پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 508074 تاریخ : 1398/11/28-18:01:59
,17,
حجم مبادلات ایران و عمان از سطح یک میلیارد دلار گذشت

رییس اتاق مشترک:

حجم مبادلات ایران و عمان از سطح یک میلیارد دلار گذشت

رییس اتاق مشترک ایران و عمان گفت: حجم مبادلات تجاری بین ایران و عمان پارسال به سطح یک میلیارد و 161 میلیون دلار رسید، در حالی که سال 1392 بالغ بر 221 میلیون دلار بود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محسن ضرابی بعدازظهر دوشنبه در نشست بررسی فرصت‌های معدنی عمان در خانه معدن ایران، افزود: سال 1392 کل صادرات کشورمان به عمان 146 میلیون دلار بود، اما پارسال به رقم 728 میلیون دلار رسید.

وی افزود: سال 92 بدلیل نبود زیر ساخت، در زمینه همکاری بین دو کشور مشکلات گوناگونی وجود داشت، اما اکنون زیر ساخت ها ایجاد شده و آثار آن در رشد مبادلات آشکار است.

ضرابی اضافه کرد: عمان کشوری پنج میلیون نفری از لحاظ امکانات بندری، جایگاه سوم را در خاورمیانه دارد و بخش معدن جایگاه پنجم را در اقتصاد این کشور دارد.

وی ضمن یادآوری شکل گیری اتاق مشترک بین دو کشور در سال 92 افزود: امروز وظیفه اصلی این اتاق تسهیل روابط تجاری و اقتصادی بین تهران - مسقط است و تا سال 1396 حجم صادرات از افزایش مطلوبی برخوردار نبود، اما اکنون بهبود یافته است.

ضرابی گفت: ایران و عمان از روابط مطلوبی در حوزه سیاسی برخوردارند و تلاش می شود تا سطح مناسبات اقتصادی دو کشور نیز به جایگاه بالاتری برسد.

رییس اتاق مشترک ایران و عمان خاطرنشان ساخت: همسایه جنوبی ایران از ابتدای سال 2020 امکان ثبت شرکت با مالکیت 100 درصدی بدون نیاز به کفیل عمانی را فراهم ساخته و فعالان بخش معدن نیز می توانند این موضوع را مورد توجه قرار دهند.

وی یادآور شد: عمان یک کشور قانونمند است و تابع اجرای دقیق تحریم هاست، بنابراین تجار و فعالان اقتصادی برای همکاری با این کشور لازم است به این موضوع توجه کنند.

حمید زادبوم معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به تازگی گفت: بر اساس بررسی‌های کارشناسی انجام شده 100 میلیارد دلار ظرفیت صادرات به بازار کشورهای همسایه وجود دارد.

وی افزود: کشورهای حاشیه خلیج فارس باتوجه به جمعیت و وسعتی که دارند، بازارهای خوبی برای برخی کالاهای تولیدی ایران محسوب می شوند.

حجم مبادلات تجاری بین ایران و قطر بالغ بر 230 میلیون دلار است، اما تهران - مسقط بالغ بر یک میلیارد و 160 میلیون دلار پارسال مبادلات تجاری داشتند.

به گفته زادبوم، کشور عمان ظرفیت مناسبی برای صادرات کالاهای کشاورزی و صادرات مجدد دارد و صادر کنندگان می‌توانند از آن برای صادرات مجدد کالاهای خود استفاده کنند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 274
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران