پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 421832 تاریخ : 1397/08/29-15:55:53
,15,10031,
جشنواره کودک آنلاین؛ حمایت از استعدادها و بخش خصوصی / همراه اول حامی جشنواره کودک آنلاین

جشنواره کودک آنلاین؛ حمایت از استعدادها و بخش خصوصی / همراه اول حامی جشنواره کودک آنلاین

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات: در جشنواره کودک آنلاین، استعداهای نهفته در سراسر کشور شناسایی و از بخش خصوصی نیز حمایت و همچنین اپراتور همراه اول بعنوان حامی اصلی، از این جشنوراه حمایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت ، جمال هادیان دبیر جشنواره وب سری و فیلم کوتاه کودک آنلاین امروز سه شنبه در نشست خبری در خصوص این جشنواره گفت: کودک آنلاین کار مشترکی بین حوزه فناوری اطلاعات فضای مجازی و حوزه فرهنگ و هنر است.

وی با اشاره به عدم نظارت کافی والدین بر حضور کودکان در فضای مجازی افزود: در حال حاضر کودکان از تولیدات خبری، رسانه‌ای، ویدوئی و بازی‌هایی که محصول کشورهای دیگر است و با سبک زندگی ایرانی مطابقت ندارد استفاده می‌کنند.

دبیر جشنواره وب سری و فیلم کوتاه کودک آنلاین در ادامه اظهار کرد: با توجه به اینکه ایران دارای پیشینه فرهنگی عمیقی است که مورد احترام جهان قرار دارد، با توجه به این پیشنه و استفاده از استعدادها می‌تواند محتوای مناسبی را برای استفاده از فضای مجازی و کودکان تهیه کنند.

هادیان با اشاره به اینکه نهادهای متعددی متولی این فرهنگ سازی در حوزه کودکان هستند، تاکید کرد: این کار نیاز به یک همراستایی برای شناسایی استعدادها و حمایت از آن‌ها دارد. در این حوزه کار علمی بمنظور حضور کودکان در فضای مجازی کمتر انجام شده به همین جهت وزارت ارتباطات در نظر دارد شتاب دهنده و هماهنگ کننده این حرکت‌ها برای کودکان و نوجوانان باشد.

دبیر جشنواره وب سری و فیلم کوتاه کودک آنلاین افزود: استعدادهای نهفته از سراسر کشور شناسایی می‌شود، همچنین این جشنواره عدالت محور است زیرا از همه ایده‌ها استفاده کرده و از بخش خصوصی حمایت می‌کند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین گفت: این جشنواره تحت ریاست وزیر ارتباطات برگزار خواهد شد. شورای سیاست گذاری برای این کار در نظر گرفته شده که متشکل از نظریه پرداران، فیلمسازان و کارشناسان این حوزه است. 

دکتر شیخ الاسلامی مدیر علمی و محتوایی، خانم فلکیان مدیر اجرایی، آقایان مصطفوی مدیر مارکتینگ و محمدزاده به عنوان روابط عمومی جشنواره هستند که در یک ساختار منظم برگزار خواهد شد.

هادیان با بیان اینکه این جشنواره از بودجه دولتی استفاده نمی‌کند، ادامه داد: وزارت ارتباطات بعنوان بانی و صاحب ایده این جشنواره است و کاملا به صورت اسپانسری برگزار خواهد شد. همچنین اپراتور همراه اول بعنوان حامی اصلی از این جشنوراه حمایت می‌کند.

وی افزود: فراخوان جشنوراه از 24 ساعت گذشته در سایت www.kudakonlinefest.ir  منتشر و علاقه مندان می‌توانند با ارائه ایده بمنظور بهبود وضعیت حضور کودکان و نوجوانان در فضای مجازی ثبت نام و یا فیلم‌های ساخته شده خود را در سایت آپلود کنند و یا ایده‌ها را ارائه و داروی شود. در حال حاضر 30 ایده و فیلم ثبت نام شده است.

دبیر جشنواره وب سری و فیلم کوتاه کودک آنلاین در ادامه گفت: پس از داوری دوره آموزشی گذاشته و در نهایت تهیه کننده به صاحبان ایده معرفی می‌شود. در صورت رتبه آوردن به صورت یک الی چند قسمت از آن‌ها حمایت می‌شود تا زمانی که به تولید صنعتی و اقتصادی برسد.

هادیان با بیان اینکه در این جشنواره بیش از 200 میلیون تومان جایزه در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: جایزه اول 50 میلیون تومان است، ایده‌های راه یافته به این جشنواره به تهیه کننده و سرمایه گذارها بعد از گذراندن دوره آموزش معرفی می شوند تا به چرخه اقتصادی و بهرهبرداری برسند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در سال جاری جشن انتخاب برگزار خواهد شد، نمایش و اکران عمومی آثار ساخته شده در نیمه اول اردیبهشت ماه و قبل از نمایشگاه کتاب در یکی از پردیس‌های سینمایی همه آثار در معرض دید قرار خواهد گرفت، همچنین در طول تعطیلات عید از طریق یکی از اپلیکیشن‌ها رای گیری مردمی در خصوص آثار صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: زمانی که از ایده جدیدی برای کودکان تولید و حمایت شود بعد از مدتی قابلیت تولید در صنایع مجاور را پیدا خواهند کرد، این جایگاه اقتصادی با توجه به سیاست‌های تکیه بر منابع داخلی و استعدادهای داخلی و اقتصاد مقاومتی بسیار حائز اهمیت است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 203
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران