پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 451250 تاریخ : 1397/12/20-15:14:51
,8,
جهش 2 هزار و 900 واحدی شاخص بورس

جهش 2 هزار و 900 واحدی شاخص بورس

شاخص بورس امروز (دوشنبه) با جهش 2 هزار و 900 پله ای نسبت به روز گذشته به ج 167 هزار و 371 واحدی صعود کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، در معاملات امروز 2 میلیارد و 342 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش 15 هزار و 58 میلیارد ریال در 176 هزار نوبت داد و ستد شد.

بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نشان می دهد شاخص قیمت (وزنی - ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد، 839 واحد رشد کرد و شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، 217 واحد افزایش یافت.
شاخص قیمت (هم وزن) نیز 151 واحد بالا رفت؛ این شاخص بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است.
شاخص آزاد شناور سه هزار و 524 واحد افزایش یافت؛ این شاخص بخشی از سهام قابل معامله شرکت ها در بورس را نشان می دهد.
شاخص بازار اول مربوط به شرکت های برتر از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور 2 هزار و 390 واحد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس نیز چهار هزار و 578 واحد افزایش یافت.
همچنین در معاملات امروز، نمادهای فولاد (فولاد مبارکه)، فملی (ملی صنایع مس)، کگل (صنعتی و معدنی گل گهر)، شپنا (پالایش نفت اصفهان)، تاپیکو (سرمایه گذاری نفت و گاز تامین) و شتران (پالایش نفت تهران) بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند، در مقابل، خودرو (ایران خودرو) و خساپا (سایپا) بیشترین تاثیر منفی را برجا گذاشتند.

فلزات اساسی صدرنشین شدند

گروه فلزات اساسی در معاملات امروز بورس صدرنشین شد؛ در این گروه 300 میلیون سهم به ارزش یک هزار و 72 میلیارد ریال دادوستد شد.
گروه شیمیایی به ارزش 826 میلیارد ریال و بانک به ارزش 769 میلیارد ریال، به ترتیب جایگاه های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.
گروه فرآورده های نفتی با دادوستدی به ارزش 742 میلیارد ریال در رده چهارم معاملات امروز قرار گرفت و گروه خودرو نیز با معاملاتی به ارزش 358 میلیارد ریال در رده پنجم قرار گرفت.

تقویت شاخص فرابورس

معاملات امروز شاخص فرابورس (آیفکس) 26 واحد رشد کرد و در جایگاه 2 هزار و 97 واحدی ایستاد؛ در این بازار 945 میلیون سهم و اوراق بهادار به ارزش بیش از 13 هزار و 550 میلیارد ریال دادوستد شد.
نمادهای میدکو (هلدینگ معدنی خاورمیانه)، دماوند (تولید برق دماوند)، زاگرس (پتروشیمی زاگرس) و کگهر (سنگ آهن گهرزمین) بیشترین تاثیر مثبت و مارون (پتروشیمی مارون) و قاسم (شرکت تولیدی قاسم ایران) بیشترین فشار منفی را وارد کردند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 485
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران