پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 265114 تاریخ : 1395/11/03-15:54:31
,10034,
جذب 800 قاضی در سال

محسنی اژه ای:

جذب 800 قاضی در سال

سخنگوی قوه قضاییه گفت: با تصویب مجلس در برنامه ششم با جذب 800 قاضی در سال موافقت شد و همچنین ظرف پنج سال، سه هزار و 200 کارمند جذب خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای در نشست خبری خود در پاسخ به این پرسش که در پرونده های مهم اطاله دادرسی وجود دارد و در پرونده احمدی نژاد 12 هزار میلیارد تومان منتصب به وی است، گفت: اصل اطاله دادرسی را قبول دارم اما مطلب شما جز مصداق آن نیست و مربوط به دیوان محاسبات می شود. 

وی به مواردی که اطاله دادرسی در قوه قضائیه انجام می شود اشاره کرد و گفت: در قوه قضائیه به میزان حجم پرونده قاضی و کارمند نداریم و به دولت پیشنهاد کردیم در برنامه ششم توسعه سالانه یک هزار قاضی را جذب کنیم که دولت موافقت نکرد و با تصویب مجلس در برنامه ششم با جذب 800 قاضی در سال موافقت شد و همچنین ظرف پنج سال قرار شد سه هزار و 200 کارمند نیز جذب کنیم. 
وی ادامه داد: بخش مهم در اطاله دادرسی این است که ماموریت های قوه قضائیه با میزان بودجه تطبیق نمی کند و همچنین برای بررسی پرونده ها نیاز به کارشناسی داریم که این کارشناسان در اختیار قوه قضائیه نیستند و در برخی مواقع با اختلافات زیاد در کارشناسی ها مواجه هستیم. 


محسنی اژه ای در پاسخ به این سووال که براساس قانون شهرداریها بند 14 ماده 55 به موضوع پلمب و تخریب اشاره نشده و در قانون فعلی وضع ایمنی کارگاه های تولیدی ، به اداره بازرسی وزارت کار، به عنوان ضابط قضائی محول شده است، طبق این قانون چرا این اداره در صورتی که احساس خطر کرده نسبت به پلمب ساختمان پلاسکو اقدام نکرده است، گفت: این مساله را از وزارت کار بپرسید. 
وی در مورد برخی از شرکت های واردکننده خودرو که به بهانه تحویل فوری صدها میلیارد تومان را از مردم گرفته اند و بعد از مدتی به بهانه تحریم عین پول را به مردم بر می گردانند، گفت: این تذکر را بارها به مردم داده ایم ، آن ها باید بررسی کنند با شرکتی که قرارداد می بندند چه مواردی ذکر شده است و اگر شرکت مربوطه به تعهدات خود عمل نکند افراد ذینفع می توانند شکایت کنند.
وی افزود: در صورت کلی اگر در این پرونده ها کلاهبرداری انجام شود دادستان می تواند ورود کند. 
سخنگوی دستگاه قضا در مورد استقرار شعبه ای در ساختمان پلاسکو گفت: درصورت نیاز شعبه یا شعباتی درباره مسائلی که الان نیاز به پیگیری قضائی داشته باشد در نزدیک ترین مکان ممکن مستقر می شود و هم اکنون معاونین دادستان کل در ستاد بحران مستقر هستند. 
محسنی اژه ای در پاسخ به این سووال که با توجه به اینکه ستاد انتخابات تهران فعالیت خود را آغاز کرده است، قوه قضاییه چه ساز و کاری را برای نظارت بر انتخابات دارد؟ گفت: اولا قوه قضائیه وظیفه نظارت ندارد و این امر به عهده شورای نگهبان است، قوه قضائیه بر اساس پیشگیری از وقوع جرم ستادی را با اعضای سپاه ، شورای نگهبان و نیروی انتظامی زیر نظر دادستان کل کشور تشکیل می دهد که در مورد تخلف انتخاباتی در مقام پیشگیری اقدام کند.جلساتی را داشته اند و هر چه به انتخابات نزدیک تر شویم این جلسات بیشتر برگزار می شود. 
محسنی اژه ای در پاسخ به این موضوع که رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اعلام کرده که 50 درصد پرونده های قضائی مربوط به اسناد عادی است، گفت: در حال حاضر عدد و آماری در این رابطه ندارم و آنچه مسلم است قطعا این پرونده ها کم نیستند به خاطر اینکه معاملات غیر منقول ثبت رسمی نمی شود برای مردم گرفتاری و برای قوه قضائیه پرونده ایجاد می کند. 
وی افزود: تلاش قوه قضائیه بخصوص سازمان ثبت و اسناد این است که تمام معاملات مربوط به معاملات غیر منقول به صورت رسمی انجام شود و اگر این کار صورت نگرفت اسناد غیر رسمی در محاکم به رسمیت شناخته نشود. 
محسنی اژه ای ادامه داد: البته این اصل برخلاف شرع است و اگر دو نفر در معامله ای صلح کردند اما آن را به صورت رسمی ثبت نکردند نمی شود گفت خرید و فروش باطل است یا در محاکم به این اسناد ترتیب اثر نداد یا اگر ترتیب اثر داده می شود در حدی باشد که مالکیت ثابت شود. 
وی ادامه داد: اگر این قانون تصویب شود و شورای نگهبان تایید کند که هیچ اموالی به صورت سند عادی انجام نشود ، مساله حل خواهد شد. 
 

سخنگوی قوه قضاییه درباره وضعیت واگذاری زندان اوین به شهرداری و اظهارات رئیس سازمان زندان ها مبنی بر منتفی شدن این قضیه گفت: این چیز مهمی نیست کسی می خواهد چیزی بخرد و کسی هم می خواهد چیزی بفروشد. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 259
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران