، زهره آشتیانی مشاور مدیرعامل رایتل، مژگان علیشاهی مدیر مرکز خانه مادری و اکبر رجبی؛ مدیر عامل جمعیت طلوع بی نشان‌ها حضور داشتند، شهرام گیل آبادی کارگردان این نمایش در سخنانی تصریح کرد: پایمردی این است که آسیب اجتماعی را حذف نکنیم بلکه دنبال درمان آن باشیم.

وی با اشاره به اینکه عاشقانه‌های خیابان واقعیت جامعه ماست و باید به سمت حل معضلات رفت، تاکید کرد: تصور نکنیم اگر آن را نادیده بگیریم و پرداختن به آن را سیاه نمایی بدانیم، آسیب اجتماعی در خانه ما را نمی‌زند. مطمئن باشید در هر خانه و خانواده‌ای امکان سر باز کردن بی تدبیری وجود دارد. اگر تلاش کنیم تا سطح آسیب‌ها کم شود می‌توانیم به زندگی در این شهر افتخار کنیم و برای زیبا نشان دادن شهر مجبور به حذف برخی از مناطق نشویم. شهر باید محملی سالم باشد تا انسان بتواند راحت در آن زیست کنند تا کی باید بپوشانیم که نیاز باعث دست فروشی شده است.

کارگردان نمایش « عاشقانه‌های خیابان» با اشاره به وجود 15 هزار کودک کار اظهار داشت: این وضعیت ظلمی است که به آنها کرده‌ایم، در حالیکه برخی افراد که مسئولیتی در کشور دارند یا ندارند اگر پای به این مناطق بگذارند فرار می‌کنند.

وی با اشاره به یک سال کار روی نمایش عاشقانه‌های خیابان تصریح کرد: با 87 زن دست‌فروش مترو گفت‌وگو کردیم. یکی از موضوعات قابل توجهی که به دست آوردیم احساس امنیت این زنان در دست‌فروشی در مترو بیشتر از خیابان بود. بیشتر این زنان سرپرست خانوار هستند و فقر باعث از هم پاشیده شدن زندگی آنها شده است، 62 درصد از آنها فرزند دارند که بعد از خروج از خانه نمی‌دانند چه کاری باید برای آنان بکنند و قفل کردن در خانه نیز مشکلات بسیاری را برای آنها ایجاد کرده است.

ابراهیم حقیقی طراح پوستر نمایش «عاشقانه های خیابان» نیز در این نشست گفت: تئاتر باید خواب شهروند آشفته کند و بر روح مخاطب زخم بزند وگرنه با سیرک چه تفاوتی دارد، این نمایش معضلات اجتماعی را بیان می‌کند و باید به آن توجه شود.

 بهمن عباسپور نویسنده نمایشنامه «عاشقانه های خیابان» نیز این نشست خبری گفت: پیش از همکاری با گیل آبادی موضوع کارتن‌خواب‌ها برای من خوشایند نبود زیرا چهره شهر من را مخدوش می‌کردند تا اینکه با این کارگردان همراه شدم و در مناطقی تصورنکردنی قدم گذاشتم و متوجه شدم تهران شهر زیبایی است که روی آن اسید پاشیده‌اند اما حاضر نیستیم به آن بنگریم. در «عاشقانه های خیابان» با جدیت تلاش کردم حرف‌های نگفته این قشر دیده و شنیده شود.

مژگان علیشاهی مدیرعامل جمعیت طلوع بی نشان‌ها نیز در ادامه این نشست گفت:  درد امروز ما درد بی تفاوتی مردم است آدم‌هایی که حاضر نیستند وظیفه خود را انجام دهند؛ من در این شهر بچه‌ای را دیده‌ام که از فرط تشنگی، آب از گلویش پایین نمی‌رفت.

وی با اشاره به غربت این انجمن خاطر نشان کرد: با نمایش عاشقانه‌های خیابان امروز دیده می‌شویم.

علیشاهی افزود: ما سربازهای جنگنده هستیم زیرا جنگ تمام نشده در آسیب‌های اجتماعی ادامه دارد. زنان مظلوم ترین و بی صدا ترین اما قدرتمند ترین جنگنده‌ها در این حوزه هستند. مرکز خانه مادری برای فرزندان مادران سرپرست خانوار به تازگی متولد شده است و از رسانه‌ها و مردم می‌خواهم کمک کنند، این نوزاد رشد کند تا باعث شکسته شدن تابوها در زمینه آسیب‌های اجتماعی شویم.

زهره آشتیانی مشاور مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی رایتل  هم در این نشست اظهار کرد: در این جلسه از سختی و تهمت‌ها برای دیده شدن آسیب اجتماعی گفته شد، من نیز در چهار سال همراهی با شهیندخت ملاوردی معاون امور زنان رئیس جمهوری از این تجربه‌ها داشتم.

وی افزود: در آن دوره با طرح دو موضوع ازدواج سفید و زنان تن فروش با هجمه‌های بسیاری روبرو و متهم به سیاه نمایی در جامعه اسلامی شدیم اما به تلاش خود ادامه دادیم زیرا نمی‌توان این معضلات را کتمان و پنهان کرد.

آشتیانی با بیان اینکه گروه این نمایش با انتخاب نام «عاشقانه های خیابان» تابو دست‌فروشی را شکسته است تاکید کرد: دست‌فروشی یک شغل است و آسیب و جرم محسوب نمی‌شود باید این افراد را به عنوان بخشی از جامعه بپذیریم. دست‌فروشی با بیش از یک میلیارد شاغل در آن اتحادیه بین‌المللی دارد و قوانین حمایتی و تسهیلات، در حالیکه در ایران اینچنین نیست.

دبیر فراکسیون خانواده در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این دوره از مجلس شورای اسلامی بودجه زنان سرپرست خانوار را به 300 میلیارد تومان افزایش دادیم، تصریح کرد: رشد زنان در کسب و کار خانگی قابل توجه است. در حال حاضر سه میلیون زن سرپرست خانوار داریم که 500 هزار نفر آنها در یک سال گذشته به این جمعیت اضافه شده است.

وی تاکید کرد: این بودجه تخصیص پیدا کرد اما نمی‌دانیم چطور از آن استفاده می‌شود و با وجود نامه نگاری‌های بسیار گزارشی از روند تقسیم آن در دست نداریم.

شرکت خدمات ارتباطی رایتل در راستای مسؤولیت اجتماعی و حمایت از فرهنگ و هنر در کنار عوامل این مراسم حضور یافت و از دغدغه و نقش آفرینی آنها برای تعهد نسبت به رساندن صدای آسیب دیدگان اجتماعی تقدیر و تشکر کرد.


"عاشقانه‌های خیابان" روایتی عاشقانه و خاص از زندگی پیچیده و دشوار زنان دست‌فروش خیابان‌ها و متروست که از 27 خرداد با هنرمندی الهام پاوه نژاد، سیما تیرانداز، ژاله صامتی و رضا یزدانی روی صحنه سالن استاد سمندریان مجموعه تئاتر شهر می رود. پیش‌فروش بلیت های نمایش نیز از روز جمعه 17 خرداد در سایت تیوال به آدرس www.tiwall.com آغاز شده است.

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 330
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران