پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 488398 تاریخ : 1398/05/05-10:25:13
,5,
تکمیل پرونده گازرسانی به صنایع تا پایان سال 99

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران

تکمیل پرونده گازرسانی به صنایع تا پایان سال 99

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران: پرونده گازرسانی به بخش‌های صنعتی کشور تا پایان سال 99 بسته می‌شود

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، حسن منتظر تربتی آخرین آمار جمعیت شهری برخوردار از گاز در کشور را 97.2 درصد اعلام کرد و افزود: اکنون یک هزار و 148 شهر در سراسر کشور به شبکه گاز طبیعی متصل شده‌اند، همچنین تا پایان امسال به 3 هزار و 62 روستا گازرسانی خواهد شد.
وی ضریب نفوذ گازرسانی به جمعیت روستایی را حدود 79 درصد عنوان کرد و درباره گازرسانی به بخش‌های صنعتی و نیروگاهی نیز گفت: اکنون بیش از 102 هزار مشترک صنعتی در کشور داریم که بر این اساس می‌توان گفت: بیشتر صنایع عمده کشور از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند و صنایع باقیمانده، صنایع جزء هستند که مصرف گاز آن‌ها کمتر از 5 هزار مترمکعب در ساعت است.
معاون وزیر نفت در امور گاز، با اشاره به تاثیرگذاری مثبت مصوبه شورای اقتصاد مبنی بر ارائه تسهیلات تا سقف 240 میلیون تومان به صنایع برای بهره‌مندی از گاز طبیعی، اظهار داشت: این مصوبه سبب تسریع در روند گازرسانی به صنایع شد و اکنون نیز در پی تمدید آن تا سال 99 هستیم. با تکیه بر این مصوبه، اقدام‌های بسیار خوبی در شرکت‌های گاز استانی برای گازرسانی به صنایع در سراسر کشور انجام شده است. همه استان‌ها خوشه‌بندی شده‌اند تا مطابق برنامه، میزان مصرف سوخت مایع در صنایع کاهش و تعداد واحد‌های صنعتی بهره‌مند از گاز طبیعی افزایش یابد.
تربتی تاکید کرد: بر اساس مصوبه شورای اقتصاد، هدف ما در گازرسانی به 40 درصد از صنایع محقق شده و اکنون بر اساس آخرین آمار، 21 هزار صنعت باقی مانده است که باید به شبکه گاز طبیعی متصل شوند و امیدواریم گازرسانی به این صنایع تا پایان سال 99 به پایان برسد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 305
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران