پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 399366 تاریخ : 1397/07/26-12:38:47
,2,
حجم تسهیلات پرداختی در بخش مشارکت مدنی

مدیر امور اعتباری بانک مسکن اعلام کرد:

حجم تسهیلات پرداختی در بخش مشارکت مدنی

مدیر امور اعتباری بانک مسکن از پرداخت یک هزار و 286 میلیارد و 376 میلیون تومان تسهیلات مشارکت مدنی (ساخت) طی نیمه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک مسکن، بانک مسکن به عنوان تنها بانک تخصصی در بخش تامین مالی مسکن و ساختمان به موازات تامین مالی خریداران مسکن از ابتدای سال جاری، یکی از محورهای اصلی سیاست اعتباری خود را بر تحریک عرضه قرار داده است. در این میان در سبد تسهیلاتی بانک مسکن برای بخش عرضه، برای هفت نوع تسهیلات گیرنده (فعالان ساختمانی)، تسهیلات مشارکت مدنی مسکن با شرایط مختلف در نظر گرفته است.

محمدحسن علمداری مدیر امور اعتباری بانک مسکن در این باره با اشاره به گزارش عملکرد نیمه نخست سال جاری، اظهار کرد: تسهیلات منعقد شده مشارکت مدنی طی شش ماهه اول سال جاری به تعداد 14 هزار و 312 فقره معادل یک هزار و 286 میلیارد و 376 میلیون و 600 هزار تومان بوده است. از این میزان مبلغ یک هزار و 262 میلیارد و 454 میلیون تومان به حوزه تسهیلات مشارکت مدنی بخش مسکن تعلق داشته است.

وی به تسهیلات منعقد شده مشارکت مدنی در شهریورماه سال جاری نیز اشاره کرد و افزود: در ماه پایانی فصل تابستان نیز مجموعا 2 هزار و 363 فقره تسهیلات ساخت برای پرداخت به بخش عرضه منعقد شده است. ارزش ریالی این تسهیلات معادل 256 میلیارد و 774 میلیون و 600 هزار تومان بوده است.

وی با بیان اینکه در شهریورماه سال جاری تمامی تسهیلات مشارکت مدنی منعقد و پرداخت شده به بخش مسکن اختصاص داشته است، گفت: مجموع 2 هزار و 363 فقره تسهیلات مشارکت مدنی(ساخت) در ماه پایانی نیمه نخست سال جاری مجموعا به بخش مسکن مربوط می­شود.

به گفته مدیر امور اعتباری بانک مسکن، تسهیلات منعقد شده و اعطایی مشارکت مدنی به تفکیک نوع تسهیلات گیرنده در هفت گروه قابل تقسیم بندی است.

وی در این باره توضیح داد: تسهیلات مشارکت مدنی در نیمه نخست سال جاری به متقاضیان برای پرداخت تسهیلات «انفرادی» (با سپرده، بدون سپرده)، «تعاونی­ های مسکن»، «مجتمع­ های مسکونی»، «اقشار خاص»، «طرح مهر»، «انفرادی، مجتمع، تعاونی و متمم» و سایر تقسیم بندی شده است. براساس گزارش عملکرد تدوین شده در بخش تسهیلات مشارکت مدنی انفرادی رقمی معادل 390 میلیارد و 203 میلیون تومان، در بخش تعاونی­ های مسکن رقمی معادل 54 میلیارد و 892 میلیون و 500 هزار تومان و در بخش مجتمع های مسکونی رقمی معادل 721 میلیارد و 720 میلیون و 600 هزار تومان تسهیلات مشارکت مدنی منعقد شده است.

وی در عین حال به تسهیلات مشارکت مدنی پرداخت شده به طرح مسکن مهر اشاره کرد و گفت: ارزش تسهیلات پرداخت در این بخش نیز در نیمه نخست امسال معادل 81 میلیارد و 78 میلیون و 700 هزار تومان بوده است. علت حجم نسبتاً کم تسهیلات پرداختی در طرح مسکن مهر طی ماه گذشته، به اتمام بخش قابل توجهی از واحدهای مسکونی مهر در مناطق شهری کشور و عبور این پروژه­ ها از مرحله دریافت تسهیلات مربوط می شود.

به گفته وی تسهیلات مشارکت مدنی پرداخت شده به اقشار خاص نیز در این بازه زمانی معادل 10 میلیارد و 899 میلیون و 400 هزار تومان و در عین حال رقمی معادل 3 میلیارد و 660 میلیون تومان به بخش تسهیلات «انفرادی-مجتمع-تعاونی و متمم» اختصاص پیدا کرده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 304
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران