پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 248259 تاریخ : 1395/08/15-09:00:52
,10026,
جباری: سوانح رانندگی موجب از بین رفتن سرمایه های اجتماعی است

جباری: سوانح رانندگی موجب از بین رفتن سرمایه های اجتماعی است

مدیرعامل صندوق تامین خسارات بدنی: آمار سوانح رانندگی نشان می دهد در سال 84 حدود100 هزار نفر مصدوم و در سال 94 بیش از 320هزارنفر مصدوم داشته ایم. عمده افراد کشته و مصدوم بین 17 تا 40 سال سن دارند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل ازسندیکای بیمه گران ایران،  مدیرعامل صندوق تامین خسارات بدنی: آمار سوانح رانندگی نشان می دهد در سال 84 حدود100 هزار نفر مصدوم و در سال 94 بیش از  320هزارنفر مصدوم داشته ایم. عمده افراد کشته و مصدوم بین 17 تا 40 سال سن دارند.

به گزارش روابط عمومی سندیکای بیمه گران، علی جباری مدیرعامل صندوق تامین خسارات بدنی  که در جلسه بررسی طرح پیشنهادی صدا و سیما برای کاهش تلفات جاده ای در محل سالن جلسات سندیکای بیمه گران ایران سخن می گفت با اشاره به بالا بودن میزان کشته ها و مصدومین سوانح رانندگی در کشور گفت: آمار می گوید در سال 84 تعداد 28 هزارنفر کشته و در سال 94 تعداد 17 هزار کشته داشته ایم. در سال 84 حدود100 هزار نفر مصدوم و در سال 94 بیش از  320هزارنفر مصدوم داشته ایم. که از این تعداد مصدوم حدود هفت درصد آن مصدومین قطع  نخاعی بوده و مشکلات حرکتی دارند. 
وی درخصوص تبعات اجتماعی و فرهنگی  این میزان تلفات جاده ای در کشور بیان داشت: با سوانح رانندگی سرمایه های اجتماعی مان از بین می رود. عمده افراد کشته و مصدوم بین 17 تا 40 سال سن دارند. یعنی در سنی هستند که می توانند نقش موثری در جامعه داشته باشند. 
جباری افزود: در همه دنیا تامین هزینه خسارات سوانح رانندگی یک دغدغه است. معتقدیم از آنجایی که تاکنون تمامی خسارتها را شرکت های بیمه ای پرداخت کرده اند این دغدغه خیلی برای حاکمیت ملموس نبود. مقایسه آمار تلفات جاده ای کشورمان با سایر کشورها نشان می دهد که در این زمینه کار لازم انجام نشده است. آلمان به لحاظ تعداد خودرو و جمعیت مشابه ایران است. در این کشور  تعداد کشته های جاده ای چهارهزارنفر و مصدومین 11 هزارنفر است. 
مدیرعامل صندوق تامین خسارات بدنی  در خصوص عوامل موثر بر روی تلفات جاده ای گفت:.عامل انسانی ، خودروی غیراستاندارد ، جاده های برون شهری و درون شهری ، نقش اجباری پلیس و نهایتا عوامل فرهنگی روی تلفات جاده ای اثرگذار است. معتقدم  فرهنگ سازی  درست به تنهایی  50 درصد  بر روی کاهش میزان تلفات جاده ای اثردارد و در این راستا صدا و سیما می تواند نقش مهمی ایفا کند.
جباری در ادامه آمار تامل برانگیزی از تعداد موتورسیکلت های بدون بیمه نامه در کشور ارائه داد و اظهار داشت: ما در کشور 10 میلیون دستگاه موتورسیکلت داریم که نه میلیون و پانصد هزار دستگاه از آن بیمه نامه ندارند. بیش از 40 درصد این موتورسیکلت ها منبع امرار معاش صاحبانشان هستند و با این ویژگی حذف آنها آسان نیست.
وی طی درخواستی از صدا و سیما برای همکاری جهت بیمه موتورسیکلت ها ،  افزود : در حال حاضر طرح مشترکی را با شرکت بیمه ایران دنبال می کنیم و می خواهیم موتورسیکلت های فاقد بیمه نامه را با بسته های تشویقی بیمه دار کنیم. از صدا و سیما هم می خواهیم ورود کند و همکاری نماید. استان قم را هم بعنوان پایلوت انتخاب کرده ایم. این استان 320 هزار موتور سیکلت دارد که حتی یک درصد آن هم بیمه نشده اند. با سردار مومنی هم صحبت شده است که پلیس راهنمایی و رانندگی سختگیری های لازم را در این استان انجام دهد. بانک سپه و بانک ملی هم تسهیلات می دهند و بیمه ایران نیز بیمه نامه ها را اقساط می کند. شرایط خوبی است تا افراد برای بیمه موتورسیکلت های خود اقدام کنند.
مدیرعامل صندوق تامین خسارات بدنی  در پایان با اشاره به قابل توجه بودن طرح پیشنهادی صدا و سیما برای کاهش تلفات جاده ای از نماینده این سازمان خواست پیشنهاد خود را مشخص تر و جامع تر به سندیکای بیمه گران ایران  ارائه نماید.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 305
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران