پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 448480 تاریخ : 1397/11/20-12:56:02
,11,4,
حجم ترانزیت و حمل و نقل بار از ایران به روسیه افزایش می یابد

وزیر توسعه اقتصادی روسیه:

حجم ترانزیت و حمل و نقل بار از ایران به روسیه افزایش می یابد

وزیر توسعه اقتصادی روسیه گفت: با تصویب توافقنامه ایجاد منطقه آزاد تجاری بین اتحادیه اقتصادی اورآسیا و ایران حجم ترانزیت و حمل و نقل بار از ایران به روسیه افزایش خواهد یافت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، ماکسیم اورشکین روز جمعه در جریان سفر به جمهوری آذربایجان و در جریان بازدید از پل جدید در دست ساخت در مرز این کشور و روسیه افزود: با توجه به افزایش قابل توجه حجم ترانزیت از ایران که با اتحادیه اقتصادی اوراسیا توافقنامه منطقه تجارت آزاد را امضا کرده است ، حجم حمل و نقل از ایران از طریق جمهوری آذربایجان به فدراسیون روسیه افزایش خواهد یافت. 

وی تصریح کرد: پل جدید در دست ساخت در مرز مشترک روسیه و جمهوری آذرربایجان، با توجه به افزایش حجم حمل و نقل محموله ها از جمهوری آذربایجان و ایران به روسیه، از اهمیت راهبردی خاصی برخوردار است. 
اورشکین گفت: روسیه و جمهوری آذربایجان استفاده از ظرفیت گذرگاه های مرزی دیگر برای افزایش حجم حمل و نقل را بررسی می کنند. 
وی با اشاره به تراکم وسایل نقلیه در مرز مشترک دو کشور، افزود: بروز چنین وضعیتی حاکی از نارسایی زیر ساختی در راه افزایش حجم حمل و نقل میان جمهوری آذربایجان و روسیه است و بنا بر این توافق کردیم از ظرفیت گذرگاه های مرزی دیگر هم بهره مند شویم.
اورشکین بر ضرورت برطرف کردن مشکلات برای فعالان اقتصادی بخش حمل و نقل در تردد از مرز و تامین شرایط لازم برای حرکت آزاد وسایل نقلیه میان دو کشور تاکید کرد. 
شاهین مصطفی اف وزیر توسعه اقتصادی جمهوری آذربایجان که در این بازدید اورشکین را همراهی می کرد، گفت: پل جدید بر روی رودخانه سامور در مرز مشترک جمهوری آذربایجان و روسیه در ماه نوامبر سال جاری میلادی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت. 
وی افزود: این پل در دست ساخت ترانزیت کالا را تسهیل می کند و نیز موجب افزایش حمل و نقل محموله ها می شود که برای دالان بین المللی حمل و نقل شمال - جنوب مهم است و به فعالیت ثمر بخش این دالان کمک خواهد کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 508
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران