پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 465433 تاریخ : 1398/03/07-09:44:16
,8,
حرکت مثبت بازار در شیب ملایم تحولات

عربی مزرعه شاهی تحلیل کرد؛

حرکت مثبت بازار در شیب ملایم تحولات

انتشار صورت های مالی شرکت ها در آستانه برگزاری مجامع نشان داد که تقریبا انتظارات بازار درست بوده و اهداف ترسیمی محقق شده است؛ به طوری که سود خیلی از شرکت ها نسبت به سال گذشته دو برابر و در مواردی به سه و حتی چند برابر رسیده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از بازار سرمایه، محمدرضا عربی مزرعه شاهی مدیر عامل شرکت رتبه بندی پارس کیان گفت: با توجه به اتفاقاتی که سال گذشته در اقتصاد رخ داد و انتظاری که تحلیلگران از سودآوری شرکت ها داشتند، بعضی صنایع سودآوری خیلی بالاتری نسبت به پیش بینی ها داشته اند و بعضی دیگر کمتر، ولی اگر نگاهی به کل بازار بیندازیم، سودآوری آنها اغلب نسبت به گذشته  مناسب تر و مطلوب تر بوده است.

عربی مزرعه شاهی با اشاره به اینکه در مجامع این انتظار وجود دارد که یا تقسیم سود انجام شود یا منابع به سهامداران تخصیص داده و به عنوان DPS پرداخت شود، افزود: به نظر می رسد با توجه به شرایط جاری و گران شدن مواد اولیه و هزینه های سربار، شرکت ها نیازمند نقدینگی بیشتری هستند.

وی توضیح داد: در بعضی شرکت ها این ملاحظه وجود دارد که در تقسیم سود دقت بیشتری شود تا نقدینگی مورد نیاز عملیات در داخل شرکت باقی بماند و شرکت از این ناحیه دچار مشکل نشود ؛ لذا لازم است مقررات افشا و میزان سود قابل تقسیم و مقررات افشا رعایت شود ؛ چرا که معمولا شرکت ها سیاست تقسیم خود را بر مبنای این عوامل انجام می دهند.

مدیر عامل شرکت رتبه بندی پارس کیان با بیان اینکه پیش بینی می شود شرکت ها امسال مجامع خوبی را برگزار  کنند و سهامداران در مجموع منتفع شوند، اظهار داشت: به نظر نمی رسد شرکت های موفق با توجه وضعیت فعلی و رشد سنگین سودآوری، سیاست خود را بخواهند تغییر دهند. چرا که ثبات تصمیم گیری ها و سیاست گذاری ها نیز فاکتور مهمی برای این شرکت هاست.

به گفته عربی مزرعه شاهی، بازار با توجه به اتفاقات کماکان شرایط مثبت و مساعدی را طی می کند ولی همزمان شاهد برخی نوسانات با شیب ملایم نیز خواهیم بود.

وی همچنین شرایط کامودیتی ها را به وضعیت بازارهای جهانی مرتبط دانست و گفت: جنگ تجاری که بین امریکا و چین شروع شده، بر کل بازار کامودیتی های دنیا از جمله بازار ایران اثرگذار خواهد بود و ممکن است صادرات برخی شرکت ها را تحت تاثیر قرار دهد.

مدیر عامل شرکت رتبه بندی پارس کیان ادامه داد: یکی از دغدغه های اصلی که الان در کل بازار های دنیا وجود دارد، موضوع جنگ تجاری امریکا و چین است که باید تعیین کنند در چه نقطه ای می خواهند به جمع بندی برسند. اگر همین شرایط ادامه یابد، ممکن است امریکا با اروپا هم دچار مشکل شود و  این نیز بر بازار تاثیر منفی خواهد گذاشت؛ هرچند با توجه به شرایط موجود، بعید است این تاثیر شدید و سنگین باشد.

عربی مزرعه شاهی افزود: نکته قابل اهمیت این است که ماجرای چین و امریکا تا کجا ادامه دارد و به کجا ختم خواهد شد. اگر این کشمکش ادامه دار باشد، رشد صنعتی چین ممکن است دچار مشکل شود و به تبع آن، مصرف کامودیتی ها را تحت تاثیر قرار دهد؛  از طرف دیگر، در یک بازه بلندتر زمانی ممکن است بر رشد اقتصاد امریکا هم تاثیر منفی ایجاد کند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 280
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران