پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 250773 تاریخ : 1395/09/16-14:19:29
,10031,
حال و هوای دانشگاه تهران در روز دانشجو

حال و هوای دانشگاه تهران در روز دانشجو

مراسم روز دانشجو صبح امروز 16 آذرماه با حضور دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهور در دانشگاه تهران برگزار شد که با حاشیه‌هایی همراه بود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، دانشگاه تهران در مراسم 16 آذر امسال میزبان دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهور، دکتر سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت و دکتر فرهادی وزیر علوم و جمعی از روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و جمعی از دانشجویان بود.

عده کثیری از دانشجویان که امکان حضور در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران را نداشتند، زیر باران در محوطه این دانشکده از طریق ویدئوپروژکتور سخنرانی‌های این مراسم را دنبال کردند.

در مراسم روز دانشجوی امسال تقریباً تمامی تشکل‌های دانشجویی اعم از اصولگرا و اصلاح‌طلب بخصوص تشکل‌های اصولگرا دغدغه‌ها و نگرانی‌های خود را نسبت به مسائل جاری کشور در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و غیره به گوش رئیس‌جمهور رساندند.

در این زمینه، وضعیت اقتصادی کشور، بیکاری، توجه به نشاط در فضای دانشگاهی، وضعیت نشریات دانشجویی، حمایت از نخبگان، موضوع برجام، سیاست خارجی، وضعیت خوابگاه‌ها، وضعیت آموزش عالی و دانشگاه آزاد، جلوگیری از نهادینه شدن اشرافیت در جامعه، فساد اقتصادی، واگذاری املاک نجومی شهرداری، ممنوع‌التصویری برخی چهره‌های سیاسی، مقابله با بی‌قانونی، رسیدگی به پرونده حمله به سفارت عربستان و برخی مسائل صنفی و سیاسی از مهمترین محورهای سخنرانی تشکل‌های دانشجویی در این مراسم بودند.

این مراسم البته با برخی حاشیه‌هایی نیز همراه بود که دانشجویان موافق و مخالف دولت هرکدام با سر دادن برخی شعارهای نظیر «مرگ بر فتنه‌گر» و «روحانی زنده‌باد» عکس‌العمل خود را در برابر سخنرانی تشکل‌های دانشجویی ابراز می‌کردند.

عده‌ای از دانشجویان از تشکل بسیج دانشجویی، ضمن انتقاد از عملکرد دولت در زمینه اقتصادی و همچنین مساله برجام با در دست داشتن پلاکارد و سر دادن شعارهایی با عنوان «دولت خط تولید تشکل‌های یکبار مصرف»، «ای پاسبان بیدار شو، خفته شاید پاسبان»، «74 سال استقلال جنبش دانشجویی مسلمان»، «زندگی مردم را با برجام گره زدید حالا با نقض برجام گره‌های معیشت مردم چه می‌شود» و «آمریکا از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر» اعتراض خود را به سیاست‌های دولت در عرصه‌های مختلف بیان کردند و در نهایت نیز این دانشجویان با سر دادن سرود "یار دبستانی من" رئیس‌جمهور را  بدرقه کردند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 278
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران