پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 376978 تاریخ : 1397/06/27-15:35:55
,14,
حضور مونسان در مراسم سنتی عزاداری در بافت تاریخی تهران

در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی صورت گرفت

حضور مونسان در مراسم سنتی عزاداری در بافت تاریخی تهران

در آستانه فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با حضور در بافت تاریخی منطقه بازار تهران از مراسم عزاداری هیأت‌های مذهبی بازار بازدید به‌عمل آورد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، علی اصغر مونسان، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، امروز سه‌شنبه 27 شهریور در هشتمین روز از ماه محرم و در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی در مراسم عزاداری سنتی در منطقه بازار تهران و بافت تاریخی منطقه 12 حضور یافت.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ابتدا به رستوران تاریخی نایب در بازار که این روزها محل برگزاری مراسم عزاداری و میزبانی از عزاداران سیدالشهداست، رفت و ضمن گفت‌و‌گو با بانیان این هیئت در جریان نحوه ارائه خدمات به شهروندان تهرانی و نیز گردشگرانی که به این نقطه از پایتخت می‌آیند قرار گرفت.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، سپس در محل برگزاری مراسم سنتی تعزیه حضور یافت و در جمع عزاداران حسینی به دیدن این تعزیه که به‌مناسبت هشتمین روز محرم به ماجرای شهادت حضرت علی‌اکبر (ع) می‌پرداخت، نشست.

معاون رئیس‌جمهوری سپس با حضور در راسته بازار کفاشان تهران در جلوی بنای تاریخی  تیمچه حاجب‌الدوله در جمع عزاداران حسینی و دسته‌های سینه‌زنی حضور یافت و در مراسم عزاداری سنتی این تیمچه تاریخی شرکت کرد.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در ادامه بازدید امروز خود از مراسم عزاداری سنتی و هیئات مذهبی بازار در منطقه تاریخی تهران، به مسجد پاچنار رفت و ضمن شرکت در نماز جماعت ظهر و عصر با امام جماعت و اعضای هیئت امنای این مسجد در بافت تاریخی تهران گفت و گو کرد.

مونسان در حاشیه این بازدیدها در گفت‌و‌گو با علی محمد سعادتی شهردار منطقه 12 تهران در جریان وضعیت بافت‌های تاریخی این منطقه و نیز شیوه برگزاری آیین‌های سنتی و میراث ناملموس در قلب تهران قرار گرفت.

محمدحسن طالبیان معاون میراث‌فرهنگی، پویا محودیان معاون صنایع‌دستی و روح‌الله مهدی‌نژاد رئیس مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث‌فرهنگی در این بازدیدها، مونسان را همراهی می‌کردند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 331
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران