پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 493777 تاریخ : 1398/08/27-15:24:59
,1,
حمایت بانک کارآفرین از تجار ایرانی در جهت توسعه اقتصاد ملی کشور

حمایت بانک کارآفرین از تجار ایرانی در جهت توسعه اقتصاد ملی کشور

بانک کارآفرین آمادگی دارد در مسیر توسعه صادرات غیرنفتی کشور، از دست‌اندرکاران و تجار ایرانی حمایت کند و سهم خود را در اقتصاد ملی کشور به نحوی شایسته ایفا نماید.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک کارآفرین، حمید تهرانفر مدیرعامل بانک کارآفرین در اجلاس توسعه صادرات ایران Exportex Iran که روز یکشنبه 26 آبان ماه با حضور این بانک برگزار شد، با اعلام این مطلب افزود: اگر بتوانیم با ایجاد نهضت صادراتی در کشور تقاضای خارجی را تحریک کنیم، گامی بلند در مسیر رسیدن به اهداف برنامه توسعه کشور و سند چشم‌انداز توسعه کشور برداشته‌ایم.

تهرانفر با تبیین فعالیت‌های ارزی و بین‌المللی بانک کارآفرین خاطرنشان کرد: در جهت گسترش بازار‌های صادراتی و ارتقاء عملکرد صادرکنندگان گام‌‌های موثری برداشته‌ایم. علیرغم همه پیچیدگی‌‌های موجود در ارتباطات بین‌المللی بانکی و مالی در شرایط حاضر، در این بانک سازوکارهایی پیش‌بینی شده است که از این جریان اقتصادی سالم و مؤثر که متکی بر منابع ملی است، استفاده حداکثری نماییم. امیدواریم در این مسیر بتوانیم در حد توان به جریان اقتصادی سالم، مؤثر و متکی بر منابع ملی کمک کنیم.

وی همچنین افزود: نهادهای حمایتی حوزه صادرات می‌توانند با انتخاب استراتژی‌های مناسب در زمینه کاهش هزینه‌های صادرکنندگان، نقش بسیار مهمی در جهت گسترش بازارهای صادراتی و ارتقا عملکرد صادرکنندگان ایفا نمایند.

تهرانفر با اشاره به نقش بانک‌ها در حمایت از تولیدکنندگان و صادرکنندگان کشور گفت: فعالان و دست‌اندرکاران بخش تولید و صادرات برای توسعه و رقابت در بازارهای جهانی نیازمند منابع هستند و برای تامین این نیاز مالی، بانک‌ها می‌توانند تسهیلاتی در اختیار این صنعتگران و تولیدکنندگان قرار دهند تا با ایجاد ارزش افزوده و صادرات کالاهای تولیدی خود، گامی بزرگ در راستای بهبود اقتصاد کشور بردارند.

وی تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین فاکتورهای دخیل در امر توسعه صادرات، حمایت‌های مالی و بیمه‌ای است که مستقیماً از طریق بانک‌ها و موسسات مالی و بیمه‌ای در اختیار صادرکنندگان قرار می‌گیرد. از سوی دیگر این حمایت‌ها خود مهم‌ترین ابزار سیاستگذاری دولت‌ها برای تشویق و ترویج صادرات هستند. تامین مالی صادرات و سیستم بیمه اعتبارات صادراتی، صادرکنندگان کشورهای در حال توسعه را به افزایش میزان صادرات خود تشویق می‌نماید.

تهرانفر در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: در کشور ما در حال حاضر قوانین و مقررات ناظر بر تامین مالی صادرات به گونه‌ای طراحی گردیده است که صادرکنندگان کالاها و خدمات ایرانی به سایر کشورها را در مرحله قبل و بعد از صادرات تحت پوشش قرار دهد. در مرحله قبل از صادرات با تامین نیازهای مالی صادرکنندگان، آنها را در تولید و تدارک کالای صادراتی حمایت مالی کرده و از کاهش توان مالی آنان برای امر صادرات جلوگیری می کنند.

وی همچنین افزود: از سوی دیگر بعد از انجام صادرات، صادرکننده (اعم از تولیدکننده صادراتی و یا بازرگان صادرکننده‌ای که هنوز به منابع مالی حاصل از صادرات خود دست نیافته) می‌تواند تحت پوشش مالی بانک قرار گیرد. بدیهی است در هر مرحله ضوابط و مقتضیات تامین مالی طراحی شده است و در برخی موارد که صادرکننده می‌تواند اعتبار اسنادی از بانک خریدار خارجی ارائه دهد، همان سند یا اسناد مشابه بین‌المللی می‌توانند به عنوان وثایق تسهیلات اعطایی مورد پذیرش قرار بگیرند.

وی با اشاره به خدمات ارزی و بین‌المللی ارائه شده در شعب بانک کارآفرین تصریح کرد: در راستای توسعه اقتصادی و اشاعه سیاست‌های کلان کشور و ارائه خدمات به مشتریان، بانک کارآفرین طیف گسترده‌ای از انواع محصولات و خدمات ارزی از جمله صدور انواع ضمانتنامه‌های ارزی، حوالجات ارزی وارده و صادره و بروات اسنادی را به کلیه صادرکنندگان و واردکنندگان کالا و خدمات ارائه می‌نماید.

تهرانفر با اشاره به برنامه‌ها و سیاست‌گذاری‌های کلان بانک کارآفرین خاطرنشان کرد: هماهنگ با سیاست‌‌های تعیین شده از سوی بانک مرکزی و برنامه توسعه اقتصادی کشور و با عزمی راسخ به اصول مشتری‌مداری، پویایی و لزوم تحول اساسی و بنیادی در ارائه خدمات مطلوب و نوین بانکی، و با برخورداری از پیشرفته‌ترین تکنولوژی انفورماتیکی و تجهیزات نوین ارتباطی بین‌المللی در امور مالی و بانکی، در صدد هستیم تا ضمن افزایش اشتغال و کارآفرینی برای جوانان، پیشتاز راستین صنعت بانکداری نوین در کشور باشیم.

بر اساس این گزارش، این اجلاس با حضور مشترک سرآمدان تولید و صادرات ایران با نمایندگان تجاری و اتاق‌‌های مشترک بازرگانی کشور‌های روسیه، هند، ترکیه، عراق، افغانستان، عمان، جمهوری آذربایجان و ارمنستان، در سالن همایش‌‌های بین‌المللی سازمان صدا و سیما برگزار شد. لازم به ذکر است که در این مراسم نشان زرین برترین بانک در ارائه خدمات ارزی و بین‌المللی به بانک کارآفرین و نشان عقاب طلایی مدیر موفق در بانکداری نوین به حمید تهرانفر مدیرعامل بانک اهداء شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 264
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران