پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 464451 تاریخ : 1398/02/23-13:59:39
,2,
حمایت بانک مسکن از فعالان و سازندگان حرفه ای بخش مسکن

مدیر امور اعتباری بانک مسکن تاکید کرد

حمایت بانک مسکن از فعالان و سازندگان حرفه ای بخش مسکن

مدیر امور اعتباری بانک مسکن با تشریح سیاست های اعتباری در سال جاری، حمایت از سازندگان حرفه ای و بهره گیری از تکنولوژی نوین را یکی از اهداف اصلی اعتباری بانک مسکن معرفی کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک مسکن، محمدحسن علمداری، مدیر امور اعتباری بانک مسکن در نخستین گردهمایی مدیران ارشد بانک مسکن در سال جاری، سیاست های اعتباری بانکداری خرد را تشریح کرد.

وی اهداف بانکداری خرد در سیاست های اعتباری را فعالیت در بخش تخصصی بانک، تامین مالی واحدهای معرفی شده در چارچوب طرح اقدام ملی، اولویت در تامین مالی واحدهای میان متراژ، حمایت از تامین مالی پروژه های ساختمانی که توسط انبوه سازان دارای صلاحیت حرفه ای احداث می شوند، کاهش قیمت تمام شده پول، افزایش منابع ارزان قیمت،کاهش نسبت مطالبات غیرجاری و بهره گیری از ظرفیت و پتانسیل مناطق آزاد تجاری عنوان کرد. علمداری با بیان این که این اهداف به منظور ایجاد رونق در بخش مسکن طراحی شده است، گفت: در سال جاری سقف تسهیلات ساخت عادی ثابت مانده و با توجه نوسان قیمتی، هدفگذاری بر این است که مشتریان حرفه ای که از فناوری های نوین و مصادیق کاهش مصرف انرژی بهره می گیرند، بیشتر حمایت شوند. علمداری با بیان این که بانک مسکن در سال جاری سیاست کاهش مطالبات را به شکل جدی در دستور کار قرار خواهد داد، گفت: سیاست های اعتباری بر اساس چهار بخش تسهیلات اعتباری خرد، بانکداری شرکتی، بانکداری سرمایه گذاری و بانکداری تکلیفی طبقه بندی شده است. او گفت: در بخش ساخت، تمرکز بر افزایش سقف تسهیلات اعطایی به سازندگان حرفه ای بوده و حتی سقف تسهیلات اعطایی شرکت های تعاونی مسکن که دارای صلاحیت حرفه ای بودند، افزایش بیشتری داشته تا از این طریق مشارکت شرکت های تعاونی مسکن با سازندگان حرفه ای بیشتر شود.

علمداری در بخش دیگری از صحبت های خود ضرورت پیاده سازی بانکداری شرکتی را تشدید رقابت بین بانک ها، ضرورت کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری، افزایش انتظارات مشتریان و پاسخگویی به نیازهای پیچیده و مختلف مشتریان عنوان کرد و گفت: کلیه خدمات بانکداری شرکتی در حال حاضر در تمامی شعب مرکزی مراکز استانها و شعب ممتاز قابل ارایه است و سقف های بانکداری شرکتی، به میزان سقف های بانکداری خرد افزایش یافته است.

او در خصوص سیاست های اعتباری تسهیلات تبصره ای و تکلیفی توضیح داد: در بحث مسکن مهر با توجه سیاست های وزارت راه و شهرسازی مبنی بر تعیین و تکلیف این سیاست در سال جاری، هدفگذاری اصلی این است که این واحدها تعیین و تکلیف شوند. او افزود: در حال حاضر 380 هزار واحد مسکن مهر شهری وجود دارد که 70 درصد آن (280 هزار واحد) در حال ساخت است و باید تعیین و تکلیف شود، اما مابقی زیر 30 درصد پیشرفت داشته و بانک مسکن در این خصوص دنبال راهکارهای دیگری است.

مدیر امور اعتباری بانک مسکن با بیان این که سیاست اعتباری در سال جاری از نوع انبساطی است، تاکید کرد: در صورت تجهیز مالی از طریق جذب منابع و وصول جریان نقدی، سیاست های تسهیلات دهی بانک مسکن نیز در سال جاری به خوبی پیشرفت خواهد کرد و شاهد پیگیری سیاست های رونق ساز از سوی بانک مسکن خواهیم بود. در این شرایط نیاز است که دیگر نهادها و جریان های سیاست گذاری بانک مسکن را در این اهداف همکاری و همراهی کنند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 275
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران