پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 489582 تاریخ : 1398/05/26-12:47:14
,11,
جایگاه بی بدیل صنعت دریانوردی بر پیکره اقتصاد

یادداشت:

جایگاه بی بدیل صنعت دریانوردی بر پیکره اقتصاد

نقش بی بدیل صنعت دریانوردی بر پیکره اقتصادی دنیای امروز، کشورهای بهره مند از آبراه های قابل کشتیرانی را ترغیب کرده تا توسعه این صنعت را سرلوحه خود قرار دهند.

بانک و صنعت، از آنجا که راه های آبی با صرفه ترین راه انتقال کالا شناخته شده امروزه صنعت کشتی سازی را متحول کرده است. در کشور عزیزمان نیز ایمنی خطوط دریایی و ایمنی حمل و نقل کالا همچنین سهم عظیم ایران اسلامی از همجواری با ابراههای قابل کشتیرانی از پتانسیل های مهم اقتصاد دریایی است.

سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مرجع اصلی حوزه دریا و دریانوردی با فراهم کردن تسهیلات لازم در جهت گسترش امور تجارت دریایى و ارتباطات ساحلى نقش پر رنگ و قابل توجه خود را در اقتصاد دریا محور ایفا کرده و در این راستا با اهتمام ویژه در بروز رسانی و تجهیز بنادر و همچنین تعمیق کانال های دسترسی گام موثری را زمینه رشد اقتصادی و توسعه صنعت حمل و نقل دریایی برداشته است.

بندر بوشهر نیز به عنوان یکی از بنادر فعال در جنوب کشور با دارا  بودن بیشترین مرز آبی و کوتاهترین فاصله با برخی از کشورهای منطقه خلیج فارس، سهم ارزشمندی در تجارت دریایی دارد که در این راستا و به منظور جذب حداکثری حمل و نقل دریایی شاهد رشدی متوازن نیز بوده و با ایجاد زیرساخت های مناسب بعنوان دومین بندری کانتینری کشور شناخته شده است.

توجه به ایجاد ظرفیت های مضاعف در این بندر به منظور رقابت پذیری هرچه بیشتر و بهتر سبب شدتا با ایجاد طرح توسعه دوم در مجتمع بندری نگین افقی دیگری را در آینده ای نچندان دور برای بندر بوشهر متصور باشیم. امید است با فعال شدن این مجتمع چند منظوره در استان بوشهر، صنعت دریایی هم راستا با صنعت نفت ضمن پویایی و رونق اقتصادی استان، بیش از هر زمان نقش خود را در اقتصاد کشور اثبات کند.

از اینرو بنده ضمن گرامیداشت روز جهانی دریانوردی این روز ارزشمند را خدمت تمامی فعالین در این حوزه تبریک عرض کرده و دوام و توفیقات تمامی عزیزان را از خداوند متعال خواستارم.


سیاوش ارجمند زاده/ مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 233
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران