پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 466150 تاریخ : 1398/03/23-12:33:49
,1,
جهش بزرگ بانک صادرات ایران در مسیر سوددهی

صورت‌های مالی حسابرسی نشده سال 97 نشان می‌دهد:

جهش بزرگ بانک صادرات ایران در مسیر سوددهی

عملکرد مالی بانک صادرات ایران با ارتقای قابل توجهی مواجه شده و این بانک را برای تحقق «جهش بزرگ» آماده‌تر کرده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، گزارش مالی حسابرسی‌نشده سال مالی 1397 بانک صادرات ایران که روز گذشته در سایت کدال منتشر شد، نشان از بهبود عملکرد قابل توجه این بانک و تحقق وعده‌های مدیرعامل بانک دارد.
کاهش 81 درصدی بدهی بانک صادرات ایران به بانک‌ها و سایر مؤسسات اعتباری و افت 23 درصدی بدهی بانک به بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی در کنار افزایش 51 درصدی سپرده‌های دیداری و ارزان‌قیمت حکایت از تلاش و عزم شبکه بانک صادرات ایران برای خروج از زیان و تحقق  دست‌یابی به نقطه سر به سر در آینده نزدیک دارد.
تهاتر بیش از 90 هزار میلیارد ریال از مطالبات بانک از دولت با بدهی به بانک مرکزی، تأثیر قابل توجهی بر بهبود صورت‌های مالی بانک داشته که در کنار افزایش سرمایه 203 درصدی اواخر سال 97، موجب خروج کامل بانک از شمولیت ماده 141 قانون تجارت را فراهم آورد.
در 12ماه منتهی به پایان اسفندماه سال 97، افزایش 137 درصدی سهم بانک از درآمدهای مشاع و افزایش 31 درصدی درآمدهای غیرمشاع نیز موجب تقویت چشم‌انداز سودآوی در سال 98 شده است.
با کاهش 79 درصدی زیان این بانک در 12 ماه منتهی به پایان سال 97 نسبت به سال 96، زیان هر سهم بانک صادرات ایران از 205 ریال سال 96 به 44ریال کاهش یافت تا وعده مدیرعامل در تحقق سودآوری سال 98 را دست‌یافتنی‌تر کند.
زیان عملکردی بانک صادرات ایران از رقم 35 هزار و 878 میلیارد ریال در سال 96 به هفت هزار و 665 میلیارد ریال در سال 97 رسید و به این ترتیب حجم این زیان نسبت به سال قبل به یک پنجم سقوط کرد که نشان از نتایج مثبت و امیدوارکننده برنامه‌های مدیریت جدید و تلاش کارکنان دارد.
مدیرعامل بانک صادرات ایران پیش از این گفته بود سال 98 سال «جهش بزرگ» برای بانک صادرات ایران است که محوریت آن تسهیل تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی با ارائه طرح‌های نوین بانکی و خروج کامل از زیان است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 229
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران