پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 433254 تاریخ : 1397/09/20-16:10:20
,10028,
جلسه شورای هماهنگی مدیران کل دستگاه های تابعه وزارت کار استان تهران برگزار شد

جلسه شورای هماهنگی مدیران کل دستگاه های تابعه وزارت کار استان تهران برگزار شد

جلسه شورای هماهنگی مدیران کل دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران در اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ برگزار شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، حاتم شاکرمی، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در این جلسه گفت: نزدیک به یک‌چهارم نیروی کار کشور در استان تهران فعالیت می‌کند در حالی که تهران به عنوان مرکز اداری و سیاسی کشور از حساسیت‌های ویژه‌ای برخوردار است و این حساسیت‌ها، مسئولیت مدیران پایتخت را بیشتر می کند.

وی هم‌افزایی، انسجام و هماهنگی میان مدیران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و زیرمجموعه‌های آن را از وظایف جلسه شورای هماهنگی مدیران کل استان تهران دانست و افزود: با ابتکار عمل مدیران وزارتخانه این شورا کار خود را شروع کرده و تاکنون نقش بسیار خوبی از دو جهت ایجاد هماهنگی و انسجام میان مدیران و نیز افزایش هم‌افزایی بین دستگاهی داشته است.

مهندس شاکرمی تصریح کرد: موارد بسیاری از امور بین دستگاهی با همین نشست‌ها حل و فصل شده و مشکلات کوچکی که بعضا بین ادارات و دستگاه‌ها وجود داشته، به استانداری و نهادهای حاکمیتی منتقل نشده که این فرایند، در سرعت کار و ارائه خدمات به جامعه هدف بسیار اثرگذار بوده است.

 در اتاق شیشه ای فعالیت کنیم

دکتر میرهادی قره‌ سید رومیانی، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ادغام چند وزارتخانه برای تشکیل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این ادغام احتمالا فضاهای خالی باقی گذاشته، اما با تدابیری که انجام شده، این فضاهای خالی از بین رفته و اکنون فقط نیازمند تعامل بیشتر هستیم.

وی افزود: از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواسته‌ایم تا ساعاتی را برای معاونان، مدیران کل و کارشناسان اختصاص بدهند که طی جلساتی با نظر و دیدگاه‌های وزیر آشنا شوند. عدم تشکیل شوراها، جلسات و نشست‌های این‌چنینی موجب می‌شود تا نتوانیم «هم پیوستگی» ایجاد کنیم.

دکتر رومیانی با اشاره به اهمیت فصل بودجه‌ریزی که اکنون در آن هستیم، گفت: باید جلساتی را برای بودجه که برای ما بسیار مهم است، به صورت هدفمند برگزار کنیم. در وزارتخانه هم ستاد راهبردی برای بودجه سال آینده به دستور وزیر تشکیل می‌شود.

وی ادامه داد: باید در اتاقی شیشه‌ای کار کنیم تا همه ما را ببینند و فعالیت‌های وزارتخانه و زیرمجموعه‌های آن را در تعامل با تمام نمایندگان محترم به آنها توضیح بدهیم تا استحضار پیدا کنند که ما در وزارتخانه با چه فضایی روبه‌رو هستیم، چه خدماتی باید ارائه بدهیم، چه کاستی‌هایی وجود دارد و ممکن است با چه آسیب‌هایی مواجه شویم.

دکتر رومیانی تصریح کرد: گزارش فعالیت‌ها باید به استاندار محترم ارائه شود و بسیار ضرورت دارد تا با شورای اداری و مدیران کل سایر دستگاه‌های اداری و اجرائی و به ویژه نمایندگان مجلس، تعامل بسیار سازنده داشته باشیم؛ چون آگاهی نمایندگان از وضعیت وزارتخانه بسیار مهم است.

وی افزود: باید این نکته را برای همگان روشن کنیم که ما قصد دخالت و تغییر ساختار بودجه دولت را نداریم و حداکثر تلاش ما این است که از بودجه در نظر گرفته‌ شده دولت برای وزارتخانه دفاع کنیم تا دستگاه‌های دیگر در آن تغییر و تحولی ایجاد نکنند.

وی با بیان اینکه «شفاف‌سازی از اولویت‌های شخص وزیر است» گفت: همه مدیران باید بدانند در اتاقی شیشه‌ای هستند و مردم اعمال و رفتار آنها را می‌بینند و بر آنها نظارت می‌کنند. پس چه بهتر خدماتی که ارائه می‌شود به آنها گزارش شود.

معاون وزیر کار افزود: اگر فرهنگ عمومی این است که امور منفی بیشتر دیده می‌شود، به خاطر این است که فعالیت‌های مثبت کمتر ارائه و گزارش می‌شود. بنابراین باید درها را باز کنیم و بیایید این کار را از استان تهران شروع کنیم.

وی با اشاره به حضور خانم رضایی و خانم حیدری در جمع مدیران استان گفت: به جامعه بانوان تهران باید تبریک گفت که چنین مدیران خوبی در استان وجود دارند. با انتصاب خانم رضایی و حضور خانم حیدری خوشبختانه استفاده از بانوان شایسته در وزارت تعاون با سرعت خوبی پیش می‌رود.

دکتر رومیانی با بیان اینکه بومی‌گزینی مهم است و حتما باید در انتصاب‌ها به سمت آن حرکت کنیم، استفاده از جوانان شایسته و توانمند را از مهمترین اولویت‌ها ذکر کرد و از مدیران خواست حتما به جوانان بها بدهند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 330
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران