پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 312876 تاریخ : 1396/10/12-13:38:20
,20,
حساب اغتشاش با اعتراض جداست

حساب اغتشاش با اعتراض جداست

سخنگوی دولت: شهروندان می‌توانند با توجه با منشور حقوق شهروندی صدای خود را در چارچوب ضوابط قانونی به گوش مسئولین برسانند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محمد باقر نوبخت در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران افزود: دو موضوع اعتراض و اغتشاش را باید از هم تفکیک کنیم و طبعا با توجه به تفاوت اعتراض و اغتشاش دستور العمل‌هایی داریم که با آن مواجه می‌شویم.

وی ادامه داد: اعتراض در منشور حقوق شهروندی حق شناخته شده‌ای است و اغتشاش نیز در اصول امنیت ملی چارچوبش مشخص شده است.
نوبخت افزود: شهروندان می‌توانند با توجه با منشور حقوق شهروندی صدای خود را در چارچوب ضوابط قانونی به گوش مسئولین برسانند و دولت نیز با توجه به پایبندی به حقوق مردم چه کسانی که به او رای دادند و چه کسانی که به او رای ندادند به این حق مردم پاسخ می‌دهد.
سخنگوی دولت با اشاره به اینکه تجمعات مختلفی در زمان‌های گذشته برگزار شده است گفت: برخی از این تجمعات مثل سپرده گذاران و بازنشستگان بودند که صدای خود را به گوش دولت می‌رسانند و دولت هم آن را به رسمیت می‌شناسد.
وی ادامه داد: دولت با شنیدن این اعتراضات باید بررسی کند و اگر موانع و مشکلاتی برای اجرا در سر راه دولت وجود داشت به مردم اطلاع دهد و اگر کاستی‌هایی وجود داشت باید رفع کند.
نوبخت ادامه داد: در پاره‌ای از موارد مشکلاتی بود که با آغوشی باز از مردم دعوت شد و به مشکلات آن‌ها رسیدگی شد و تلاش شد آنچه دولت می‌تواند، انجام دهد و از مردم عذرخواهی کرده و عدله خود را بیان کرده است.
وی خاطر نشان کرد: این اعتراض و پیام رسانی مردم در منشور حقوق شهروندی معتبر و به عنوان حق در چارچوب قانون تعریف شده است.
نوبخت افزود: در این مورد مشکلی برای دولت وجود ندارد و دولت به آن پایبند است.
سخنگوی دولت در خصوص بحث دوم که اغتشاش است گفت: اغتشاش مرزی با اعتراض دارد و قانون اساسی این مرز را مشخص کرده و اعتراض تا جایی که مخل امنیت عمومی و ملی نباشد می‌تواند گسترده شود.
وی ادامه داد: وقتی ما با اغتشاش گر روبه رو می‌شویم حساب آن‌ها با اعتراض جداست و کسانی که با اغتشاش برخورد می‌کنند نیز باید در چارچوب قانون و حدود و اختیارات رفتار کنند.
سخنگوی دولت افزود: در کشور‌هایی که به حقوق شهروندی نیز پایبندند شرایط خاصی در این خصوص وجود دارد.
وی افزود: آنچه مخل امنیت ملی می‌شود و اموال شخصی و ملی را آسیب می‌زند از نظر قانون جرم است و کسانی که مرتکب این کار شوند محکومند و هیچ جا به آن‌ها اجازه این اقدام داده نمی‌شود مخصوصا اگر به جان شهروندان صدمه بزنند.
نوبخت گفت: دولت در چند ماهه گذشته و در آخر اردیبهشت و اوایل خرداد در رقابت انتخاباتی به سر کار آمد و برخواسته از خود ملت است.
وی ادامه داد: مردم برای رای دادن صف کشیدند و نتیجه انتخابات روی کار آمدن دکتر روحانی بود و ما در کمتر از یکسال داریم از دولتی صحبت می‌کنیم که مردم آن را انتخاب کردند.
نوبخت ادامه داد: این دولت که برخواسته از ملت است و بعد از انتخابات هم اعلام کرد که من خدمتگذار ملت هستم، در این شرایط دولت متاثر، متاسف و دردمند است.
وی افزود: هر کسی که در این حادثه صدمه ببیند چه پلیس و چه نیروی نظامی که در این شرایط به شهادت می‌رسد و چه کسانی که آشوب را برپا می‌کنند همه شان ایرانی هستند.
سخنگوی دولت گفت: دولت ایران و نظام ایران نسبت به آسیب‌هایی که به اموال و جان مردم وارد می‌شود متاثر می‌شود.
نوبخت با بیان اینکه باید بپذریم که این کشور دشمنانی هم دارد گفت: ساده اندیشی است که اگر فکر کنیم دشمن نداریم.
سخنگوی دولت گفت: اگر در این شرایط رئیس جمهور ما غمگین است، اما برخی رئیس جمهورها­­ و نخست وزیران دیگر ناراحت نیستند و کتمان هم نمی‌کنند.
وی افزود: در این شرایط اگر به کسی آسیب وارد شود حتما ایرانی است و این موضوع ما را ناراحت می‌کند ولی برای آن‌ها مهم نیست.
نوبخت گفت: ترامپ خوشحالی خود را از اغتشاشات پنهان نمی‌کند.
وی  افزود: ترامپ عملاً با محدود و تهدید کردن بانک‌های خصوصی اروپایی تلاش کرد که گشایش اقتصادی مردم را به مضیقه تبدیل کند و در این شرایط خوشحال است.

سخنگوی دولت گفت: دولت برای رفع مشکلات سپرده گذاران 11 هزار میلیارد تومان پول از طریق بانک مرکزی پرداخت کرده است.
نوبخت در ادامه نشست خبری خود افزود: این موسسات مالی و اعتباری 8 هزار میلیارد تومان اموال داشتند و بانک مرکزی اجازه می‌خواست که این دارایی را دریافت کند و قوه قضائیه باید با این مورد موافقت می‌کرد که دیشب مقدمات آن فراهم شد.
وی گفت: رسیدگی به کار سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری با تاکید رهبری و رئیس جمهور در دستور کار سران سه قوه است.

 سخنگوی دولت گفت: خبر‌هایی مبنی بر دو نرخی کردن بنزین وجود دارد، که اصلاً صحت ندارد.
نوبخت ادامه داد: پول‌هایی که سال آینده از محل هدفمندی یارانه‌ها و اصلاح قیمت حامل‌های انرژی حاصل می‌شود در شش بخش بافت فرسوده و مسکن روستایی، رفع آلودگی هوا، نوسازی ناوگان درون شهری و برون شهری، سه سرفصل کشاورزی، در بخش صنعت و برای واحد‌های کوچک و متوسط و افزایش صادرات و همچنین پرداخت حق بیمه به واحد‌هایی که از فارغ التحصیلان استفاده کنند مصرف خواهد شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 332
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران