پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 464232 تاریخ : 1398/02/19-17:31:08
,11,
ثبت 26 میلیون تردد از دروازه‌های الکترونیکی آزادراهی کشور

ثبت 26 میلیون تردد از دروازه‌های الکترونیکی آزادراهی کشور

معاون ساخت و توسعه آزادراه ها گفت: تاکنون 26 میلیون تردد خودرو در دروازه‌های پرداخت عوارض الکترونیکی آزادراه‌های کشور ثبت شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، سید حسین میرشفیع افزود: از 28 اسفند ماه سال گذشته تاکنون 26 میلیون تردد در چهار آزادراه تهران - قم، تهران - ساوه، کرج - قزوین و قزوین - زنجان انجام شده است که همه این ترددها به دقت پلاک خوانی شده‌اند.

وی گفت: از مجموع 5 میلیون و 500 هزار خودروی عبوری، بیش از 3 میلیون و 500 هزار خودرو عوارض خود را از طریق روش‌های الکترونیکی مختلف پرداخت کرده‌اند و برای بقیه خودروها هم پیامک‌های اخطار پلیس راهنمایی و رانندگی ارسال شده است.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در خصوص اشکالات موجود در سامانه ETC افزود: با توجه به اینکه سامانه بصورت آزمایشی در چهار آزادراه از مجموع 28 آزادراه کشور اجرا شد، در روزهای اول مشکلاتی برای برخی کاربران و رانندگان بوجود آمد که رفته رفته این مشکلات با هماهنگی‌های بین دستگاهی برطرف گردید و خوشبختانه امروز بصورت سیستم پایدار درآمده است.

وی ادامه داد: درقبال حجم عظیم اطلاعات، درصدی از خطا قابل قبول است که در این سامانه کمتر از حد مجاز و در حد یک ده هزارم ارزیابی شده است و با این وجود، اگر مردم اشکالی در خواندن پلاک‌هایشان مشاهده کردند می‌توانند مراتب را به سامانه پیامکی 100001531 اعلام یا از طریق پایگاه اینترنتی آنی رو به نشانی www.aaniro.com مطرح کنند تا اشکال اعلام شده از طریق چک اپراتوری مجدد، اصلاح شود.

میرشفیع از استقبال خوب مردم از پرداخت الکترونیکی عوارض خبر داد و گفت: با توجه به تنوع روش‌های پرداخت و استعلام بدهی که حتی نیاز به داشتن گوشی هوشمند هم نیست مردم استقبال خوبی از ابزارهای پرداخت کرده‌اند.

وی افزود: مردم نباید خیلی نگران جریمه شدن باشند چراکه تا مطمئن نشویم که پلاک به درستی خوانده شده و پیامک راهور برای راننده ارسال شده، خودرویی جریمه نمی‌شود.

میرشفیع زمان صفر شدن عوارض پرداختی را در سامانه بلافاصله و آنی اعلام کرد و گفت: در حال حاضر، هر تردد تا یک شبانه روز در سامانه باقی می‌ماند تا کنترل شود و بعد از 48 ساعت عبور به راننده اعلام می‌شود و مدتی هم به وی زمان داده می‌شود تا عوارض را پرداخت کند.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های کشور در خصوص کسانی که عوارض خود را پرداخت می‌کنند، اما اطلاعات آن‌ها در سامانه باقی مانده گفت: این افراد هم بجای پرداخت مجدد، می‌توانند مشکل خود را از طریق سامانه پیامکی اطلاع دهند تا در سامانه اصلاح شود.

میرشفیع درباره توسعه سامانه به سایر آزادراه‌ها هم که قرار است تا پایان تیر ماه همه آزادراه‌های کشور را دربرگیرد، گفت: در بقیه آزادراه‌ها هم در حال جانمایی محل نصب دروازه‌ها با همکاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و شرکت‌های بهره بردار هستیم و به تدریج، قطعات و تجهیزات به منطقه جانمایی شده منتقل و نصب شده و آزادراه‌ها به تدریج زیر بار خواهد رفت.

وی همچنین از مردم برای همکاری و پرداخت به موقع عوارض تشکر و از آن‌ها به دلیل کاستی‌های سامانه، عذرخواهی کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 248
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران