پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 494713 تاریخ : 1398/09/14-13:03:26
,17,4,
جهش 200 درصدی سرمایه‌گذاری خارجی در پاکستان

جهش 200 درصدی سرمایه‌گذاری خارجی در پاکستان

پاکستان امسال با جهشی در میزان سرمایه خارجی ورودی به این کشور روبرو شده است. تنها در ماه نوامبر سرمایه‌گذاران خارجی 642 میلیون دلار اوراق قرضه یک ساله دولتی این کشور را خریداری کرده‌اند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از راشاتودی، پاکستان امسال با جهشی در میزان سرمایه خارجی ورودی به این کشور روبرو شده است. تنها در ماه نوامبر سرمایه‌گذاران خارجی 642 میلیون دلار اوراق قرضه یک ساله دولتی این کشور را خریداری کرده‌اند.

در این شرایط که سرمایه‌گذاران خارجی با نرخ بهره بالا و وعده اصلاحات اقتصادی به سوی پاکستان جذب شده‌اند، انتظار می‌رود تا پایان سال مالی جاری میزان سرمایه‌گذاری خارجی ورودی به پاکستان به 3 میلیارد دلار برسد. 

طبق گفته عبل حافظ شیخ، مشاور مالی نخست‌وزیر عمران خان، در نیمه اول سال مالی 2019، میزان سرمایه‌گذاری خارجی ورودی به پاکستان 200 درصد رشد کرده است. 

سهام پاکستان هم رشد کرده‌اند و شاخص سهام اسلی کراچی در ماه گذشته 13 درصد جهش داشته است و به این ترتیب در بین 94 شاخص سهام مورد بررسی بلومبرگ بهترین عملکرد را داشته است. 

چارلز روبرتسون از رنسانس کپیتال می‌گوید: نرخ سود دو رقمی و ارز ارزان پاکستان سرمایه‌گذاری در این کشور را جذاب کرده است. من تا زمانی که نرخ سود دو رقمی در این کشور ارائه شود به سرمایه‌گذاران خارجی توصیه می‌کنم اوراق این کشور را خریداری کنند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 286
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران