پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 466477 تاریخ : 1398/03/28-17:00:55
,2,
ثبت نام الکترونیکی تسهیلات نوسازی بافت فرسوده

ثبت نام الکترونیکی تسهیلات نوسازی بافت فرسوده

شرکت بازآفرینی شهری ایران به عنوان مجری و راهبر اصلی طرح ساخت و نوسازی سالانه 100 هزار واحد مسکونی در محدوده بافت های فرسوده سراسر کشور، مراحل پرداخت تسهیلات ارزان قیمت نوسازی و همچنین نحوه استفاده از کمک های دولتی در این طرح را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک مسکن، براساس آنچه محمد پژمان مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران و معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داده، یک درگاه الکترونیکی توسط این شرکت برای ثبت نام متقاضیان استفاده از تسهیلات ارزان قیمت نوسازی بافت فرسوده راه اندازی شده است. در این سامانه به نشانیhttp://facility.udrc.ir، جزئیات تسهیلات نوسازی شرح داده شده و 6 مرحله ثبت نام،‌ پیش روی متقاضیان قرار داده شده است تا مالکان در محدوده های بافت فرسوده یا توسعه گرهای ساختمانی در یک فضای شفاف و بدون نیاز به مراجعه فیزیکی بتوانند از تسهیلات مربوطه استفاده کنند.

مطابق اعلام این شرکت میزان تسهیلات مشارکت مدنی دوره ساخت ارزان قیمت به ترتیب در کلانشهر ها و هر واحد مسکن تولید شده مبلغ 50 میلیون تومان و در سایر شهرها مبلغ 40 میلیون تومان تعیین شده است. حداکثر دوره مشارکت در تسهیلات ساخت نیز 30 ماه و حداکثر دوران ودیعه اسکان موقت تا 30 ماه و البته طبق مقررات داخلی بانک مسکن است.

محمد پژمان در این باره اعلام کرد: با توجه به قرارداد عاملیت منعقده با بانک مسکن و راه‌اندازی درگاه الکترونیکی توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران، ثبت‌نام متقاضیان پرداخت تسهیلات ارزان قیمت ساخت در بافت فرسوده آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران افزود: در راستای اجرای مصوبه هیات دولت سقف تسهیلات اعطایی در بافت‌های فرسوده افزایش یافته و سقف اولیه این تسهیلات برای متقاضیان در کلان‌شهرها 50 میلیون تومان و برای سایر شهرها 40 میلیون تومان است.

او با بیان اینکه نرخ سود این تسهیلات با حمایت دولت و اختصاص اعتبار صورت ‌گرفته کاهش یافته است، تصریح کرد: در حال حاضر نرخ سود تسهیلات در دوران مشارکت مدنی (دوران ساخت) در بافت‌های فرسوده (50درصد) نرخ مصوب شورای پول و اعتبار برای تسهیلات متناظر است که این نرخ با توجه به مصوبه شورای پول و اعتبار در سال 1398 به میزان (9درصد) تعیین شده است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اعلام اینکه هماهنگی‌های لازم برای پرداخت این تسهیلات انجام شده است و اعتبارات مورد نظر پیش بینی شده است، افزود: در راستای تکریم ارباب رجوع و رعایت حقوق شهروندی، فرآیند ثبت‌نام و پرداخت تسهیلات به صورت

الکترونیکی و غیرحضوری انجام می شود و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت‌نام تسهیلات بافت فرسوده (به نشانیhttp://facility.udrc.ir)و یا از طریق سایت شرکت بازآفرینی شهری ایران (به نشانیudrc.ir)نسبت به تکمیل درخواست و بارگذاری مدارک مورد نیاز اقدام کرده و فرآیند دریافت تسهیلات را پیگیری کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن، در شهر تهران برای نوسازی بافت فرسوده، تسهیلات به مبلغ 50 میلیون تومان با نرخ سود 9 درصد قرار است به ازای ساخت هر واحد مسکونی پرداخت شود اما میزان این تسهیلات برای سازندگان غیرحرفه ای تا 70 میلیون تومان به شکل پرداخت 20 میلیون با نرخ سود 18 درصد قابل افزایش است.

همچنین سازندگان حرفه ای در صورت استفاده از تکنولوژی جدید و فناوری نوین ساخت می توانند تا سقف 110 میلیون تومان تسهیلات نوسازی به شکل 50 میلیون با نرخ سود 9 درصد و 60 میلیون با نرخ سود 18 درصد دریافت کنند.

در سایر کلان شهرها نیز این تسهیلات به ترتیب با سقف های 60 میلیون برای سازندگان غیرحرفه ای و 100 میلیون تومان برای سازنده های حرفه ای استفاده کننده از تکنولوژی های جدید پرداخت می شود به این صورت که 10 میلیون و 50 میلیون تومان از این دو نوع تسهیلات با نرخ سود 18 درصد پرداخت خواهد شد.

در شهرها همچنین تسهیلات ودیعه مسکن برای مالکانی که خانه های کلنگی شان در بافت فرسوده در معرض تخریب و نوسازی قرار می گیرد،‌پرداخت می شود. سقف این تسهیلات در کلان شهرها 20 میلیون با نرخ سود 9 درصد و در سایر شهرها 15 میلیون تومان با نرخ سود 9 درصد اعلام شده است. اما در کنار این رقم، مبلغ 10 میلیون تومان در کلان شهرها با سود 18 درصد و 7.5 میلیون تومان در سایر شهرها با همین نرخ سود 18 درصد نیز تعلق می گیرد.

آنچه شرکت بازآفرینی شهری ایران زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی درباره نحوه پرداخت تسهیلات ارزان قیمت نوسازی بافت فرسوده اعلام کرده است نشان می دهد: در سال جاری این تسهیلات در راستای اجرای طرح ملی بازآفرینی شهری با دو سقف ریالی مشخص و با دو نرخ سود پرداخت می شود. سقف تسهیلات دارای نرخ سود تک رقمی، کمتر است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 320
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران