پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 467573 تاریخ : 1398/04/16-10:04:03
,2,22,
جبران خسارت های سیل از اولویت های بانک در سال 1398 است

عضو هیأت مدیره بانک کشاورزی:

جبران خسارت های سیل از اولویت های بانک در سال 1398 است

عضو هیات مدیره بانک کشاورزی گفت: یکی از مهم ترین اولویت های کاری سال جاری این بانک، جبران خسارت های سیل فروردین 1398 در 26 استان کشور با تمرکز بر 4 استان از جمله گلستان و مازندران است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی مدیریت شعب بانک کشاورزی استان گلستان، فرهاد فنودی روز چهارشنبه 12 تیرماه در دیدار با کارکنان مدیریت و رؤسای شعب این بانک در استان گلستان ضمن اعلام مطلب فوق افزود : بانک کشاورزی از روزهای نخست وقوع سیل، همراه و هم پای خسارت دیدگان ایستاد تا مرهمی بر آلام آنان باشد.

وی در تشریح اقدامات انجام شده برای آسیب دیدگان از سیل گفت: ضمن استفاده از ابزار بیمه کشاورزی، بانک کشاورزی در زمینه امهال بدهی کشاورزان در قالب قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی از قبیل بند "خ" تبصره 33 و بند "ل" تبصره 16و نیز بسته حمایتی خاص برای سایر کشاورزان غیرمشمول، همکاری مؤثری برای افزایش توان تولیدی کشاورزان خسارت دیده داشته است.

فنودی با بیان اینکه پرداخت مبلغ 9 هزار میلیارد ریال از تسهیلات قرض‌الحسنه ابلاغی برای بازسازی مناطق سیل زده و کمک به کشاورزان خسارت دیده به عهده بانک کشاورزی است و پرداخت آن آغاز شده است اضافه کرد: کارکنان خدوم این بانک نیز با کمک های خداپسندانه خود، مبلغی حدود 14 هزار میلیارد ریال به سیل زدگان کمک  کردند.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری میان بانک کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه کشور خاطرنشان کرد : براساس این تفاهم نامه ای که با هدف تأمین اعتبار برای بازسازی و نوسازی مناطق آسیب دیده از سیل فروردین ماه سال جاری تنظیم شد، مقرر شده است 2000 میلیارد ریال تسهیلات از محل منابع داخلی بانک کشاورزی برای جبران خسارت مناطق آسیب دیده از سیل پرداخت شود که این تسهیلات به دستگاه‌های اجرایی معرفی شده از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور پرداخت خواهد شد.

فنودی یادآور شد: بانک کشاورزی، احداث یک باب مدرسه در مناطق سیل زده را نیز بر عهده گرفته است.

عضو هیأت مدیره بانک کشاورزی در ادامه سخنانش با اشاره به افزایش 400 هزار میلیارد ریالی مانده سپرده‌های این بانک  گفت: راهبرد اساسی امسال در بانک کشاورزی افزایش سهم سپرده‌های ارزان قیمت  است.

فنودی تصریح کرد: در راستای تحقق هرچه بهتر شعار امسال که توسط مقام معظم رهبری «سال رونق تولید» نام گرفته است، راهبرد اساسی بانک کشاورزی جذب و افزایش سهم منابع ارزان قیمت و سپرده‌ها با نرخ‌های مصوب شورای پول و اعتبار، برای ارتقای توان حمایتی بانک از توسعه تولیدات بخش کشاورزی است.

وی  با بیان اینکه برای نخستین بار در تاریخ بانک کشاورزی، سهم منابع ارزان قیمت در ترکیب منابع به نزدیک 50درصد رسیده افزود : سیر صعودی مانده سپرده‌ها در بانک کشاورزی مبین آن است که بانک می‌تواند بر یکی از مهم ترین چالش های صنعت بانکداری یعنی تجهیز منابع ارزان قیمت غلبه کند.

فنودی با بیان اینکه توانسته‌ایم علاوه بر مدیریت مشتریان بزرگ، با تمرکز بر روی مشتریان و تأمین منابع خرد، چالش ماندگاری منابع را به درستی هدایت کنیم اضافه کرد: با ادامه این راهبرد در سال جاری، ان شاالله به زودی به باشگاه هزار هزارمیلیاردی‌ها خواهیم پیوست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: اجرای طرح توسعه اشتغال پایدار روستائی و عشایری اتفاقی مؤثر و بی‌نظیر بود که حیات اقتصادی دوباره به این قشر از جامعه بخشیده است.

فنودی با اشاره به اجرای طرح توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری به عنوان یکی از اصلی‌ترین فعالیت‌های بانک کشاورزی در سال 1397 و سال جاری گفت: در قالب این طرح که با اذن مقام معظم رهبری و سیاست راهبردی دولت برای امیدآفرینی و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و عشایری به اجرا درآمد، تا پایان خردادماه امسال، با پرداخت بیش از 40 هزار میلیارد ریال تسهیلات با نرخ ترجیحی 6 درصدی، بیش از 38 هزار طرح و کسب و کار کوچک با میزان فرصت اشتغال حدود 81 هزار نفر از روستائیان و عشایر اجرا شد.

وی اجرای این طرح را اتفاقی مؤثر و بی‌نظیر در سطح جامعه روستایی  که با ایجاد موجی از امید و تحرک اقتصادی،حیاتی دوباره به این قشر بخشیده است دانست.

عضو هیأت مدیره بانک کشاورزی تأکید کرد: در سالی که گذشت مشارکت خود را در توسعه اقتصادی مولد و امنیت غذایی کشور فعالانه ادامه دادیم و به عنوان یکی از بانک های بزرگ کشور در اجرای اولویت های تعیین شده و توسعه بخش کشاورزی و تامین منابع مالی مورد نیاز این بخش به عنوان رسالت اصلی بانک، برای حمایت از رویکرد ملی اقتصاد مقاومتی، تولید- اشتغال به سمت حمایت از تأمین مالی بنگاه های تولیدی و توسعه کشاورزی و صنایع وابسته حرکت کردیم.

وی خاطر نشان کرد: تغییر ترکیب تسهیلات پرداختی به نفع پرداخت‌های سرمایه‌ای، بیانگرنقش و توانایی بانک کشاورزی در حمایت از زیرساخت های تولید است.

فنودی گفت: سال گذشته موفق شدیم در زمینه پرداخت تسهیلات با رقمی معادل 480 هزار میلیارد ریال و با رشد 23.5درصدی به تعهدات خود عمل کنیم و انتظار می‌رود که متناسب با افزایش قابل توجه سپرده‌های بانک، در سال جاری و با برنامه‌ریزی مدون در این زمینه به برنامه پرداخت 520 هزار میلیارد ریالی برسیم؛ کما اینکه آمار مقایسه‌ای تحقق 120درصدی پایان خردادماه جاری نیز، نوید بخش این مهم است.

وی درباره طرح‌های نیمه تمام و اظهار داشت: تعیین تکلیف و راه‌اندازی طرح های نیمه تمام و راکد و واگذاری و فروش املاک تملیکی از دیگر اولویت‌های بانک کشاورزی در سال جاری است که در این زمینه اختیارات ویژه‌ای به مدیریت‌ها تفویض و برنامه آن تدوین و ابلاغ شده است.

بر اساس این گزارش، سخنرانی مهندس مسعود جلالیان مدیرامور اعتبارات و بانکداری شرکتی ،فریدون بهبهانی رئیس اداره کل وصول مطالبات و اجرا، محمدتقی قزل سفلی مدیر شعب این بانک در استان گلستان  و برخی از رؤسای شعب این مدیریت ، از دیگر برنامه های این جلسه بود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 388
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران