پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 577923 تاریخ : 1400/01/27-18:37:15
,17,
حمایت تنها از 700 صادرکننده  بسته حمایت

حمایت تنها از 700 صادرکننده بسته حمایت

سازمان توسعه تجارت در تشریح نحوه اجرای بسته حمایت از صادرات سال 1399، اعلام کرده که در این چارچوب تنها 700 صادرکننده حمایت شدند.

به گزارش بانک و صنعت: یکی از اصلی ترین اقداماتی که دولت هر ساله در چارچوب حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی اصرار بر اجرای آن دارد، بسته حمایت سالانه از صادرات غیر نفتی است. در چارچوب این طرح با ابلاغ معاون اول رییس جمهور، بانک ها و صندوق توسعه ملی متعهد می شوند نسبت به پرداخت برخی تسهیلات به تولیدکنندگانی که قصد صادرات محصولاتشان را دارند اقدام کنند و در نهایت راه را برای افزایش صادرات ایران هموار کنند.

با وجود اهمیت صادرات غیرنفتی در طول سه سال گذشته که با تحریم های آمریکا، فروش نفت به حداقل رسیده بود، هر ساله بسته حمایت از صادرات اما و اگرهای فراوانی را به خود دیده و با ابهام مواجه بوده است. دو سال قبل، معاون اول رییس جمهور بسته حمایت از صادرات در بهمن ماه ابلاغ کرد، به این ترتیب در شرایطی که صادرکنندگان 10 ماه از سال 1398 را پشت سر گذاشته بودند، مصوباتی برای ارائه تسهیلات به آنها ارائه شد که هیچ شانسی برای اجرایش پیش از ورود به سال 1399 وجود نداشت.
به دنبال این اتفاق، دولت اعلام کرد که در سال 1399 تلاش می کند بسته حمایت از صادرات را در مدتی کوتاه نهایی و اجرا کند و با پایان یافتن این سال، آمارهای سازمان توسعه تجارت حاکی از مشکلات و محدودیت هایی در مسیر اجرای این طرح است.
این سازمان هیچ جزییاتی از اعداد و ارقام اجرایی این بسته ارائه نکرده اما قمری - مدیر کل دفتر توسعه خدمات بازرگانی این سازمان – گفته است: سال گذشته بسته حمایت از صادرات غیر نفتی با رویکرد جهش تولید اجرا شد و تلاش شد حمایت های انجام شده در راستای جهش تولید صادراتی باشد. با برنامه ریزی انجام شده، در سال گذشته بیش از 700 واحد تولیدی و صادراتی از سرفصل های حمایتی مندرج در بسته حمایت از صادرات غیر نفتی منتفع شدند.
دبیرکارگروه مشوق های صادراتی ادامه داد: اولویت پرداخت مشوق های صادراتی در سال 1399 حمایت از احداث تجهیز و توسعه زیر ساخت های تجاری بوده و با تخصیص بودجه مشوق های صادراتی جهت این زیر ساختها اعم از سرد خانه ها، انبار های مکانیزه، مراکز بسته بندی و سورتینگ، پایانه ها و مراکز نمایشگاهی گامی در تسریع و تسهیل صادرات و در نهایت جهش تولید برداشته شد. در تدوین بسته حمایت از صادرات غیر نفتی سال 1400 تلاش خواهد شد تا با تخصیص تسهیلات سرمایه در گردش صادراتی و همچنین پرداخت کمک سود تسهیلات صادراتی نسبت به کاهش هزینه های واحدهای صادراتی اقدام شود.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 301
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران