پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 492687 تاریخ : 1398/08/06-10:07:20
,7,
حباب قیمتی سکه طلا به طور کامل تخلیه شد

پس از 36 ماه رخ داد؛

حباب قیمتی سکه طلا به طور کامل تخلیه شد

بررسی بازار طلا نشان می‌دهد که در شهریورماه و بنا به دلایلی نظیر کاهش نرخ ارز و تعدیل انتظارات تورمی، حباب قیمتی سکه طلا که ابتدای سال در محدوده 15 درصد قرار داشت، به طور کامل تخلیه شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، قیمت بازاری سکه طلا در شهریورماه 1398 برابر با ارزش ذاتی آن شده است. به این ترتیب، می‌توان گفت که طولانی‌ترین حباب قیمت طلا در دهه 90 شمسی پس از 36 ماه به پایان رسیده است. به نظر می‌رسد که تعدیل انتظارات تورمی می‌تواند منجر به تشکیل حباب منفی قیمت سکه طلا در ماه‌های آتی شود.

 

 

بررسی صندوق‌های سرمایه‌گذاری طلا نشان می‌دهد که در شهریورماه خالص دارایی مجموع صندوق‌ها پس از 8 ماه کاهش یافته است. بررسی تفکیکی صندوق‌ها نیز نشان می‌دهد که در هر چهار صندوق کاهش میزان دارایی‌ها اتفاق افتاده است. به نظر می‌رسد که از یکسو با توجه به رسیدن قیمت طلا به بالاترین سطوح هفت سال گذشته، احتمال رشد بیشتر قیمت جهانی چندان بالا نیست و از سوی دیگر تعدیل انتظارات تورمی در داخل کشور که می‌تواند مانع از جذابیت بیشتر این دارایی مالی در کوتاه‌مدت شود، باعث کاهش تقاضا برای طلا شده است. با وجود تمامی این موارد باید توجه داشت که چشم‌انداز میان‌مدت طلا بنا به دلایلی نظیر احتمال افزایش نرخ ارز در نیمه دوم سال یا سال آینده، می‌تواند مثبت باشد.

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 302
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران