پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 388966 تاریخ : 1397/07/22-10:15:12
,10033,
جهاد دانشگاهی؛ ظرفیتی برای فرهنگ‌سازی در حفاظت از محیط زیست

جهاد دانشگاهی؛ ظرفیتی برای فرهنگ‌سازی در حفاظت از محیط زیست

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در نشست مشترک با مدیرانی از جهاد دانشگاهی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان یکی از نهادهای انقلابی و مردم‌نهاد می‌تواند در فرهنگ‌سازی برای حفاظت از محیط زیست نقش مؤثری را ایفا کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، نشست مشترک رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با جمعی از مدیران جهاد دانشگاهی، شنبه( 21 مهرماه ) با حضور عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، عیسی علیزاده، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی، مهدی کاظمی خالدی، رئیس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی، محمود علیگو، مدیرکل راهبری امور فرهنگی جهاد دانشگاهی، حسن رییسی، مدیرکل روابط عمومی جهاددانشگاهی و عباسی، مدیرکل دفتر مطالعات فرهنگی جهاد دانشگاهی برگزار شد و در آن درباره بحران‌های محیط زیستی موجود در کشور و همچنین توانایی گروه‌های دانشجویی در جهت آگاهی‌بخشی و اصلاح روند برخی از این بحران‌ها گفت‌وگو به عمل آمد.

کلانتری در این نشست با تأکید بر اینکه کمبود آموزش به مردم، بزرگترین مانع محیط زیستی در کشور است، گفت: اگر مردم درک بهتری از آینده محیط زیست کشور داشته باشند و بدانند که مسئول حفظ محیط زیست اطرافشان هستند، اوضاع به مراتب بهتر از شراط کنونی می‌شود. ما می‌توانیم با بسط فرهنگ زیست محیطی برای مردم، منافع ملی مان را نیز تأمین کنیم و چنانچه این اولویت از دستور کار خارج شود یقینأ با آینده تاریکی رو به رو خواهیم بود.
وی با ابراز تأسف از اینکه حجم آب مصرفی کشور بیشتر از ظرفیت موجود است، گفت: فرهنگ‌سازی برای اصلاح الگوی مصرف مسلمأ بهترین کاری است که می‌توانیم در این بحران انجام دهیم و این امر محقق نمی‌شود مگر اینکه از ارتقای سطح آگاهی‌های عمومی مردم استفاده کنیم.
کلانتری، «جهاد دانشگاهی» را به عنوان یکی از سازمان‌های فرهنگ‌ساز، قلمداد و اظهار کرد: می‌توان با تعامل هر چه بیشتر بین سازمان حفاظت محیط زیست و جهاد دانشگاهی به تحقق یک هدف والاتر در این حوزه امیدوار و خوشبین بود.
وی ادامه داد: از «جهاد دانشگاهی» به عنوان یکی از نهادهای انقلابی و مردم‌نهاد انتظار داریم، در این امر پیشرو باشد چرا که تجربه نشان داده است نهادهای انقلابی جایگاه قابل اتکاتری در اذهان عمومی جامعه دارند.
در ادامه این نشست، عیسی علیزاده، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی، ضمن همراهی با موضوعات مطرح شده در خصوص لزوم فرهنگ‌سازی و پیش‌قدم شدن جهاد دانشگاهی برای تلاش بیشتر در حوزه فرهنگ‌سازی، سازمان دانشجویان را به عنوان یکی از پیشگامان حوزه حفاظت از محیطزیست برشمرد و به ارائه توضیحاتی درباره روند اجرایی چهارمین گردهمایی گروه‌های دانشجویی حامی محیط زیست پرداخت.
همچنین مهدی کاظمی خالدی، رئیس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی با بیان اهداف و برنامه‌های باشگاه دانشجویان حامی محیط زیست و منابع طبیعی، از این باشگاه به عنوان دستاویزی برای اصلاح بخشی از فرهنگ زیست محیطی کشور یاد کرد و گفت: نیاز است برای نزدیکتر شدن به اهداف بلند مدت توسعه در حوزه محیط زیست، باشگاه دانشجویان حامی محیط زیست و سازمان حفاظت محیط زیست، ارتباط تنگاتنگی در حوزه آموزش محیط زیستی داشته باشند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 245
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران