پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 507705 تاریخ : 1398/11/16-11:37:29
,25,
حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و ریاست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در گل‌گهر

حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و ریاست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در گل‌گهر

روز گذشته، دکتر شهبازی معاون وزیر جهاد کشاورزی و ریاست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به اتفاق مدیران کل جهاد کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمان و مسئولین شهرستان در منطقه معدنی و صنعتی گل‌گهر حضور پیدا کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر، دکتر شهبازی در این سفر و همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر، در راستای مشارکت در امر احیا عرصه‌های منابع طبیعی به بازدید از پروژه ذخیره نزولات آسمانی دشت چاه دراز منطقه گل‌گهر (افتتاح فاز 2 پروژه) و جنگل‌ کاری های انجام شده پرداخت.

افتتاح پروژه کنترل هرزآب همراه با بذر کاری بذور جنگلی در سطح 1500 هکتار با مشارکت شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر و اداره منابع طبیعی نیز از دیگر برنامه‌های معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در سفر به منطقه گل‌گهر بود. معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و هیئت همراه در ادامه، در جلسه رفع موانع تولید و گسترش همکاری‌های محیط زیستی و فعالیت های شرکت در بحث منابع طبیعی که با حضور معاونین شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در محل سالن کنفرانس شرکت برگزار شد، شرکت نمود.

در ابتدای این جلسه، مهندس شهسواری معاون فنی و مهندسی شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر با بیان اینکه به هرحال هر فعالیت معدنی در هر جایی، یکسری آسیب‌ها به منابع طبیعی وارد می‌کند، گفت: در شرکت گل‌گهر با تدوین و تنظیم سند طرح جامع آب در سال 91 و اقدامات مطالعاتی که در حوزه انرژی شکل گرفته است سعی کردیم نه تنها جلوی از بین رفتن منابع طبیعی را بگیریم بلکه منافع زیادی را نصیب بومیان و عشایر ساکن منطقه کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات مهم گل‌گهر در حوزه منابع طبیعی، ایجاد حدود 250 هکتار کمربند سبز با کاشت گونه‌های بومی منطقه بوده است، گفت: در ادامه اقدامات مان در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست به دنبال احداث یک پارک جنگلی بزرگ در کنار منطقه گل‌گهر و در مجاورت جاده شیراز هستیم. مهندس شهسواری افزود: این پارک جنگلی که 330 هکتار است در فاصله 25 کیلومتری شهر سیرجان و 30 کیلومتری شرکت گل‌گهر در منطقه سیاه کوه واقع شده است که یک موقعیت فوق‌العاده و استراتژیک و منظره بسیار عالی دارد که طراحی آن انجام و بودجه آن نیز تخصیص داده شده و فقط منتظر اخذ مجوزها هستیم. معاون فنی و مهندسی گل‌گهر با بیان اینکه این پارک به سیستم آبیاری قطره‌ای مجهز خواهد شد گفت: قطعا این پارک یکی از شاخص‌ترین فضاهای سبز در کشور خواهد بود و فضاهای بسیاری نیز از جمله تفریحی، ورزشی، گردشگری، حیات وحش و.... داخل آن دیده شده است و گونه‌های بومی خود منطقه نیز در آن کاشته خواهد شد.

مهندس عتیقی معاون مدیرعامل و مدیر مجتمع گل‌گهر نیز با بیان اینکه، این اقدامات در راستای مسئولیت های اجتماعی از سوی گل‌گهر انجام می‌شود گفت: شرکت گل‌گهر در بحث محیط زیست و حیات وحش در منطقه کارهای خوبی انجام داده و معتقدیم باید به عشایر منطقه و حیات وحش منطقه به هر شکلی کمک کنیم.
مهندس عتیقی افزود: تعاملات خوبی بین مجموعه گل‌گهر و منابع طبیعی برای رعایت الزامات محیط زیستی و منابع طبیعی وجود دارد و ما خواهان تداوم و گسترش این تعاملات و همکاری‌ها هستیم.
در این جلسه بنا به پیشنهاد مهندس عتیقی، ایجاد تعامل برای تشکیل کمیته هایی به منظور صدور مجوزهای لازم زیست محیطی و منابع طبیعی برای شرکت‌های منطقه گل‌گهر مورد بحث قرار گرفت که قرار شد این موضوع با تعیین اولویت در دستور کار اداره کل منابع طبیعی استان قرار گیرد و مجوزهای لازم برای احداث پارک جنگلی و همچنین برای فعالیت کارخانه‌های منطقه گل‌گهر در امر تولید با اولویت برای گل‌گهر، صادر شود تا شرکت گل‌گهر بتواند با قدرت بیشتری برنامه ها و اهداف خود را پیش ببرد.
دکتر شهبازی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور نیز با بیان اینکه تاکید مقام معظم رهبری همواره بر حفظ منابع و توجه به طرح‌های آبخیزداری است، گفت: خوشبختانه امروز می‌بینیم در گل‌گهر فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه منابع طبیعی به خوبی تحقق پیدا کرده است.
دکتر شهبازی افزود: معادن به هرحال بخشی از منابع طبیعی را تخریب می‌کنند اما خوشبختانه گل‌گهر، خود پیش قدم شده و برای همه موارد و اینکه چگونه به منابع طبیعی آسیب کمتری وارد شود چاره اندیشی کرده و ما هم از طرح‌های منابع طبیعی گل‌گهر به ویژه احداث پارک جنگلی استقبال می‌کنیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 318
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران