پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 280242 تاریخ : 1396/03/10-13:10:31
,16,
جدا شدن بازرگانی از صنعت بستگی به نظر رئیس جمهوری دارد

مهندس نعمت زاده:

جدا شدن بازرگانی از صنعت بستگی به نظر رئیس جمهوری دارد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: جدا شدن بازرگانی از بخش صنعت بستگی به کارشناسی و نظر رئیس جمهوری دارد ولی هنوز این مساله در دولت مطرح نشده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از شاتا ، محمد رضا نعمت زاده روز چهارشنبه در حاشیه جلسه دولت و در جمع خبرنگاران افزود: وقتی دولتی عوض می شود بهترین وضعیت این است که برای تغییر ساختار اتفاقاتی بیفتد ولی ما معتقدیم صنعت، معدن و تجارت باید یکپارچه باشند ولی هر چه مجلس و دولت تصمیم بگیرند، نهایی خواهد شد.

وی درباره برنامه های این وزارتخانه به منظور ایجاد تحول در بخش صنعت در آینده اظهار داشت: بعد از ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی این وزارتخانه چشم انداز 10 ساله صنعت را تهیه و منتشر کرد و در حال حاضر در همین راستا عمل می کنیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود فکر نمی کنم تغییری در این سیاست ها با تغییر دولت اتفاق بیفتد و امیدواریم تسهیلاتی فراهم شود که بتوانیم این سیاست ها را با سرعت به پیش ببریم.
نعمت زاده خاطرنشان کرد: بر اساس آماری که برای 12 ماه گذشته اعلام شده است رشد صنعت مناسب بوده و در سال گذشته رشد صنعت بالای 6 درصد بوده است و امیدواریم همین روند در سال جاری حفظ شود و شاید بهتر نیز بشود.
وی گفت: در بخش رونق تولید به صنایع کوچک و متوسط در سال گذشته توجه ویژه ای شد و امسال نیز با تصویب ستاد اقتصاد مقاومتی قرار است این موضوع تجدید شود.
وزیر صنعت معدن و تجارت ادامه داد طی جلساتی که با بانک مرکزی داشته ایم مقرر شد واحدهایی که در اندازه واحدهای کوچک و متوسط هستند در جهت رفع مشکل کمبود نقدینگی آنها از طریق سیستم بانکی مساعدت شود.
نعمت زاده با بیان اینکه به آینده صنعت خوشبین هستم، گفت در زمینه پیش بینی صادرات نیز به گونه ای خواهد بود که 20 یا 25 درصد رشد از لحاظ مقدار طبق برنامه های ششم داشته باشیم.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 257
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران