پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 489598 تاریخ : 1398/05/26-14:18:59
,6,
ثبات قیمت ‌به‌خاطر رکود موجود در بازار است + قیمت

بررسی آخرین وضعیت بازار خودرو

ثبات قیمت ‌به‌خاطر رکود موجود در بازار است + قیمت

بازار خودرو کشور هرچند طی ماه‌های گذشته حواشی بسیاری را به خود دیده است اما طی هفته گذشته با ثبات نسبی همراه شده و کمترین میزان نوسان قیمتی را تجربه کرده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، همزمان با آغاز تعطیلات تابستانی خودروسازان، روند تحویل خودروهای ثبت‌نامی و معوقه همچنان برقرار بوده و جریان تزریق خودرو صفر کیلومتر به بازار ادامه دارد. اما بررسی‌های میدانی از بازار آزاد خودرو حاکی از آن است که همچنان خریداران تمایلی به خرید خودرو صفر کیلومتر نداشته و رکود نسبی بر این بخش از بازار حکمفرماست. به‌همین دلیل بسیاری از فعالان بازار معتقدند ثبات قیمت خودروهای تولید داخل در گرو همین رکود بوده و کمبود تقاضا برای خرید خودروهای صفر کیلومتر موجب شده است نه‌تنها قیمت‌ها طی هفته گذشته افزایش نیابند، بلکه در برخی موارد با کاهش جزئی نیز همراه شوند. 

با نگاهی به جدول قیمت‌ها در بازار آزاد درمی‌یابیم روزهای پایانی هفته گذشته، قیمت برخی خودروهای داخلی با کاهش 500 هزار تا یک میلیون تومانی همراه بوده است. همچنین قیمت برخی خودروهای مونتاژی نیز کاهش یک تا 3میلیونی را به خود دیده که از شاخص‌ترین آن‌ها به کاهش 3 میلیون‌تومانی قیمت جک S5 در بازار می‌توان اشاره کرد. 

بر این اساس قیمت این کراس‌اوور چینی در حال حاضر حدود 275 میلیون تومان تخمین زده می‌شود. این در حالی است که برخی دیگر از خودروهای چینی مونتاژشده در کشور نیز این رویه پیروی کرده‌اند و با کاهش قیمت عرضه می‌شوند.  همچنین جک S3 با قیمتی حدود 188 میلیون تومان خرید و فروش شده است. چانگان CS35 اتوماتیک نیز با کاهش یک میلیون تومانی به نرخ معاملاتی به  178 میلیون تومان رسید.

برلیانس H330 با موتور 1.6 لیتری و گیربکس اتوماتیک به بهای معاملاتی 171 میلیون تومان دست یافت. همچنین برلیانس H220 دنده دستی نیز در بازار قیمتی حدود 94 میلیون تومان دارد. 

از سوی دیگر گزارش روزهای گذشته بازار خودرو از کاهش دو میلیون تومانی قیمت دنا پلاس و کاهش یک میلیون تومانی قیمت رنو تندر 90 پلاس اتوماتیک در بازار حکایت دارد، که بر این اساس قیمت برآورد شده این خودروها به ترتیب 153 و 164 میلیون تومان خواهد بود. 

پژو 206 تیپ 2 نیز در بازار با کاهش ی500 هزار تومانی به نرخ معاملاتی 82 میلیون و 500 هزار تومان رسیده است. پژو 207 صندوقدار اتوماتیک جدید نیز با کاهش یک میلیون تومانی به بهای 158 میلیون تومان کاهش یافته، پژو پارس LX با کد کلاس 18 نیز از دیگر خودروهایی است که کاهش یک‌میلیون تومانی را در بازار تجربه کرده و با قیمت 108 میلیون تومان خرید و فروش شده است. 

همچنین محصولات خانواده سمند نیز از این رویه پیروی کرده و با میانگین یک میلیون تومان کاهش در بازار معامله شده‌اند. بر این اساس آخرین نرخ معاملاتی برخی مدل‌های سمند به شرخ زیر است: سمند LX با قیمت 77 میلیون و 500 هزار تومان، سمند EF7 دوگانه‌سوز 91 میلیون تومان، سمند سورن ELX ، 95 میلیون تومان خرید و فروش شده‌اند. همچنین قیمت دنا معمولی نیز حدود 114 میلیون تومان تخمین زده می‌شود. 

سایپا 111 SE نیز با تنوع رنگ، قیمتی حدود 48 میلیون و 200 هزار تومان را برای خود ثبت کرده و نسبت به روزهای گذشته نوسان چندانی نداشته است. همچنین سایپا 131 نیز با قیمت 44 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود. این در حالی است که تیبا 2 هاچ‌بک نسبت به روزهای گذشته کاهش 700 هزار تومانی را تجربه کرده و بهای معاملاتی 57 میلیون و 300 هزار تومان نزدیک شده است. 

رنو ساندرو اتوماتیک نیز با کاهش جزئی، با قیمت 173 میلیون تومان خرید و فروش شده است و نسخه دنده دستی این خودرو بهایی حدود 142 میلیون تومان دارد. همچنین ساندرو استپ‌وی اتوماتیک با کاهش یک میلیون تومانی، با قیمت 185 میلیون تومان در بازار خرید و فروش شده است. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 282
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران