پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 495876 تاریخ : 1398/10/11-11:15:47
,17,22,
جزییات کمک بلاعوض 58 میلیارد تومانی دولت برای سیل زدگان خوزستان

جزییات کمک بلاعوض 58 میلیارد تومانی دولت برای سیل زدگان خوزستان

معاون فنی، امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه کشور جزییات کمک بلاعوض 58 میلیارد تومانی و همچنین تسهیلات ارزان قیمت 137 میلیارد تومانی برای جبران خسارت سیل اخیر استان خوزستان را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از سازمان برنامه و بودجه، حمیدرضا عدل با اشاره به مصوبه جدید هیات دولت در خصوص کمکهای بلاعوض برای بازسازی واحدهای مسکونی استان خوزستان، گفت: مبلغ 58.8 میلیارد تومان به صورت هزینه‌ای از محل منابع ماده 10 قانون تنظیم مقررات مالی دولت برای بازسازی بخشهای آسیب دیده ناشی از سیل و آب گرفتی مناطق مسکونی استان خوزستان در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار خواهد گرفت.

به گفته معاون سازمان برنامه و بودجه، کمک بلاعوض برای احداث 700 واحد مسکونی شهری به ازای هر واحد 12 میلیون تومان و در مجموع 8.4 میلیارد تومان اختصاص می یابد.

وی اضافه کرد: برای احداث 300 واحد مسکونی روستایی نیز سه میلیارد تومان و به ازای هر واحد 10 میلیون تومان اختصاص داده می شود.

معاون سازمان برنامه و بودجه اضافه کرد: کمک بلاعوض برای تعمیر واحدهای مسکونی، شهری، روستایی و تجاری به ازای هر واحد پنج میلیون تومان و در مجموع 12.5 میلیارد تومان پیش بینی شده است.

وی گفت: بر اساس مصوبه هیات دولت که به وزارتخانه های کشور، امور اقتصادی و دارایی ، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی ابلاغ شده است، کمک هزینه اسکان موقت برای 300 واحد مسکونی روستایی سه میلیارد تومان و برای پشتیبانی و ارائه خدمات فنی و مدیریتی و آواربرداری 6 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

عدل یادآور شد: براساس بند دوم مصوبه هیات دولت در زمینه بازسازی مناطق آسیب دیده استان خوزستان گفت: مبلغ 137 میلیارد تومان تسهیلات بانکی ارزان قیمت با سود چهار درصد در مناطق روستایی و سود پنج درصد در مناطق شهری با راهبری بانک مرکزی بوسیله بانک‌های عامل با معرفی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پرداخت خواهد شد.

معاون سازمان برنامه و بودجه گفت: 52.5 میلیارد تومان از این تسهیلات تا سقف 15 میلیون تومان برای تامین لوازم معیشتی، 37.5 میلیارد تومان برای تعمیر اماکن مسکونی و تجاری شهری و روستایی با سود و کارمزد پنج درصد و دوره بازپرداخت هفت ساله پرداخت خواهد شد.

وی افزود: همچنین برای بازسازی 700 واحد مسکونی شهری و 300 واحد مسکونی  روستایی 47 میلیارد تومان با دوره بازپرداخت 15 ساله اختصاص یافته است.

عدل گفت: بر اساس مصوبه هیات دولت، سازمان برنامه و بودجه کشور پرداخت یارانه سود و مانده مطالبات معوق شامل اصل و سود تسهیلات اعطایی به خسارت دیدگان را تضمین و تعهد می کند که هزینه‌های یاد شده پس از اعلام بانک مرکزی در لایحه بودجه سنواتی پیش بینی و به شبکه بانکی پرداخت کند و  بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز موظف است تا گزارش عملکرد این مصوبه را مقاطع زمانی سه ماه به سازمان برنامه و بودجه ارائه کند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 270
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران