پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 465170 تاریخ : 1398/03/01-16:11:46
,17,
حمایت از صادرات و مصرف کالای ایرانی، کلید توسعه تولید و اشتغال

سبحانی فر

حمایت از صادرات و مصرف کالای ایرانی، کلید توسعه تولید و اشتغال

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، حمایت از صادرات و ترویج مصرف کالای ایرانی را کلید توسعه تولید و اشتغال در کشور دانست.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از بازار سرمایه، رمضانعلی سبحانی فر گفت: با رونق تولید، توان صادراتی نیز افزایش می یابد و کشور  به سمت رشد و توسعه اقتصادی حرکت می کند.

نماینده سبزوار در مجلس با بیان اینکه تولیدکنندگان می توانند با افزایش کیفیت کالاهای خود نقش موثری در تقویت فرهنگ خرید کالای ایرانی ایفا کنند، اظهار داشت: با رونق در خرید کالاهای داخلی ، حرکت چرخ های اقتصاد نیز روان تر خواهد شد.   

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: برای حل اساسی مشکلات اقتصادی باید بر رفع موانع صادرات، جلوگیری از واردات بی رویه، مبارزه با قاچاق کالا و ارز و برخورد با قانون شکنان و سوء استفاده‌گران اقتصادی تمرکز کرد.

وی سپس با اشاره به ضرورت رفع برخی دشواری ها در دریافت مجوزهای قانونی کسب و کار  و مقررات مزاحم و دست و پاگیر گفت: در شرایط کنونی برای حمایت از تولید و اشتغال در کشور نه تنها کمبود قانون وجود ندارد، بلکه باید برخی از قوانین و مقررات متعارض و متباین حذف و مسیرهای تولید روان سازی شود.

سبحانی فر در ادامه با اشاره به ضرورت تامین ارز برای تولیدکنندگان و  فعالان واقعی اقتصاد گفت: روندهای اخیر در حرکت افزایشی دلار به هیچ عنوان قابل قبول نیست و با هیچ منطق اقتصادی نمی توان نرخ فعلی  ارز در بازار غیر رسمی را توجیه کرد.

وی افزود: البته آمارها نشان می دهد که روند بازگشت ارز صادراتی به کشور در سال جدید مطلوب تر از سال گذشته بوده و رئیس بانک مرکزی هم تایید کرده است که ذخایر کافی ارز در کشور وجود دارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: دولت و مخصوصا بانک مرکزی اقداماتی را برای مهار التهابات بازار ارز انجام داده اند که پیش بینی می شود در کاهش نرخ ارز  تاثیرگذار باشد.

سبحانی فر با اشاره به اقدامات اخیر دولت و بانک مرکزی در خصوص تنظیم نرخ ارز گفت: اخیرا صادرکنندگان می‌توانند ارز خود را برای وارداتی که ثبت سفارش شده، اختصاص دهند. همچنین شرکت های پتروشیمی‌ که جزو صادرکنندگان عمده غیرنفتی هستند، می توانند حداقل 60 درصد از ارز خود را در سامانه نیما عرضه کنند و مابقی هم به خود آنها برای واردات تجهیزات اختصاص داده شود.

این نماینده مجلس در ادامه، با بیان اینکه در شرایط فعلی، خرید دلار یا سکه در جامعه  ریسک بزرگی محسوب می شود، افزود: خوب است افراد به جای سرمایه گذاری در بازارهای غیر رسمی و فعالیت های سفته بازی، با ورود به بازارهای شفافی همچون بازار سرمایه و ورود به صندوق های سرمایه گذاری، هم ریسک ها را پوشش دهند، هم به طور سالم کسب منفعت کنند و هم نقشی در تولید ملی داشته باشند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 234
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران