پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 453142 تاریخ : 1398/01/27-14:16:13
,5,
حجم بارندگی‌ همه استان‌های کشور از میانگین 50 سال اخیر فراتر رفت

حجم بارندگی‌ همه استان‌های کشور از میانگین 50 سال اخیر فراتر رفت

وزارت نیرو اعلام کرد: بارندگی‌های مناسب چند ماه اخیر موجب شده است تا کشورمان پربارش‌ترین سال آبی نیم قرن اخیر خود را تجربه کند و بر این اساس حجم بارندگی‌ همه استان‌های کشور از میانگین 50 سال اخیر فراتر برود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت نیرو، میزان بارندگی‌های کشور از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به 307 میلی متر رسیده است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (113 میلیمتر) 171 درصد و در مقایسه با متوسط بلندمدت (205 میلی متر) 50 درصد افزایش داشته است.

استان های کهگیلویه و بویراحمد با یک هزار میلی متر بارندگی، چهارمحال و بختیاری با 937 میلی متر بارندگی، ایلام با 875 میلی متر بارندگی، گیلان با 863 میلیمتر بارندگی و کرمانشاه با 744 میلی متر بارندگی پنج استان پربارش کشور در سال آبی جاری هستند.
هم اکنون همه حوضه‌های آبریز اصلی کشور (دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان، دریاچه ارومیه، فلات مرکزی، مرزی شرق و قره‌قوم) بارندگی‌های بیشتری را نسبت به مدت مشابه سال گذشته، میانگین 11 ساله اخیر و حتی میانگین 50 ساله تجربه می‌کنند.
بارش‌های مناسب چند روز اخیر در نوار شرقی کشور نیز موجب شده است تا حوضه آبریز مرزی‌شرق که تا ابتدای این هفته روند نزولی بارندگی‌ها را نسبت به مدت متوسط بلندمدت تجربه می‌کرد، در حال حاضر با افزایش هفت درصدی بارش‌ها در مقایسه با میانگین 50 ساله اخیر خود مواجه شود.
این حجم از بارندگی ها در شرایطی است که براساس پیش بینی سازمان هواشناسی، استان های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، خراسان رضوی، لرستان و خوزستان موج دوم بارش ها را تجربه خواهند کرد.
پیش بینی های هواشناسی همچنین نشان می دهد این موج جدید، استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، همدان، مرکزی، کرمانشاه، زنجان، اردبیل، گیلان، جنوب شرق ایلام، شمال و شرق خوزستان و شمال غرب چهارمحال و بختیاری را نیز با رگبار، رعد و برق و وزش باد با سرعت 45 تا 70 کیلومتر بر ساعت مواجه خواهد کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 296
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران