پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 226317 تاریخ : 1395/07/13-18:00:08
,17,20,
حذف کارت سوخت در دولت بررسی می شود

نوبخت:

حذف کارت سوخت در دولت بررسی می شود

سخنگوی دولت گفت: موضوع حذف کارت سوخت بنزین در اصلاحیه قانون بودجه سال 95 بیان شده و دولت در حال بررسی آن است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت, محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت، امروز (سه‌شنبه، 13مهرماه) در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: موضوع حذف کارت سوخت بنزین مربوط به اصلاحیه قانون بودجه سال 95کل کشور بوده که مجلس نیز، حذف آن را از سامانه سوخت رسانی برعهده دولت گذاشت.

وی افزود: بر اساس آن‌که موضوع حذف کارت سوخت بنزین در اصلاحیه بودجه 95 یادشده است، در صورت ابلاغ از سوی دولت، اجرای آن به عهده شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران است.

 نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز  چهارشنبه (سوم شهریورماه) در ادامه رسیدگی به لایحه اصلاح قانون بودجه سال 1395با حذف بند «ح» تبصره 14 قانون بودجه 1395 رای به حذف کارت سوخت دادند.

مجلس نهم در روزهای پایانی کار خود با ارائه مصوبه‌ای خواستار توزیع بنزین با کارت سوخت و دو نرخی شدن بنزین شده بود که بحثهای فراوانی را از 29فروردین ماه میان مجلسی‌ها و دولتی‌ها رقم زد.

پس از گذشت پنج ماه از ابلاغ این مصوبه، نمایندگان با رای و اعمال نظر کارشناسی، کارت سوخت بنزین را از چرخه توزیع سوخت کشور حذف کردند.

مهمترین استدلالی‌ که از سوی حامیان حذف کارت سوخت همواره بیان می‌شود، این است که هدف اجرای طرح کارت هوشمند سوخت بنزین، کنترل مصرف، کاهش واردات، حذف قاچاق بنزین، زمینه سازی برای تک نرخی و واقعی شدن قیمت بنزین، فرهنگ‌سازی برای جایگزینی سوخت سی ان جی، صرفه‌جویی ارزی و مدیریت مصرف سوخت بود که همگی به سرانجام رسیده است و دیگر توجیهی برای نگهداری و صرف هزینه سالانه 200 میلیارد ریالی حفظ این سیستم وجود ندارد.

همچنین با توجه به کاهش قیمت جهانی نفت و در نتیجه کاهش قیمت فوب خلیج فارس بنزین و افزایش پلکانی قیمت در داخل، قاچاق این فرآورده نفتی توجیه اقتصادی ندارد؛ بنابراین نیازی به تداوم استفاده از این کارت ها برای جلوگیری از قاچاق بنزین و ایجاد مزاحمت برای مردم وجود ندارد.

براساس برنامه ریزی های صورت گرفته سامانه هوشمند سوخت برای توزیع فرآورده گازوئیل در کشور، تا زمان رسیدن به قیمت واقعی و کنترل قاچاق این فرآورده حفظ خواهد شد.

نوبخت در ادامه به موضوع خروج خودروها، بویژه تاکسی‌های فرسوده از ناوگان حمل و نقل شهری اشاره و تصریح کرد: تاکنون بیش از 56هزار نفر برای اسقاط و از رده خارج کردن تاکسی فرسوده خود اقدام به ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد، بیش از 21 هزار و 818 هزار خودرو، به مالکان تحویل داده شده است.

سخنگوی دولت به همراهی و همکاری دولت و مجلس اشاره و عنوان کرد: از مجلس به دلیل همکاری با دولت به‌ویژه در تصویب اصلاحیه قانون بودجه سال 95کشور و همچنین رای مثبت نمایندگان به کلیات برنامه ششم توسعه قدردانی می‌کنیم.

وی به برنامه های دولت برای افزایش هرچه بیشتر توسعه اقتصادی اشاره کرد و گفت: فعال کردن واحدهای اقتصادی نیمه فعال و اختصاص 37 میلیارد تومان منابع مالی به منظور توسعه و پیشرفت طرح‌های نیمه تمام اولویت‌دار از جمله برنامه های دولت است که امیدواریم بتوانیم تا پایان سال و یا دهه فجر، بیش از 500 پروژه عمرانی را در کشور افتتاح کنیم.

نوبخت در پاسخ به این پرسش که زیگمار گابریل، وزیر اقتصاد و انرژی آلمان پیش از ورود به ایران پیش شرط‌هایی را بیان داشته بود، افزود: جمهوری اسلامی ایران نیازمند ارتباط با کشورها بر مبنای هیچ پیش شرطی نیست.

سخنگوی دولت ادامه داد: در دیداری که با گابریل داشتم به مسئله پیش شرط اشاره کردم که وی پاسخ داد، سخنی که در این ارتباط از سوی من بیان شده تحریف است، موضع جمهوری اسلامی ایران را به طور کامل درک می‌کنم.

سخنگوی دولت گفت: وزیر اقتصاد آلمان علاقه‌مند به گسترش روابط با تهران بوده و برای دولت و ملت ایران احترام قائل است، وزیر اقتصاد آلمان حتی عنوان کرد که از طرف برخی صهیونیست‌ها تحت فشار قرار گرفته که چرا برای حضور در ایران پیشقدم شده است.

وی در ادامه و در پاسخ به این سوال که رئیس جمهوری، بخشنامه ارز تک نرخی را در سال 96 ابلاغ کرده، اما همزمان شاهد افزایش قیمت ارز بودیم، افزود: با توجه به ثبات نسبی در بازار ارز طی سه سال گذشته، امروز زمینه برای تک نرخی شدن ارز فراهم است، به همین دلیل این بخشنامه صادر شد، سازمان برنامه و بودجه نیز در حال جمع بندی این موضوع است، بنابراین افزایش قیمت‌ها باید تعدیل شود.

نوبخت در پاسخ به پرسشی درباره این که یکی از چهره‌های نظامی عنوان کرده است که می‌توان ماهانه به هر فرد 100 هزار تومان یارانه پرداخت کرد، گفت: اگر اعداد و منابع مالی خود را مطالعه کنیم می‌توانیم بگوییم آیا امکان افزایش یارانه نقدی امکانپذیر است یا خیر.

سخنگوی دولت تصریح کرد: هرچه قرار است به افزایش یارانه‌ها تعلق بگیرد یا باید منابع آن از گران شدن سوخت تامین شود و یا از خزانه برداشت کنیم که این موارد آثار مثبتی در اقتصاد کشور ندارد و همچنین از منطق اجتماعی و اقتصادی برخوردار نیست.

وی به سفر آینده ظریف، وزیر امورخارجه به عراق اشاره کرد و گفت: باید درباره مشکلاتی مانند ریزگردها مذاکرات جدی با عراق انجام شود، مردم ما حق دارند هوای سالم داشته باشند که البته این مسئله مورد توجه دستگاه دیپلماسی قرار خواهد گرفت.

نوبخت درباره پیگیری‌های حقوقی بازپس‌گیری وجوه بلوکه شده ایران در بانک‌های ایالات متحده آمریکا نیز عنوان کرد: شورای عالی امنیت ملی و دستگاه ها و وزارتخانه های مختلف پیگیر این موضوع هستند، همچنین مقدمات شکایت ما در دادگاه لاهه برای استیفای حقوق ملت در بازگرداندن 2 میلیارد دلار فراهم شده و ما از این موضوع کوتاه نخواهیم آمد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 359
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران