پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 266238 تاریخ : 1395/11/18-16:19:26
,10026,
جزییات عملکرد بیمه ایران در حادثه ساختمان پلاسکو

در نشست خبری مدیر عامل بیمه ایران تشریح شد؛

جزییات عملکرد بیمه ایران در حادثه ساختمان پلاسکو

مدیرعامل بیمه ایران گفت تاکنون 72 پرونده از واحدهای خسارت دیده تحت پوشش بیمه ایران با تعهد پرداخت خسارت 8 میلیارد و 500 میلیون تومان مختومه شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل ازروابط عمومی بیمه ایران ، آقای پورکیانی در نشست خبری صبح امروز (18 بهمن 955) اعلام کرد: در حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو از مجموع حدود 600 واحد،160 واحد تحت پوشش بیمه ایران بوده اند که از جمع آنها اموال 125 واحد به طور مستقیم بیمه آتش سوزی و 35 واحد که وام بانکی داشتند، از طریق بانک، بیمه آتش سوزی دریافت کرده بودند که اکثر آنها خسارت های خود را دریافت کرده اند.

   مدیرعامل بیمه ایران، مجموعه حق بیمه دریافتی بیمه گزاران زیاندیده در ساختمان پلاسکو را معادل 600 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: در برابر آن حق بیمه پرداختی اندک ، تعهدات پرداخت خسارت بیمه ایران به زیاندیدگان به طور میانگین 555 برابر حق بیمه دریافتی و درمجموع بالغ بر 33 میلیارد و 500 میلیون تومان است.البته ما امیدوار بودیم که تمامی واحدهای مستقر در ساختمان پلاسکو بیمه بودند و ما خسارت تمامی آنها را پرداخت می کردیم.
    آقای پورکیانی افزود: فقط یکی از موارد خسارت دیده در ساختمان پلاسکو معادل 3 میلیارد و 5000 میلیون تومان بیمه نامه جبران خسارت آتش سوزی دارد که طبق مقرارت به دلیل بالا بودن خسارت، پس از بررسی در هیات مدیره پرداخت خواهد شد.
   در حادثه آتش سوزی پلاسکو تنها مشکل باقیمانده مربوط به تعدادی از واحدهای صنفی مستقر در ساختمان 55 طبقه ضلع شمالی پلاسکو است که به دلیل سالم ماندن آن ساختمان خسارت های احتمالی نیاز به ارزیابی کارشناسی دارد .
    رییس هیات مدیره بیمه ایران در ادامه با بیان اینکه برای افزایش توانگری مالی بیمه ایران باتوجه به اینکه این شرکت دولتی است افزایش سرمایه دشوارتر است ،گفت : افزایش سرمایه بیمه ایران از 3400 میلیارد تومان به 10 هزار میلیارد تومان مهمترین اقدام بیمه ایران برای افزایش توانگری مالی است که رایزنی های اولیه برای تحقق آن آغاز شده و امیدواریم تا پایان سال جاری به نتیجه برسد. البته پیش بینی شده این افزایش  سرمایه از محل منابع نقدی، منابع مالی حاصل از فروش شرکت های تحت پوشش شرکت و سایر دارایی های دولتی تامین شود .
     وی افزود : برای افزایش توانگری مالی بیمه ایران 66 سناریو پیش بینی شده که هم اکنون در هیات مدیره شرکت در حال بررسی و ارزیابی است و در صورت تصویب به اجرا گذاشته می شود.
     آقای پورکیانی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر به دلایل قانونی تاسیس بانک از سوی بیمه ایران امکان ندارد، افزود : تصمیم گرفته شد به تدریج سهام یکی از بانک های خصوصی که شرایط خوبی دارد از سوی بیمه ایران خریداری شود تا به استانداردهای جهانی در فعالیتهای بیمه ای نزدیک تر شویم.
        وی در بخشی دیگر از این نشست در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران خاطرنشان کرد: هیچ یک از شرکت های بیمه بیمارستان ندارند تا نرخ واقعی درمان را احصا کنند و ابزار تنظیم بازار را در این میان ندارند که باید این کار ساماندهی شود .

 


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 281
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران