پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 349023 تاریخ : 1397/02/29-09:11:33
,15,10026,
جایگاه فناوری اطلاعات در صنعت بیمه ستودنی است

جایگاه فناوری اطلاعات در صنعت بیمه ستودنی است

نباید از تاثیر فناوری اطلاعات در صنعت بیمه گذشت و اهمیت اطلاعات ، دیجیتالی کردن اطلاعات و تبدیل آن به دانش بسیار مهم است.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت، دکتر کاردگر مدیر عامل بیمه آسیا در نشست راهبردی فناوران و صنعت بیمه گفت: برای توسعه صنعت بیمه باید شاخصی تعریف و طبق آن توسعه یافتگی صنعت بیمه را در جهان اندازه گیری نماییم.

وی ادامه داد: شاخص مصطلح در صنعت بیمه ، حق بیمه و تولید ناخالص داخلی آن کشور می‌باشد. وقتی در اقتصاد کلان یک کشور تولید ناخالص داخلی مورد بررسی قرار گیرد به 4 بخش بزرگ اقتصادی و 4 بخش بازار اقتصادی تقسیم می شود.

کاردگر ادامه داد: نباید از تاثیر فناوری اطلاعات در صنعت بیمه گذشت و اهمیت اطلاعات ، دیجیتالی کردن اطلاعات و تبدیل آن به دانش بسیار مهم است و باید در این زمینه پیشرفت کنیم.

وی با تصریح در بهره‌مند شدن شرکت‌های بیمه پیشرو در جهان از فناوری اطلاعات گفت: این شرکت‌ها امروزه سعی در تجدید ساختارهای سنتی، ایجاد چابکی، افزایش ضریب نفوذ، کاهش ریسک، بهبود پورتفوی با استفاده از به‌روزترین فناوری‌ها و همکاری با اینشورتک‌ها را دارند. 

مدیرعامل بیمه آسیا ادامه داد: دانش‌های بین رشته‌ای باعث پیشرفت و توسعه بیمه در کشورهای پیشرفته شده است. در کشور ما در صنعت بیمه، نیاز به تعریف دانش بین رشته‌ای احساس می‌شود و باید ریسک‌ها را در زمینه بیمه شناسایی و آن را کنترل نماییم.

در ادامه کاردگر با اشاره به موضوع کلان داده‌ها گفت: کلان داده‌هایی که امروزه در شرکت‌های بیمه‌ای به صورتی جامع استفاده می‌شوند این قدرت را به بیمه گران می‌دهد تا به صورتی جامع‌تر نسبت به گذشته به تخمین ریسک پرداخته، تجربه مشتریان خود را بهبود داده و به سطوح بالاتری از پیش بینی‌ها دستیابی پیدا کنند.

وی با تاکید بر استفاده صنعت بیمه از فناوری‌های پوشیدنی و هواپیمای بدون سرنشین اظهار کرد: بیمه گران در حوزه سلامت به صورت فزآینده ای در حال استفاده از ابزارهای فناوری های پوشیدنی برای جمع آوری اطلاعات برای کاهش هزینه‌ها و ریسک‌های خود هستند.

همایش یک روزه نشست راهبردی فناوران و صنعت بیمه در هتل اسپیناس پالاس در تاریخ 24 اردیبهشت 97 با حضور مدیران صنعت بیمه برگزار گردید.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 262
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران