پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 449651 تاریخ : 1397/12/04-15:53:04
,1,
حمایت از شاغلان مراکز تولیدی با اعطای وام های قرض الحسنه

باهدف ارتقاء بهره وری مراکز تولیدی انجام شد:

حمایت از شاغلان مراکز تولیدی با اعطای وام های قرض الحسنه

دکتر مرتضی اکبری، مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران، در راستای هم افزایی برای توسعه و رونق اقتصادی، از تخصیص 55 درصدی تسهیلات قرض الحسنه این بانک برای حمایت از نیروی انسانی بنگاه های اقتصادی و مراکز تولیدی، با هدف ارتقاء بهره وری و انگیزه کارکنان خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، دکتر مرتضی اکبری، مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران، در شانزدهمین جشنواره تولید ملی - افتخار ملی که  با تلاش خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در محل سالن همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد، اظهار داشت: این بانک در طول 11 سال فعالیت خود بالغ بر 4 میلیون و 300 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه پرداخت کرده  که بیش از 1 میلیون و 66 هزار فقره آن به اعتبار 115 هزار میلیارد ریال در طول 11 ماه سال 1397 اعطا شده و 55 درصد از این تسهیلات، به حمایت از نیروی انسانی بنگاه های اقتصادی و مراکز تولیدی و صنعتی تخصیص داده شده است.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با اشاره به اینکه همواره توجه به نیروی انسانی موجب بالندگی سازمان می شود و کرامت نیروی انسانی باید در نظر گرفته شود اظهار داشت: تسهیلاتی که در حوزه های حمایت از نیروی انسانی شرکت های صنعتی و زودبازده پرداخت شده قطعاً در بالابردن بهره وری و انگیزه پرسنل نقش قابل توجهی دارد.

اکبری در ادامه به تفاهم نامه های منعقده در راستای حمایت از تولیدات داخلی و سیاست های اشتغالزایی بانک قرض الحسنه مهر ایران اشاره داشت و بیان کرد: درحوزه اشتغالزایی، در دو قسمت حمایت از کالای ایرانی و حمایت از خدمات، تسهیلات قرض الحسنه اعطا شده است.

وی در این خصوص بیان داشت: در حوزه کالا، با شرکت سهامی فرش ایران و شورایعالی مناطق آزاد با هدف افزایش قدرت خرید از طریق اعطای تسهیلات قرض الحسنه و عرضه کارت های بانکی با قابلیت های خاص تفاهم نامه منعقد شده است.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران ادامه داد: همچنین در حوزه خدمات، پرداخت تسهیلات برای تأمین خدمات اساسی مورد نیاز شهروندان، همچون خدمات بیمه ای، عوارض شهرداری، تامین هزینه های مربوط به انشعابات فاضلاب شهری و ... تفاهم نامه هایی به امضاء رسیده اند.

دکتر اکبری افزود: همچنین در حوزه اشتغالزایی، این بانک با نهادهای حمایتی همچون بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی امام خمینی (ره) همکاری کرده که در پی آن بنا بود 10 هزار فرصت شغلی در سال 97 حاصل شود که تا کنون بیش از 8 هزار فرصت شغلی ایجاد شده و باقی موارد نیز در مرحله تشکیل پرونده دریافت تسهیلات هستند.

وی در ادامه به آمار تسهیلات پرداختی توسط بانک قرض الحسنه مهر ایران از بدو تأسیس تاکنون اشاره کرد و بیان داشت: تا کنون بیش از 4 میلیون و 300 هزار فقره تسهیلات به ارزش 333 هزار میلیارد ریال در حوزه های اشتغالزایی و کارآفرینی، کمک به ارتقاء و بهبود معیشت خانواده از طریق تامین مالی برای رفع مایحتاج ضروری، حمایت از مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی، رشد شاخص های سلامت با حمایت از بهداشت و درمان، کاهش آسیب های اجتماعی از طریق توانمندسازی زندانیان جرائم غیرعمد و ... پرداخت شده است.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در ادامه مطرح کرد: همچنین در حوزه همکاری با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، در دو بحث بازسازی خانه های روستایی و تأمین مسکن برای روستاییان اقداماتی صورت گرفته است.

دکتر اکبری، ضمن ارائه گزارش از خدمات و دستاوردهای بانک قرض الحسنه مهر ایران بیان داشت: در شرایط کنونی اقتصاد کشور، صنعتگران برای پیشبرد برنامه های تولیدی نیاز به عقد قراردادهای قرض الحسنه دارند تا بتواند منابع مالی ارزان قیمت تری را برای تولید استفاده کنند.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران بیان داشت: در حال حاضر با توجه به شرایط کنونی اقتصاد، گرفتن وام با سود بالا تنها هزینه تأمین مالی را افزایش داده، به طوری که بر روی قیمت نهایی کالاهای تولید شده، تأثیر قابل توجهی گذاشته و سبب بالارفتن قیمت ها می شود.

وی تصریح کرد: از این رو پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به تامین مالی بنگاه های تولیدی با هزینه های کمتر کمک می کند و قیمت تمام شده بهای کالاهای ساخته شده را به نحو چشمگیری کاهش می دهد.

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 304
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران