پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 495063 تاریخ : 1398/09/23-12:18:20
,5,
حل مشکل فاضلاب شهر اهواز نیازمند 4500 میلیارد تومان اعتبار/ شناسایی نقاط حادثه‌خیز شبکه فاضلاب اهواز

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز به پاون خبر داد:

حل مشکل فاضلاب شهر اهواز نیازمند 4500 میلیارد تومان اعتبار/ شناسایی نقاط حادثه‌خیز شبکه فاضلاب اهواز

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز گفت: حل کامل مشکل فاضلاب شهر اهواز نیازمند 4 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار و حدود پنج سال زمان است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت نیرو، بهنام مریدی با بیان این مطلب افزود: شهر اهواز دارای 2300 کیلومتر شبکه فاضلاب است که 1100 کیلومتر آن بیش از 30 سال قدمت دارد.
وی با اشاره به آسیب سیل فروردین امسال به 220 نقطه از شبکه فاضلاب شهر اهواز و آسیب اساسی به 33 نقطه از خطوط اصلی جمع‌آوری فاضلاب این شهر افزود: سیلاب ابتدای امسال باعث نشست حدود 70 کیلومتر از خطوط اصلی جمع‌آوری فاضلاب اهواز و انسداد مسیرهای خروجی فاضلاب شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز ادامه داد: برای بازسازی شبکه طی سه ماه گذشته 22 پیمانکار تعیین و بازسازی 70 کیلومتر خطوط ریزشی شهر اهواز آغاز شد.
وی با اشاره به اینکه در این پروژه جنس لوله‌ها نیز به پلی‌اتیلن تغییر یافته است، اظهار کرد: در حال حاضر 40 کیلومتر وارد مدار شده و 30 کیلومتر باقی‌مانده در حال ترمیم است که تا 45 روز دیگر به اتمام می‌رسد.
مریدی با یادآوری اینکه بر اساس قانون، شهرداری متولی دفع آب‌های سطحی است، تصریح کرد: متاسفانه شهر اهواز فاقد سیستم دفع آب‌های سطحی است و با بارش‌های بیشتر از 10 میلی‌متر دچار مشکل شده و از حالت عادی خارج می‌شود.
وی با اشاره به اینکه طی یک‌ماه گذشته اغلب بارندگی‌ها بالای 10 میلی‌متر بوده و حتی شاهد بارش‌های 45 و 50 میلی‌متری در شهر اهواز بوده‌ایم، خاطرنشان کرد: در بارندگی‌های اخیر به‌دلیل نبود سیستم دفع آب‌های سطحی، بخشی از خطوط فاضلاب دچار نشست شد و هم‌اکنون در حال ترمیم نقاط آسیب‌دیده هستیم.
مدیرعامل آبفای اهواز ادامه داد: مشکل اساسی فاضلاب شهر اهواز در وهله اول مربوط به دفع شبکه فاضلاب است که می‌بایست شهرداری و شورای شهر در این خصوص چاره‌اندیشی کنند و مشکل بعدی مربوط به قدیمی بودن خطوط است که نیاز به بازسازی دارند.
مریدی افزود: برای بازسازی خطوط ناشی از وقوع سیل 360 میلیارد تومان پروژه و 467 میلیارد تومان اعتبار تعریف و پیش‌بینی شده که از این مبلغ 95 میلیارد تومان اعتبار مصوب اعلام و 57 میلیارد تومان نیز در قالب فروش اوراق تخصیص داده شده است.

شناسایی نقاط حادثه‌خیز شبکه فاضلاب اهواز

وی همچنین از شناسایی نقاط حادثه‌خیز شبکه فاضلاب اهواز خبر داد و گفت: نقاطی که در زمان بارندگی دچار پس‌زدگی می‌شد شناسایی و اصلاح آنها را با اعتباری حدود 15 میلیارد تومان در دستور قرار دادیم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز گفت: با اجرای خط دوقلوی 710 میلی‌متری از ایستگاه مرکزی الهادی شهر اهواز واقع‌در منطقه کیان و خشایار، توانستیم فاضلاب جمع‌آوری شده را به خط اصلی 1600 میلی‌متری هدایت و مشکلات این منطقه را در بارندگی‌های اخیر کاهش دهیم.
مریدی، تکمیل تصفیه‌خانه شرق اهواز که فاز اول آن قبلاً افتتاح شده را دارای 97 درصد پیشرفت فیزیکی عنوان کرد و افزود: تصفیه‌خانه غرب اهواز هم با ظرفیت تصفیه 100 هزار مترمکعب فاضلاب از طریق فاینانس با اعتبار 39.2 میلیون یورو توسط یک شرکت چینی در حال اجراست که قرار است 85 درصد این مبلغ را شرکت خارجی و 15 درصد آن را ما تامین ‌کنیم.
وی با اشاره به اجرای 40 درصد از 34 کیلومتر طول خطوط اصلی جمع‌آوری فاضلاب مصوب شهر اهواز گفت: تکمیل 60 درصد باقی‌مانده کلکتور اصلی شهر اهواز که هفت کیلومتر آن به صورت پایپ جکینگ و میکروتونل اجرا خواهد شد، با اعتباری بالغ‌بر 220 میلیارد تومان از تبصره ماده 56 به‌زودی آغاز و پس از حدود چهار سال به اتمام می‌رسد.
شهر اهواز دارای 185 ایستگاه پمپاژ است که فاضلاب را از طریق 400 الکتروپمپ به خروجی‌ها و تصفیه‌خانه‌ها پمپاژ می‌کنند که طی ماه‌های اخیر 250 دستگاه الکتروپمپ‌ تعمیر و 180 دستگاه بازسازی و وارد مدار شده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 236
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران