پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 464885 تاریخ : 1398/02/29-16:42:59
,2,
حد اعتباری مشتریان بانکداری شرکتی چگونه تعیین می‌شود؟

علمداری تشریح کرد:

حد اعتباری مشتریان بانکداری شرکتی چگونه تعیین می‌شود؟

مدیر امور اعتباری بانک مسکن با تشریح روند تعیین حد اعتباری مشتریان بانکداری شرکتی، گفت: «بوتان»، «صبانفت» و «کاشی تبریز» از جمله مشتریان بانکداری شرکتی بانک مسکن در حال حاضر هستند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک مسکن، بانکداری شرکتی را می‌توان به نوعی، ارایه خدمات ویژه برای مشتریان ویژه بانک مسکن تعبیر کرد. بانک مسکن با شروع فعالیت در این زمینه کاری از سال گذشته، تلاش کرده در قالب بانکداری شرکتی به تمام نیازهای مشتریان ویژه خود به خدمات بانکی اعم از نیازهای تسهیلاتی، تعهدات و خدمات الکترونیک در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخ دهد.

مدیران ارشد بانک مسکن بر این باورند که بانکداری شرکتی علاوه بر اینکه زمینه گسترش فعالیت بانک و سودآوری را فراهم می کند، سرعت ارایه خدمت به مشتریان را نیز افزایش می‌دهد و به این ترتیب رضایتنمدی از بانک را ارتقا خواهد بخشید.

بانکداری شرکتی همچنین خدمات منحصر به فرد و ویژه‌ای در حوزه فناوری اطلاعات به مشتریان ارایه می‌کند و با ارایه نرم‌افزارهای مورد نیاز آنها، از انواع خدمات گسترده پرداخت مورد نیاز مشتری به نحوی پشتیبانی می‌کند که این خدمات به سادگی در بستر نرم‌ افزاری ویژه برای آنها قابل بهره برداری باشد.

لازم به ذکر است مشتریان بانکداری شرکتی از گروهی انتخاب می‌شوند که پتانسیل و حجم بالاتری نسبت به مشتریان معمولی دارند.
محمدحسن علمداری، مدیر امور اعتباری بانک مسکن در خصوص نحوه تعیین حد اعتباری مشتریان بانکداری شرکتی گفت: موضوع تعیین حد اعتباری در بانکداری شرکتی از اهمیت بسزایی برخوردار است، چرا که سقف ارایه خدمات مورد نیاز مشتریان بانکداری شرکتی کاملا بر اساس حد اعتباری آنها تعیین می ‌شود.

وی با بیان اینکه توان مالی مشتری و آخرین وضعیت صورت‌های مالی آن شرکت در تعیین حد اعتباری نقش دارد، یادآور شد: افزون بر این رتبه اعتبارسنجی مشتری باید حتما «A» به بالا باشد.

علمداری خاطرنشان کرد: یکی از اصول موثر در تعیین حد اعتباری برای بهره‌مندی از خدمات بانکداری شرکتی، میزان نقدشوندگی دارایی‌های مشتری است. طبعا بانک متناسب با دارایی‌های زودنقد شونده یک شرکت، سقف برخی از انواع خدمات تسهیلاتی و تعهدی قابل ارایه به مشتری را تعیین می‌کند.

وی با بیان اینکه حد اعتباری مشتریان بانکداری شرکتی سالانه یک نوبت بازمحاسبه می‌شود، تاکید کرد: طبیعی است ممکن است در سال‌های متوالی، حد اعتباری و به دنبال آن خدمات بدون نوبت قابل ارایه به مشتری متفاوت باشد.

مدیر امور اعتباری بانک مسکن با یادآوری اینکه مشتریان شناسایی شده یا مشتریانی که درخواست استفاده از خدمات بانکداری شرکتی دارند، در نهایت باید در کمیته عالی اعتباری و نیز هیات مدیره بانک مسکن مورد ارزیابی قرار بگیرند، گفت: ویژگی ممتاز خدمات بانکداری شرکتی این است که مشتریان می توانند بر خلاف روال معمول بانک‌ها، زمان دریافت خدمات مورد نیاز خود را تعیین کنند. در واقع طی این خدمات بانک به مشتری تضمین می‌دهد طی یک سال پیش‌رو تا سقف حد اعتباری مشخص هر نوع خدمتی در هر زمانی که مورد نیاز شرکت بود را بدون فوت وقت ارایه کند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 331
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران