پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 490087 تاریخ : 1398/06/05-12:35:37
,11,
حل مشکل شکر منوط به حمایت دولت است

معاون وزیر جهادکشاورزی:

حل مشکل شکر منوط به حمایت دولت است

معاون وزیر جهاد با بیان اینکه کسی نباید بدون توجه به مساله آب نظر بدهد، گفت: در صورت حمایت دولت مشکل شکر کشور دو ساله حل می شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، عباس کشاورز امروز در همایش ملی کشاورزی و رونق تولید با تاکید بر لزوم مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح های رونق تولید، اظهارداشت: ما در کشور دو گروه محصول تولید می کنیم گروه اول محصولاتی مانند گوجه فرنگی، خیار، بادمجان، فلفل و ... است که در تولید آنها کمبود نداریم و مازاد تولیدشان نیز به زیان کشاورزان است.

وی ادامه داد: این محصولات را باید کنترل شده کشت کرد و ما در این مسیر موفق نبودیم چون تشکل خصوصی در مناطق کشت نداریم که در این زمینه مشارکت کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: گروه دوم هشت محصولی است که ما آنها را وارد می کنیم یا مثل گندم قبلا وارد می کردیم و الان نیاز نداریم.

کشاورز با بیان اینکه این 8 محصول وابستگی غذایی ما را تشکیل می دهند، افزود: از جمله این محصولات می توان به گندم و شکر اشاره کرد که در گندم به خودکفایی رسیده ایم و در زمینه شکر اگر دولت حمایت کند مشکل آن دو ساله حل خواهد شد.

وی تصریح کرد: در تمام برنامه های تولید باید حواسمان به آب و منابع آبی کشور باشد و کسی نباید بدون توجه به بحث آب نظریه بدهد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در تولید برخی محصولات گام های خوبی برداشته ایم، گفت: اولین مشکل بزرگ ما مشکل دانه های روغنی و کنجاله است  و بیشترین وابستگی مربوط به این قضیه است. ضمن اینکه 10 تا 12 درصد انرژی غذایی کشور از همین طریق تأمین می شود.

کشاورز با اشاره به تحلیل طرح خوداتکایی در تولید دانه های روغنی، افزود: اجرای این طرح سرعت بیشتری می گیرد تا بتوانیم به اهداف مورد نظرمان در برنامه برسیم.

وی با اشاره به اینکه 360 هزار تن کلزا در کشور تولید شد، یادآور شد: این رقم در سال جاری به 420 هزار تن می رسد که رکورد چشمگیری است.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: خواسته ما این است که بخش خصوصی در این زمینه به ما کمک کند چرا که این طرح احتیاج به اقدامات فنی و حمایت دارد.

درصد خوداتکایی دانه های روغنی طی 3 سال به 50 درصد می رسد

به گفته کشاورز، با اجرای طرح و سرعت گرفتن آن طی سه سال می توانیم درصد خوداتکایی در دانه های روغنی را به 40 تا 50 درصد برسانیم که رقم بسیار خوبی است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود به کشاورزی دیم در کشور اشاره و تصریح کرد: آمکان افزایش 25 درصدی تولیدات دیم ظرف 5 سال فراهم است. ما یک پکیج فنی برای این طرح، تدوین کرده ایم که بدون مشارکت بخش خصوصی، اجرای آن امکان پذیر نیست.

کشاورز خاطرنشان کرد: با هر اتفاقی اگر 250 میلیون متر باران داشته باشیم، بیش از 2500 تا 2700 کیلو گندم به دست می آید.

پکیج جدید تولید علوفه تدوین شده است

وی ادامه داد: پروژه افزایش تولید شیر یکی دیگر از پروژه های وزارت جهاد کشاورزی است. در جامعه ما مصرف شیر و لبنیات پائین است و گره تولید شیر هم، علوفه است.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: علوفه در کشور تا به این لحظه به یونجه گره خورده که یونجه گیاه خوبی است اما با توجه به شرایط آبی کشور ما پکیج جدیدی را پیش بینی کرده ایم که متکی بر آب باران، بهره وری بالا و مصرف کم آب است. از پائیز سال جاری نیز اجرای این طرح آغاز می شود. ضمن اینکه این نسخه ملی نیست و در هر منطقه با توجه به شرایط آنجا، تولید علوفه از نظر کیفیت نیز مشکلی ندارد آغاز می شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: بنده خود جز اولین کسانی بودم که مسائل مربوط به آب را در کشور مطرح کردم اما با توجه به دانش و فناوری هایی که داریم با همین میزان آب نیز می توانیم کشاورزی خیلی بهتری داشته باشیم  و برای همه این مسائل، راهکارها و تدابیری وجود دارد اما بدون همکاری بخش خصوصی نمی توانیم در این زمینه موفق باشیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 399
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران