پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 303140 تاریخ : 1396/06/06-17:38:09
,10026,
ثبت285 هزار پرونده الکترونیک در طرح نظام ارجاع تامین اجتماعی/ 200 آمبولانس به ناوگان درمان کشور اضافه شد

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی:

ثبت285 هزار پرونده الکترونیک در طرح نظام ارجاع تامین اجتماعی/ 200 آمبولانس به ناوگان درمان کشور اضافه شد

در پنجمین روز از هفته دولت، چهار طرح تامین اجتماعی در استان سمنان با حضور دکتر مهدی درخشان معاون درمان سازمان تامین اجتماعی به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر مهدی درخشان در مراسم افتتاح طرح های تامین اجتماعی استان سمنان ، بابیان اینکه اجرای طرح نظام ارجاع در 10استان به صورت آزمایشی انجام می شود، اظهار داشت: این طرح که از سال 94 کلید خورد، بزرگترین طرح حوزه درمان محسوب می شود که طی آن علاوه بر رسیدگی سریع به بیماران، خدمات با کیفیت تری نیز ارائه می دهد.

وی با بیان اینکه تا یک سال آینده همه بیماران، تحت پوشش طرح نظام ارجاع قرار خواهند گرفت، افزود: در وهله نخست بیماران مزمن در اولویت قرار دارند که این افراد بعد از مراجعه به بیمارستان و تشکیل پرونده الکترونیکی به پزشک مربوطه ارجاع داده می شوند.


معاون درمان سازمان تامین اجتماعی، نبود زیر ساخت های فناوری اطلاعات را ازجمله مشکلات طرح نظام ارجاع برشمرد و گفت: تا کنون 285 هزار پرونده الکترونیک ایجاد و تا پایان شهریور برای بیماران مزمن نیز اجرایی خواهد شد که خوشبختانه مشکلات نرم افزاری این طرح برطرف شده و  می تواند در ارائه خدمات به مردم موثر باشد.


وی با بیان اینکه42 میلیون بیمه شده در کشور وجود دارد، افزود: سازمان تامین اجتماعی 18نوع خدمت را در 76بیمارستان،7کلینیک و 285کلینیک سرپایی به مستمری بگیران و بازنشتگان این سازمان به صورت رایگان ارائه می دهد.


دکتر درخشان با اشاره به افتتاح طرح های عمرانی هفته دولت در سمنان، افزود: یکی از طرح های خوبی که امروز شاهد افتتاح آن بودیم  هتلینیگ بیمارستان شفا سمنان بود که می تواند برای خدمت به رفاه حال بیماران و همراهان آنها در بیمارستان ها موثر باشد چرا که می خواهیم بیماران غیر از درد و رنج بیماری، مشکل اقامت و ماندگاری را نداشته باشند. از اینرو ارتقا هتلینگ بیمارستان های کشور در دستور کار سازمان تامین اجتماعی قرار دارد.

دکتر درخشان اظهار داشت:طی یک سال و نیم اخیر، ناوگان حمل و نقل این سازمان به 200 دستگاه آمبولانس جدید برای خدمت رسانی بهتر تجهیز شده است.


معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: با افزایش این 200 آمبولانس، ناوگان حمل و نقل این سازمان دگرگون شد و این قدم موثری برای ارایه خدمت بهتر برای مردم بوده است.


وی تصریح کرد: 100 دستگاه آمبولانس در سال گذشته از چرخه حمل و نقل سازمان تامین اجتماعی خارج و به جای آن 100 دستگاه آمبولانس جایگزین شد و 100 دستگاه دیگر نیز طی این مدت اضافه شد.


وی اضافه کرد: سازمان تامین اجتماعی در حوزه درمان طی چهارسال دولت یازدهم تلاش های فراوانی داشته و به ساخت مراکز جدید با نگاه به مناطق محروم توجه ویژه ای داشته است به صورتی که طی این چهار سال، کلنگ زنی، طراحی و بهره برداری از طرح های مختلف این سازمان به اندازه 12 سال گذشته بوده و بیشتر این طرح های درمانی در روستاها اجرا شده است.


دکتر درخشان خاطرنشان کرد: در حوزه تجهیزات و امکانات نیز سازمان تامین اجتماعی به اندازه 10 سال گذشته اقدامات انجام داده است و تمام امکانات لازم را در این زمنیه برای خدمت رسانی بهتر به مردم انجام داده است.


وی یکی دیگر از اقدامات انجام شده در دولت یازدهم را ارتقای هتلینگ اعلام کرد و افزود: تا پایان سال طرح ارتقای هتلینگ در تمام بیمارستان ها اجرا خواهد شد، ارتقای هتلینگ به معنای بازسازی نیست بلکه ارتقای کیفیت و کمیتی برای خدمت رسانی بهتر را در بردارد و برای آن نیز کتاب تدوین و تهیه شده است.


معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: یکی از هدف های این سازمان را تمرکز بر خدمت بیمه شدگان و پرهیز از حاشیه ها است سازمان از حاشیه ها دور شده است و فقط به ارائه خدمت به بیماران تمرکز دارد.

در ادامه این مراسم، دکتر سید مجتبی اکرم، مدیر درمان تامین اجتماعی سمنان، ضمن اشاره به کیفیت و کمیت افتتاح این طرح ها، بیان کرد: شعبه دو تامین اجتماعی سمنان با اعتبار نیم میلیارد تومان در راستای تسهیل خدمات تامین اجتماعی به مراجعه کنندگان و همچنین برداشتن بار مضاعف از روی دوش شعبه اصلی این سازمان در مرکز استان، به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه اجرای طرح هتلینگ بیمارستان شفای سمنان دیگر طرحی بود که با حضور معاون درمان تامین اجتماعی افتتاح شد، گفت: این طرح در کنار دو طرح دیگر شامل تجهیز دستگاه های درمانی و تشخیص با اعتبار چهار میلیارد تومان شامل سه و نیم میلیارد تومان اعتبار برای سی تی اسکن و 500میلیون تومان برای خرید و نصب دستگاه رادیولوژی در حالی به بهره برداری رسید که با انجام این طرح، ضریب خدمات رسانی بیمارستان شفا برای مراجعان تحت پوشش تامین اجتماعی به طرز چشم گیری افزایش یافت.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان در بخش دیگری از سخنان خود به طرح های در دست اجرای این اداره کل نیز اشاره کرد و گفت: پروژه پلی کلینیک تخصصی سرخه که سال گذشته کلنگ زنی شد نیز 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با اینکه اتمام مراحل آن با هفته دولت همسو نشد، اما می توان گفت در آینده نزدیک شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

دکتراکرم تاکید کرد: یکی دیگر از طرح های اجرا شده در تامین اجتماعی بر اساس اسناد بالادستی و حرکت به سمت دولت الکترونیک حذف دفترچه بیمه و تبدیل آنها به نسخ دیجیتالی است که شاید این موضوع را بتوان یکی از مهمترین اقدامات تامین اجتماعی ظرف سال های اخیر دانست.

وی افزود: این طرح تحول عظیمی را در مجموعه تامین اجتماعی به وجود آورد که خوشبختانه مورد استقبال مردم سمنان نیز قرار گرفته است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان گفت: سال گذشته یک میلیون و 200 هزار بار مراجعه به تامین اجتماعی استان ثبت شده که 130 هزار بار آن به مراجعه آزمایشگاهی ختم شده است که در صورت حذف دفترچه خدمات درمانی و تبدیل امور به نسخه ها و خدمات الکترونیکی، می توان تا اندازه قابل توجهی در وقت، انرژی و همچنین کاغذ و بروکراسی اداری صرفه جویی کرد.

 مدیرکل تأمین اجتماعی استان سمنان، با بیان اینکه 160هزار نفر در استان بیمه شده اصلی هستند، گفت: این افراد در مجموع 478هزار نفر یا 68درصد از جمعیت استان را شال می شود.

 محمد اخلاقی در این مراسم با بیان اینکه استان سمنان از لحاظ پوشش خدمات تامینی رتبه دوم کشور را دارد، بیان کرد: 478هزار از 702هزار نفر جمعیت سمنان تحت پوشش خدمات بیمه تامین اجتماعی هستند.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی 42 میلیون بیمه شده در سطح کشور دارد که از لحاظ جمعیت به بیمه شده سمنان دارای وضعیت بسیار خوبی نسبت به سایر استان های کشور است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان سمنان، با بیان اینکه سرانه پوشش خدمات تامین اجتماعی در کشور 50 درصد است که این امر در شهرهای بزرگ نیز صدق می کند، بیان کرد: این میزان در شاهرود نزدیک به 70 درصد است که در سال های آتی می توان آن را ارتقا نیز داد.

اخلاقی تاکید کرد: استان سمنان همچنین از حیث بیمه اتباع بیگانه رتبه اول کشور را دارد که این نشان از نگاه مثبت حوزه تامین اجتماعی به مقوله بیمه برای هر قشر، فرد و یا گروه خاصی است.

وی افزود: یکی از اقدامات صورت گرفته در استان سمنان ترویج فرهنگ بیمه به منظور ارتقای مقوله خود مراقبتی و پیش بینی حوادث ناگهانی است که در این حوزه اقدامات ترویجی خوبی در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان سمنان گفت: طی هفته دولت سال جاری 7.5میلیارد تومان پروژه در سطح استان افتتاح می شود که این میزان سرانه درمانی و خدمات تامین اجتماعی را بالاتر خواهد برد.

اخلاقی تاکید کرد: طرح های هفته دولت تامین اجتماعی، رفاه محور است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 383
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران