پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 278469 تاریخ : 1396/01/20-10:12:31
,15,16,10028,
حضور پست ایران در مجمع عمومی شورای راهبری اتحادیه پستی جهانی 2017

حضور پست ایران در مجمع عمومی شورای راهبری اتحادیه پستی جهانی 2017

نخستین مجمع عمومی شورای راهبری اتحادیه پستی جهانی در سال 2017 در برن سوییس آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات،‌ کرمی مدیرکل دفتر امور پست بین الملل شرکت پست، که به عنوان نماینده کشورمان در این مجمع حضور یافته است با بیان این که موضوعات مختلفی در این نشست پستی مطرح شده است؛ افزود: تعیین موضوعاتی که در کنگره فوق‌العاده سال2018  بررسی  می شوند :شامل‌ تغییر میزان حق السهم پرداختی کشورها؛ رفرم اتحادیه؛ طرح محصول یکپارچه – اسناد و کالا و تدوین پیش نویس کنگره  2020  است.

مدیرکل دفتر امور پست بین الملل با اشاره به این که اتحادیه پستی جهانی قصد دارد برخی فضاهای خالی موجود در ساختمان اتحادیه را به ‌صورت اجاره به برخی سازمان های بین‌المللی واگذار کند اظهار داشت: این موضوع در اجلاس مطرح  و  تصویب شد.

کرمی ادامه داد: اتحادیه در نظر دارد از ابتدای سال 2018 در خلال نشست های سالانه شوراهای خود یک اجلاس نیم روزه درخصوص تجارت الکترونیک برگزار کند.

وی با یادآوری این که اتحادیه پستی جهانی در راستای توافق سران کشورهای جهان مبنی بر پیمان بین‌المللی مقابله با چالش تغیرات آب و هوایی، با حمایت پست فرانسه و وزارت ارتباطات ژاپن اقدام به معرفی نرم‌افزار جدیدی تحت عنوان "اسکار" پرداخت ؛‌افزود: شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران نیز در سال گذشته از طریق این نرم افزار داده های مربوط به خود را به اتحادیه اعلام  کرد.

کرمی اضافه کرد: در زمینه تجارت الکترونیک و تسهیل فرایند توسعه در کشورهای درحال توسعه، آنکتاد فعالیت‌های مختلفی را انجام داده که یکی از آنها توجه به موضوع کارایی تجاری است.

 مدیرکل دفتر امور پست بین الملل در همین ارتباط گفت: آنکتاد برنامه ای را تحت عنوان تجارت الکترونیک برای همه (E-Trade for All ) تدوین  کرده تا کشورهای درحال توسعه و کمتر توسعه یافته بتوانند با استفاده از خدمات و زیر ساخت های ICT ، راهکارهای متنوع پرداخت (از جمله پست مالی)، خدمات لجستیک برای تجارت ( خدمات فیزیکی پستی) و  چارچوب های قانونی و سیاستگذاری چالش ها و موانع پیش رو در توسعه اقتصادی خود را مرتفع کند.

 وی با اشاره به این که در زمینه کمک های فنی برای دسترسی به خدمات مالی پستی، برنامه ای جهت این منظور تدوین شده که هدف آن ارائه خدمات مالی به اقشار محروم از خدمات بانکی از طریق دفاتر پستی است خاطرنشان کرد: ادارات پست می توانند به طور مستقل و یا با مشارکت موسسات مالی به این امر مبادرت ورزند که این خدمات شامل دریافت و پرداخت، پس انداز، اعطای وام و خدمات بیمه  است.

 کرمی با بیان این که درحال حاضر 91 درصد از ادارات پست خدمات مالی ارائه می کنند و یک میلیارد نفر دارای یک حساب در دفاتر پستی هستند عنوان کرد:  بانک جهانی معتقد است ادارات پست بهتر از شبکه های بانکی توانسته اند به افرادی که از خدمات مالی محرومند خدمت رسانی کنند که این افراد اغلب فقیر، بی کار و یا خارج از بازار کار هستند.

 وی تعداد دفاتر پستی در دنیا را 661 هزار دفتر و شعب بانکی را 928 هزار شعبه برشمرد و افزود: نزدیک به 28 درصد از درآمد ادارات پست از محل خدمات مالی پستی است که  اگر خدمات بیمه پستی ژاپن را هم درنظر بگیریم این رقم به 40 درصد می رسد.

 کرمی با اشاره به این که در خلال این اجلاس ملاقات‌هایی با مقامات اتحادیه پستی جهانی نیز صورت گرفت از حضور بشار حسین دبیرکل اتحادیه، در کنگره تهران خبر داد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 304
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران